Ok skit det blev en dag i bil så jag ska försöka sammanfatta lite nu. Håll i er, det kan bli snurrigt.
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag kör en oledoledoff och hamnar på Vimes. Fine vi kör Vimes först.
Jätteintressant monolog du för där Vimes och jag köper ditt tänk rätt av faktiskt. Det är en nivå av ulvaspel som jag troligen inte tänkt på rent konkret men som såklart är självklar, spelet i sig är enkelt, det är vi bybor som gör det komplicerat.
Jag tycker ju om att spåra iväg i omöjliga scenarion, superulvaplaner och ränker. Så jag tar till mig det du säger och erkänner att det är högst vettigt.
Däremot så är det fortfarande mummel, i jakten på ulvar så är det irrelevant i nuläget. Det där inlägget har kunna skrivits av både Vimes bybon och Vimes superulven. Men visst, en tankeställare till oss andra men inget som sätter färg på dig.
En sak däremot;
Vimes said:
"Jag tror vi har att göra med erfarna ulvar som styr byn", visa mig ett (1) tidigare spel där det varit fallet) och själva undvika att hamna i strålkastaren
Har du glömt drwhowolf redan? Då Konrad manipulerade byn totalt i slutet som ledde till ulvaseger.
Ditt "case" på Larsson är däremot sjukligt klent, "kan tolkas som" eller "kan med väldigt god vilja tolkas som" är inte helt långt ifrån och inget jag skulle läsa som byte av åsikt. Larsson må ha sina tells men det här är vad du har på honom? Verkligen? Du säger att du har en grej på Larsson som du vill kolla upp och kommer tillbaka med det här? Seriöst..
Sen får jag gå över till
Hastfer igen då.
Du röstar på mig för att du vill ha ett ställningstagande till att du kallar mig ulv i runda 2? Ok, du har väl kallat mig ulv ganska länge vill jag minnas men aldrig kommit med något som helst konkret, det gör du fortfarande inte, samma sak med Rasmus.
Sen så har du ju tänkt helt tokigt med Reccas outning av Miller. Du menar att hon undkommer siaren genom att outa miller, det du inte tar i åtanke är att hon istället får en fribiljett direkt till galgbacken. Hade inte Max åkt på rent oflyt(och troligen lite snyggt trixande av ulvarna) och att vi hade en klar ulv i konkel så hade hon rykt tidigare. Med dig i hasorna eller t.o.m. framför.
Så nej, Recca vinner ingenting enligt mig på att outa miller, hon tar sig inte ur rampljuset och hon gör sig på intet vis grönare. Och att du inte ser det är förbluffande eftersom 50% av följande rundor har just handlat om Recca/Hastfer härvan. Inte helt optimalt för en ulv att sätta sig i den sitsen, eller? Hon och hennes ulvakompisar hade haft gott om tid på sig att vända opinionen innan hängning utan att behöva dra till med sådana åtgärder som att outa fejkmiller.
Ok, så efter ditt "case" mot Recca så är det äntligen dags för ditt anfall på mig. Här väntar jag mig minst en lika gedigen genomgång men vad får jag? Du kan ta gift på att jag är ulv? WTF?! Det kan jag ju inte ens försöka försvara mig mot. Vilket blaj. Kan du iaf bemöda dig med att lägga fram något konkret som jag kan svara på eller kör du bara i invanda spår sedan senaste ulv konferensen?
Larsson said:
Det har varit roligt att se Hastfer spela upp sin från tidigare spel, men det är allmän kännedom att han och KK tycker om att krypa ihop i en filt framför brasan med varsin varm enhörningschoklad i handen. Det skall bli kul att se om Hastfers spel blir annorlunda när KK inte längre är i spel.
Det här är faktiskt lite intressant tycker jag. Det borde absolut att utläsa på hastfers spel om han har ulvar viskandes i öronen eller inte. Om nu inte Konkel fortsätter att viska från graven.
Rent spontant så känns det som att Hastfer kör på i en redan utstakad handlingsplan och tar in dåligt vad som händer runtikring.
Denna runda har Hastfers inlägg mer eller mindre handlat om att tycka synd om sig själv och lagt sarkastiska kommentarer om sin egen ulvighet. Det kan vara en ulv som tappat kontakten med flocken eller bara Hastfer som är less på att vara oskyldigt anklagad. Jag må läsa in mer på det här.
På tal om Larsson så ser jag fram emot vad du gräver fram på mig och hoppas verkligen att det blir något mustigt till skillnad från resterande magkänslor, giftbägare och mummelsnack som jag inte kan försvara mig mot.
Sen vill jag känga lite till
Mukwa, det var jag som drog igång att vi skulle lista våra önskade kandidater till siande. Men jag poängterade att det inte skulle vara ett försök att styra paxen. Jag tyckte att det kunde vara intressant att sätta ulvarna i en sits där de blev tvingad att knuffa fram sina vänner till siande. Eftersom rent logiskt såg jag inte att det fanns så många toppkandidater så en allt för avvikande lista skulle sticka ut och det är såklart inget en ulv vill, men samtidigt vill de kanske inte fylla på en lista där deras ulvakompis hamnar i toppen, utifall nu paxen faktiskt skulle lyssna.
Så visst, det kanske var dumt ur din synpunkt men jag såg absolut ett värde i det.
En liten sammanställning av läget då.
Recca håller jag fortfarande som grön, troligen mer nu är tidigare. Och en sak känns inte riktigt rätt nu iom Vimes mustiga inlägg. Vimes menar klart och tydligt att ulvar inte smider superränker och handlar efter några genomtänkta planer, men samtidigt så är det helt betänkligt att Recca i rollen av ulv outar sig som fejkmiller. Är inte det att krångla till det för sig som ulv? Jag ser liksom inte värdet i det.
Vimes fortsätter att vara ett gissel för mig. Han kan vara bybo men kan lika gärna eller ännu mer troligt vara ulv. Jag ser liksom inte den där uppkäftiga attityden och jävlar anamma som jag är van att se från Vimes. Och han själv pekar ju på att vi ska leta efter avvikande beteende och här har vi det om något. Vimes brukar inte vara sen att slänga ur sig kängor åt både höger, vänster och uppåt. Men nu har han suttit fast på Recca, mummlat filosofi och hållit ovanligt låg profil.
Larsson har jag helt ärligt inte fokuserat speciellt mycket på, vilket i sig kan vara en scum tell. Jag minns honom från disco liret då vi ulvade ihop att karln är en slipad ulv och håller ett särdeles lugn även som pressad ulv. Vilket jag ser nu, en väldigt lugn Larsson som lika gärna kan kamma pälsen bakom ryggen på oss. Men något konkret har jag inte i nuläget utan jag måste nog gå tillbaka och luska mer där.
Mukwa var ju en som jag var jävligt nojig för i en början och villa ha siad. Men såhär i efterhand så känns han inte alls lika farlig. Visst, karln kan såklart vara ulv men han är inte alls så pass högprofil att han skulle kunna leda byn i fördärvet på egen hand. Jag får bara en känsla av att Mukwa skulle vara mer manipulerande som ulv, inte så här laid back.
Hastfer kan mycket väl vara ulv. Svårt att lämna en garanti på den men hans tydliga uppsving och svajande kvalitet på inlägg och tankar kan tyda på att han endera blir bitvis matad med information från sina ulvkompisar eller helt enkelt får sporadiska snilleblixtar. Svårt att bedömma och halvmiller outningen är en sådan där knepig grej, enligt vimes så är det allt för invecklat för att vara en ulvlögn, men då borde Recca också bli grönad.
Jag ser däremot inget som säger emot att vi inte skulle kunna ha två millers. Föra liret blev ju ulvarna fullständigt utspelade(vilket jag såklart tar på mig en stor del utav som fjärdeklassare). Emp kan helt enkelt ha slängt in lite mer handikapp i sitt spel för att sinka byn. Fluffet kanske bara är villospår som inte hjälper oss ett skit i jakten utan endast splittrar oss i eviga fluffdiskussioner, två miller roller som försvårar för siaren, ja varför inte?
Eftersom KK var så inne på sin väv och verkligen profilerade den så tänker jag utgå ifrån att fluffet är betydelselöst. KK ljög inte om en enda detalj och det känns ju konstigt om bara han hade fullt alibi. Nej jag tror vi har att göra med ulvar som inte har något som helst problem med att outa sin info.