Vimes said:Äh, jag vill ju ha Recca i spel egentligen. Den här "BEEP! BEEP! Recca är ulv! BEEP! BEEP!"-känslan är försvunnen. Jag ser en del tveksamheter i hennes spel, men helst av allt vill jag ta ett steg tillbaka och se hur hon blommar ut till den vackra blomma som vi alla vet att hon är.
Okay. Ja. Det var kanske inte min starkaste teori i mannaminne, men främst så för att jag helt hade glömt bort att det kanske finns bulletproofs i spel. De är ju rätt ovanliga visserligen. Nåväl; teorin lyder så här: Mukwa spelade starkast i R1, det var jag inte ensam om att tycka, därför tycktes han ett bra mål att nattdöda. Eftersom nattmordet misslyckades (får man anta) så utgick jag från att Mukwa blivit väktad. Men om Mukwa varit ulv så hade det inte spelat någon roll om väktaren väktat Mukwa för Mukwa skulle ju aldrig försökt döda sig själv, han skulle förstås försökt döda någon annan, typ Larsson, Vimes eller K.K kanske? Hänger du med, Vimes?Mukwa said:"Mukwa är grön"
Det här inlägget är outright skitkonstigt däremot. Recca menar att Mukwa är grön för att:
1. "Alla" ansåg honom grön R1
2. Inget nattmord skedde
3. Alltså måste ulvarna skjutit på Mukwa som väktats av väktaren
Grejen är ju att vi kan tänka oss massor av alternativa scenarion. För det första kan man helt klart ifrågasätta att det skulle vara åh-så-självklart att både ulvar och väktare såg Mukwa som det givna målet. Sedan kan man tänka sig att det finns tanks (kan ta flera nattmord alltså) i byn, man kan tänka sig att ulvarna på något vis fått sniff på väktaren (kanske genom outningarna) och skjutit där. Och så vidare. Reccas resonemang är sunt, men det bygger på en skakig premiss. Jag tycker det är märkligt att hon är så tvärsäker på att ulvarna sköt på Mukwa. Visserligen verkar det korkat att som ulv gå ut och gröna en spelare, men det här är ändå rödpoäng: är hon inte väl säker på att Mukwa var ulvarnas nattmordsmål. Recca får gärna vidareutveckla det här.
Rasmus sa dock en intressant grej, för han verkade mena att det uteblivna nattmordet grönade både Larsson och Mukwa genom samma princip som jag diskuterade. Jag förstod hans teori men tyckte den var svårsmält. Sedan kom Bulletproof-hypotesen och då insåg jag att min gröning av Mukwa blev väldigt skakig.
Jag kan förklara igen om du inte förstod hur teorin funkar.
Din teori är att det finns fem ulvar, Hastfer, K.K, Recca, Vimes och Paxen.Basse said:Kolla:
Om KK är ulv grönas !Paxen
Om Hastfer är ulv grönas Recca.
Att !Paxen skulle vara ulv känns ju omöjligt: han har nitat KK och dessutom siat en grön spelare (mig). Det är dock ingen svår sak för en ulv att agera siare. Att som ulv claima siar-rollen och komma undan med det är ju ett drömläge för ulvgenget. och om det hade varit så att en siare hade trätt fram så hade !Paxen kunnat dra igång värsta diskussionen om att det verkar finnas två siare, en falsk och en äkta bladda bladda och ulvarna hade tjänat ännu mera tid.
Vi får väl se hur !Paxens öde fortlöper. Om han tas ut nästa runda av ulvlägret är jag beredd att släppa superulvtemat.
Men innan dess vill jag nog se alla ta ställning till om det kan vara så att Hastfer, Recca, KK och Vimes kör en gambit (=schackterm för taktiskt offer) på superulvsnivå.
---
Jag röstar på Pix för att få igång henne i spelet. Kom in och säg något om Hastfer/Recca. Men just nu tänker jag mig att vi i morgon ska fokusera på ett val mellan högst tre kandidater för att se hur folk tar ställning.
Röst: Pix
Har jag uppfattat dig rätt då?