Nekromanti [Evolutionens Barn] - Bildtråden

Simon

Swashbuckler
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Hahaa, nu lägger även jag mig i, såhär på söndagseftermiddagen! :gremsmile:

Jag tycker det börjar se vettigt ut med sjuan, men jag tycker nog fortfarande att loggan/texten är lite "svag" eftersom det är så stora starka kontrasterande fält i bilden. Asså, den ljusa övre halvan av bilden gör att den lilla lilla loggan inte syns som den borde, kan jag känna.

Sen tycker jag nog det skulle vara "Ett rollspel om utopins pris" eller "...Utopias pris" eller något liknande. Både "för" och "på" tycker jag låter som direktöversättningar av "of".

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Sen tycker jag nog det skulle vara "Ett rollspel om utopins pris" eller "...Utopias pris" eller något liknande. Både "för" och "på" tycker jag låter som direktöversättningar av "of".
Nu skrev Simon det jag tänkte skriva, så då slipper jag.

Vidare föreslår jag att problemet att spelets namn inte hamnar i "bildriktningen" löses genom att logotypen kastas om, så att den japanska delen står under strecket till vänster, och den svenska delen står över strecket till höger.

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Simon said:
Jag tänkte också på det när jag läste texten första gången men tänkte inte som Gurgeh skriva det för jag var osäker på vad som är korrekt. Vad är igentligen korrekt?

krank

Nu rasar bilderna in, och jag kan givetvis inte hålla saker för mig själv, utan måste visa lite. Få lite kommentarer, och så.

Först fyra versioner av en och samma bild, där både jag och illustratören mest gillade den vita längst åt höger:

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/internt5.jpg

En klockren illustration (och sjukt snygg).

Sedan fick jag den här också:

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/metro.png

Och den är ju mycket snygg och stämningsfull, men jag vet inte riktigt vart jag ska göra av den. Den kan ju knappast vara en officiell logo för Metropolis i sig, eftersom Sigmatech ju inte erkänner existensen av Under...

Men vänta! Logotyp för rebellrörelsen, kanske?

Simon

Swashbuckler

krank said:
Nu rasar bilderna in, och jag kan givetvis inte hålla saker för mig själv, utan måste visa lite. Få lite kommentarer, och så.

Först fyra versioner av en och samma bild, där både jag och illustratören mest gillade den vita längst åt höger:

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/internt5.jpg

En klockren illustration (och sjukt snygg).

Sedan fick jag den här också:

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/metro.png

Och den är ju mycket snygg och stämningsfull, men jag vet inte riktigt vart jag ska göra av den. Den kan ju knappast vara en officiell logo för Metropolis i sig, eftersom Sigmatech ju inte erkänner existensen av Under...

Men vänta! Logotyp för rebellrörelsen, kanske?
Mycket trevliga bilder! Av de fyra gillade jag båda till höger, gärna tillsammans som de är nu. :gremsmile:

krank

Simon said:
Mycket trevliga bilder!
Jotack, jag gillade dem själv. Det är en sjukt trevlig omväxling att ha en illustratör som faktiskt producerar, och dessutom i denna kvalitet!

Simon said:
Av de fyra gillade jag båda till höger, gärna tillsammans som de är nu. :gremsmile:
Mjao, det enda där är väl att jag har jättesvårt för bilder som bara är inverterade. Hade bild 3 varit målad som en mörkhyad tjej från början hade det varit en annan sak.

Simon

Swashbuckler

krank said:
Mjao, det enda där är väl att jag har jättesvårt för bilder som bara är inverterade. Hade bild 3 varit målad som en mörkhyad tjej från början hade det varit en annan sak.
Nej nej, det ska inte se ut som en bild av en mörkhyad tjej, det är för att det är en inverterad bild som den är bra. Åtminstone jag associerar Masamune Shiro m fl på ett för sammanhanget bra sätt!

krank

Simon said:
Nej nej, det ska inte se ut som en bild av en mörkhyad tjej, det är för att det är en inverterad bild som den är bra.
We'll just have to agree to disagree. Visst gillar jag Shiro, men just den grejen i manga och anime har jag aldrig riktigt fastnat för. Inverterade bilder just aint my thang, bro.

Simon

Swashbuckler

krank said:
Simon said:
Nej nej, det ska inte se ut som en bild av en mörkhyad tjej, det är för att det är en inverterad bild som den är bra.
We'll just have to agree to disagree. Visst gillar jag Shiro, men just den grejen i manga och anime har jag aldrig riktigt fastnat för. Inverterade bilder just aint my thang, bro.
Nä, då så. Det viktigaste är att du vet vad du vill ha, naturligtvis. :gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Jag måste säga att jag fascineras av att porträtten känns som manga och samtidigt är håret bara så snyggt och verklighetstroget... Grrrrmurr (i dess allra bästa positiva bemärkelse)

Men jag håller med dig om att det vore trevligt med en mörkhyad tös som balansbild till den vita istället för just en inverterad bild. Jag kanske är något partisk då mitt rollspelsprojekt heter "Ljus och Mörker" i arbetsnamn.

Kanske vore det härligt med en lite mer tydlig variant att det är olika individer... fast, det beror ju på var du ska använda dem och i vilken situation. :gremsmile:

Vad det gäller framsidorna så känner jag ett ord och hugg i hjärtetrakten - Dystopi. Om det är det du söker så tycker jag det är helt rätt. Speciellt med den kalla versionen... :gremsmile:

krank

Eva Florén said:
Jag måste säga att jag fascineras av att porträtten känns som manga och samtidigt är håret bara så snyggt och verklighetstroget...
jag också =)

Eva Florén said:
Men jag håller med dig om att det vore trevligt med en mörkhyad tös som balansbild till den vita istället för just en inverterad bild.
Jupp. Som det är nu känns det som att det vore vettigare att bara köra på den vanliga bilden och helt strunta i det inverterade...

Eva Florén said:
Vad det gäller framsidorna så känner jag ett ord och hugg i hjärtetrakten - Dystopi. Om det är det du söker så tycker jag det är helt rätt. Speciellt med den kalla versionen... :gremsmile:
Tja, Evolutionens Barn är ju en plats av kontraster - utopi och dystopi, liksom. På ytan är ju världsstaden Metropolis en utopi på alla sätt, men för att utopin ska göras möjlig krävs mycket billig arbetskraft, och därför har man en genmodifierad arbetsklass under jorden, som sitter fast i skuldspiraler och flergenerationskontrakt...

Egentligen hade jag tänkt mig en annan framsida, men den illustratören slutade liksom höra av sig, trots att hon fått betalt i förskott. Jag ska väl inte vara alltför hård mot henne, enligt hennes journal på DeviantArt har hon fått nåtslags nervöst sammanbrott. Jaja, synd är det i varje fall, och nu har jag den framsida jag har...

krank

Ojojojoj!

Fan, nu har Rionja verkligen kommit upp i varv, och bilderna väller in. Som det ser ut nu kommer spelet att vara ganska fullgott illustrerat bara baserat på hennes verk. =)

Min senaste "tappa-hakan"- bild som jag verkligen blev impad av: http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/bluh.png

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/blhr.jpg var också rätt ball, även om jag är liiite osäker på ansiktsuttrycket. Hon ser kanske inte ut att vara helt med på noterna... Nå, man skall icke skåda given häst i stjärten, som vi säger där jag kommer från.

Dessutom fick jag den här, som (som synes) är precis vad jag tyckte behövdes som kontrast till den ljushyade matrixbruden jag visade förut.

Dessutom denna, som jag tyckte var hemskt charmig.

Fan, vad glad jag är över att ha Ronja ombord på projektet. fast snart borde jag nästan lägga band på mig och sluta visa upp allt, nånting ska väl kunna överraska i själva boken också, när ni köper den... för det tänker ni väl göra, hmmm?

Nabu

Warrior

Kommer nog att bli snyggt! Roligt att höra!

/Nabu, riktigt impad av Kranks "tappa-hakan"-bild

GnomviD

Heresiark

"Ah... The net is vast..."

Du får ta och bli klar snart! Illustrationerna är awesome, och taggat upp mig ännu mer än tidigare. Ser fram emot släpp.

Håller med om att tappa hakan-bilden verkligen är tappa hakan kvalla, och det är huvudsakligen den jag hänvisar till. Vad gäller den andra bilden gillar jag ändå hennes ansiktsuttryck, just eftersom att det känns allvarligt och lite uttråkat, hellre än någon bad ass action girl-min. Stor tumme upp även på den från mig.

Bunny

Crazy like a fool

"Min senaste "tappa-hakan"- bild"

Ja, fy fan! Snyggt!

"... även om jag är liiite osäker på ansiktsuttrycket"

Det tycker inte jag du behöver vara. Jag ska förklara varför:

Genre-konventionen säger att de kvinnor som avbildas ska vara yppiga, tilldragande och utmanande. Detta för att fresta de manliga pubertala och senpubertala konsumenterna till köp. Det "språket" har din Ronja lyckats undvika på ett riktigt bra sätt med den här bilden. Ansiktsuttrycket är känslokallt och kontrollerat - det här är bilden av ett fullblodsproffs, en stark och självständig kvinna. Hennes kropp är tillika vältränad, men bär inte de "perfekta" proportionerna branshen brukar mata oss med. Det är helt enkelt en bild som därigenom lyckas utmana åskådaren. All in all så tycker jag således att det är en riktigt ball bild på en atypisk genre-kvinna.

krank

Bearnie said:
Ansiktsuttrycket är känslokallt och kontrollerat
Jag håller med om allt du säger; problemet är att ansiktsuttrycket till mig mer säger "jag är lite efterbliven, eller möjligen neddrogad"...

Eller ja, det var mitt första intryck. Nu när jag kollat på bilden några gånger är jag inte lika säker längre...

Snow

Swashbuckler

Mycket trevliga bilder (med tanke på hur min water elemental som jag försökte rita igår ser ut så ska jag inte säga mer)!

Betalar du pengar för dessa eller är det välgörenhet?

krank

Snow said:
Betalar du pengar för dessa eller är det välgörenhet?
Jag betalar pengar. Dock inte helt bestämt hur mycket, hon skulle "kolla runt" och "återkomma"...

Ska påminna henne om den detaljen, tror jag.