Nekromanti [Evolutionens Barn] - Bildtråden

michael

geschtonkenflapped
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Jag tycker linjen mellan "Evolutionens Barn" och de japanska tecknen är något för tjock vilket ger ett oenhetligt utseende. Skulle vilja se att linjen hade samma tjocklek som texten.

Valet av font är annars helt okej - påminner litet om Final Fantasy-logon tror jag.

edit: Även de japanska tecknen är lite för feta i jämförelse med fonten.

Nabu

Warrior

Personligen tycker jag det ser skitsnyggt ut!

/Nabu, kanske inte så kräsen?

Nabu

Warrior

Jag gillade den första framsidan mer. Den gav en mer ordentlig känsla, medans jag tycker att den andra ser lite klottrig ut.

/Nabu, förvirrar

w176

Förlorad dotter

Nomnom. Ronjas fina bild.

Eh.

Men textplaceringen fungerar dåligt, imho. Bilden har ett fokus ch en "rörelse" som hår blicken att från vänstra översta hörnet söka sig ner till.... Äh. Skiss. På vad jag menar.

http://s113.photobucket.com/albums/n220/w176/?action=view&current=frontpage_sketch2.jpg

Uppmärksamheten rör sig så där och titeln är i sig själv inte nog för att dra uppmärksamhet till sig. Det blir som de menlösa lilla plakatet under en fin tavla ingen tittar på.

/Elin

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

w176 said:
Men textplaceringen fungerar dåligt, imho. Bilden har ett fokus ch en "rörelse" som hår blicken att från vänstra översta hörnet söka sig ner till....

Uppmärksamheten rör sig så där och titeln är i sig själv inte nog för att dra uppmärksamhet till sig. Det blir som de menlösa lilla plakatet under en fin tavla ingen tittar på.
Hm. Du har rätt. Frågan är vad jag ska göra åt saken. Logotyp högst upp blir svårt utan att det blir hemskt fult (kontrast mot bilden kräver fula kantlinjer eller liknande). Alldeles för liten logotyp på högersidan tror jag inte heller funkar så värst bra.

Hmmm...

EDIT: http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/frontpage_sketch3.png

Näh.

w176

Förlorad dotter

Använd fegisen och spegelvänd bilden. Det kan hjälpa,,, eller se helt muppat ut om du har otur.

krank

w176 said:
Jag tror det där går under helt muppat.
Ja.

Jag tror att jag ändå kör på något i stil med med den här. Om jag inte kommer på något jättesmart sätt att fixa det på, såklart...

krank

Lexx said:
Jag tycker väl att "ramen" under titeln ska gå rakt genom hela framsidan, typ såhär: http://img25.imageshack.us/img25/7029/frontpagesketch4.jpg

Men vad vet jag :)
"Ramen"?

Är det min skärms färginställningar som spökar? Ser ingen skillnad mellan din och min frontpagesketch4.jpg.

EDIT: Ja titta, min skärm är för kass.

Det ska inte ens vara en ram där. Fixar.

EDIT: Nya:

http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/frontpage_sketch6.png

http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/frontpage_sketch7.png

Utan ramar.

krank

För övrigt: Kan man överhuvudtaget skriva "Ett rollspel om priset på utopia" på svenska? "The price of Utopia" funkar väl på engelska, eller kanske "the cost of utopia", men "Kostnaden för Utopia" för bara mina tankar till svar i stil med "nitton och nittio, plus pant".

Hur kan man kort och kärnfullt uttrycka just den grejen?

Nabu

Warrior

Nu är jag inte helt säker men "Ett rollspel om priset för Utopia" (eventuellt då "...för en utopi") tror jag är helt rätt. Enligt min uppfattning så ska det dock vara "...för..." och inte "...på..."

/Nabu, tror

krank

Nabu said:
Nu är jag inte helt säker men "Ett rollspel om priset för Utopia" (eventuellt då "...för en utopi") tror jag är helt rätt. Enligt min uppfattning så ska det dock vara "...för..." och inte "...på..."

/Nabu, tror
Låter rimligt.

Craygh

Swordsman

Jag skulle skriva "Ett rollspel om priset för utopi"

Vimes

Sillkung

Alltså, "priset för utopi" låter ju jävligt lökigt. Det är väl Utopin, The Utopi liksom, Utopia, bestämd form. Har man en utopi finns det inga andra. Utopi är väl ingen dussinvara? "Får det lov att vara lite utopi?" Bäh.

"priset för Utopia" eller "priset på Utopia" är väl egentligen skitsamma. Båda fungerar. Dock är nog "för" mer "korrekt" (d.v.s. formen är äldre), om man nu lägger vikt vid sådant.

krank

Vimes said:
Alltså, "priset för utopi" låter ju jävligt lökigt. Det är väl Utopin, The Utopi liksom, Utopia, bestämd form. Har man en utopi finns det inga andra. Utopi är väl ingen dussinvara? "Får det lov att vara lite utopi?" Bäh.
Lite så jag tänkte också, fast du formulerade det bättre än jag hade gjort.

Vimes said:
"priset för Utopia" eller "priset på Utopia" är väl egentligen skitsamma. Båda fungerar. Dock är nog "för" mer "korrekt" (d.v.s. formen är äldre), om man nu lägger vikt vid sådant.
Jag tror jag kör på "för"; EB är ju egentligen tänkt att vara en korsning mellan gammal hederlig social science fiction och glättig actionanime, typ. Och då inbjuder ju framförallt den första halvan till lite mer "ålderdomligt korrekt" språk.

Dessutom tycker jag att det låter bättre. =)