Visst har level-system en viss charm, men nackdelen med dem är att de oftast är totalt ologiska. Tänk själv: du reser, äventyrar, reser, bashar monster, reser, löser gåtot, reser, hittar skatter, reser, gör av med skatterna, reser, löser flera gåtor, reser, bashar nya monster...och SEN blir du bättre. MYCKET bättre. Allt på en gång! Kul? Ja. Du har ju kämpat för den där leveln som bara den. Logiskt då? Nää, långt ifrån. Hellre ser jag då att den där leveln splittas upp i mindre levlar, som man kan uppnå desto oftare. I princip blir det då levels för varje grundegenskap och varje färdighet, och det är lättare att tackla, samt att man gradvis kan bli bättre. Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar med förbättringsslagen, men blir det inte nåt i stil med det då?
/Skuggvarg
"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."