Inlägg 1 och 2 (6000 tecken)
Jag tror drevet mot xyas är bra. För stor variable för min smak.
Hastfer är en smula skum, och argumenten folk lägger upp mot honom är vettiga, och hans egna argument är inte det.
Tja dom skulle kunna försöka få ut recca först och sedan när du då blir röd av hennes riktiga miller roll ofrra dig. Inte otänkbart.
Eller så skulle k.k framstå som grön för att han inte var med och delade på uppoffringen. Det kanske är så att dom som inte hoppade på dig är ulvar, vilket kommer få byborna och siaren att leta bland enbart bybor.
Överlag verkar det enda du säger vara: Det här är ulvigt/byboigt men bara när jag vill att det ska vara det.
Basse är grön. Basse skriver bra saker.
Vimes, folk mistänker honom starkt. Att sia honom eller rösta ut honom skulle nog få igång spelet, och få alla skarpa hjärnor att söka nya mål, vilket kommer gagna byn.
Xyas, eventuel gröning skulle negera hans inaktivitet kan man säga, och ända den till vår fördel. Han har en ny vinkel att komma med, och om vi kan lita på att han tar upp allas misstag, och inte lämnar ulvar, så kan han bli en stor resurs.
Larsson kanske? Eller mukva? känns som att vi behöver gröna några fler.
Röst: Hastfer
Jag tror drevet mot xyas är bra. För stor variable för min smak.
Hastfer är en smula skum, och argumenten folk lägger upp mot honom är vettiga, och hans egna argument är inte det.
Nej det håller jag inte med om. Det är bokstavligen bara vimes som fortsätter att gnabba, du själv, mukva och jag som skriver imellan att hon "gör ett case" och att hon outar miller. Eller är att misstänka dig rödande? Jag vill ochså citera dig innan, när du försvarar dig själv. Då tycker du att det finns absolut noll anledningar att inte outa miller.Hastfer said:Bjäbbar med Vimes i början av R1
Hastfer outar Halvmiller varpå Recca "bygger ett case" som jag avfärdar.
Recca är helt plötsligt i rampljuset för siaren. Bra spelare + att man kan ifrågasätta hennes färg.
Recca outar miller, vips så är hon inget för siaren att ta i.
Ja du tycker ju att det är grönt att outa miller och jag håller med.Okej, då har jag en motfråga. Varför skulle en ulv outa miller i runda 1? Är scenariot att en siare klivit fram och utryckligen sagt att jag tänker sia hen nu i runda 1 och hen är ulv/miller/halvmiller? Alltså det finns väl ingen anledning för en ulv att outa miller i runda 1? så om jag släpper infon nu eller i slutet på rundan har väl inte så stor betydelse?
Visst, jag hade kunnat hålla på outningen ett tag till men som jag skrivit har jag mindre tid kommande dagar denna runda till att svara på frågor och ev drev.
Det där är bokstavligen dina antaganden. Hint: dom antar inget. Sen verkar att outa miller vara rött nu?runda1 said:Nu skrev jag ju tidigare att det inte finns någon anledning för ulvar att outa miller i runda 1.
Men... om Recca är ulv är det verkligen läge att outa miller nu om mina följande antaganden stämmer:
Recca är inte helt under radarn än men Vimes grejen kan ju blåsa upp innan rundan är slut.
...
Hamnar inte recca i galgen är risken väldigt stor att siarn siar henne då hon är en sådan pass bra spelar att man som bybo gärna vill veta färgen hon bär så tidigt som möjligt.
Jag tror mig behöva en novell. Hur tänker du nu och hur skiljer sig din tankegåg från runda 2 (och i runda två)? Du verkar bara säga att eftersom du berättar för ulvarna att siaren existerar, och recca sen pekar ut att du gjort det, så måste recca vara ulv.runda 3 said:Så gör man inte när man är ulv? Har du läst vad jag skriver i R2 när folk vill koppla ihop mig och KK?
Hur ska jag formulera det här utan att behöva skriva en novell?
Jag har 2 ulvar nu, Recca och Trasapan.
Grönt igen? aha.runda2 said:Efter att ha läst Reccas poster (efter Halvmiller outningen från mig) en gång till vill jag quota trasapan. Recca är snorgrön. Vi ska båda dingla och då är det bättre ni plockar mig först så byn får hjälp av Recca en runda till. För jag kan då inte hitta några ulvar på det som hittills har skrivits.
Rött nu?Först ett tillbakadragande.
Recca är inte längre supergrön i min bok nu när KK är ulv.
Grönt igen?Varför skulle då KK INTE göra minsta antydan till påhopp på Hastfer efter outningen?
i scenariot där jag är ulv så går jag alltså ut i runda 1, helt utanför radarn (inte aktuell för siaren eller hängning, folk påpekar att jag öppnat spelet bra, det är väl mer läge att sätta på flightmode och lågflyga fr o m mitten på runda 1, då klarar jag mig säkerligen till runda 3-4) och claimar halvmiller som ger mig galgen? och ingen av ulvarna verkar hoppa på offret för att gröna sig sjävla? Vad är det för jävla offring?
Enligt offra Hastfer logiken så är ju Recca min ulvkompanjon. Hon är den enda som försöker hitta scumtells i det jag outar! För att sedan själv outa Miller. Så då är vi två ulvar som galgen väntar på, helt på egen förtjänst.
BRA OFFRAT ULVLAGET!
Tja dom skulle kunna försöka få ut recca först och sedan när du då blir röd av hennes riktiga miller roll ofrra dig. Inte otänkbart.
Eller så skulle k.k framstå som grön för att han inte var med och delade på uppoffringen. Det kanske är så att dom som inte hoppade på dig är ulvar, vilket kommer få byborna och siaren att leta bland enbart bybor.
Aja, det ser kanske bara ut som att du grönar dig genom at utgå från att du är ulv och att låta det se dumt ut som ulv. Men egentligen utgår du från att du är grön och letar ulvar. Och sen antar du att du fortfarnade är tillräckligt röd för att åka ut efter att recca åker. Man kan ju undra varför.För att klargöra en gång till, jag försöker INTE gröna mig. Jag letar ulvspår med mig som grön utgångspunkt.
Vi hänger KK nu. Är han ulv tycker jag hänglistan ska se ut såhär.
R2 - KK
R3 - Recca (om inte en rödsiad spelare visar sig)
R4 - Hastfer (KK sa något om att Hasse kanske visar grönt om han hängs på en grön runda, alltså hänger vi mig på en av mina ulvrundor för att helt förkasta den teorin att spåna vidare på för ulvkollegor)
ochVart är din reaktion på Halvmilleroutningen Trasan?
Liksom du har ju inte ens försökt plocka isär saker som jag skrivit för att hitta en ulv hos Hastfer.
Nu verkar det som att outa miller är värsta ulvdraget, och du resonerar att han INTE tycker du är ulv, som jätte suspekt.Trasapan ÄR ulv. Hade han varit bybo hade han varit skitnojig för att Hastfer skulle vart ulv och snappat upp minsta möjliga scumtell.
Överlag verkar det enda du säger vara: Det här är ulvigt/byboigt men bara när jag vill att det ska vara det.
Basse är grön. Basse skriver bra saker.
Jag håller med. Tror vi tjänar mer på det här än varulvarna gör. Min lilla lista är därför:Tycker inte alls att det är dumt att föreslå siarmål. Ja, Mukwa, jag ser nackdelarna och farorna. Men om vi alla måste tycka till i frågan kommer varulvarna förstås att föreslå andra än de själva. Nu är dessutom skaran möjliga mål att sia mindre, genom att vi har två millers med i spel. Därför skulle det vara UNDERBART att i slutet på den här rundan kunna sammanställa en lista över vilka som har föreslagit vilka. Alltså: vem vill se vem bli siad?
Vimes, folk mistänker honom starkt. Att sia honom eller rösta ut honom skulle nog få igång spelet, och få alla skarpa hjärnor att söka nya mål, vilket kommer gagna byn.
Xyas, eventuel gröning skulle negera hans inaktivitet kan man säga, och ända den till vår fördel. Han har en ny vinkel att komma med, och om vi kan lita på att han tar upp allas misstag, och inte lämnar ulvar, så kan han bli en stor resurs.
Larsson kanske? Eller mukva? känns som att vi behöver gröna några fler.
Lol. Fyller 20 jag med.Vet ni, jag fyller 20 år den här veckan! Kan inte jag få i födelsedagspresent att alla hjälps åt att dreva xyas?!
Röst: Hastfer