Re: jo men tänk om.
"Som vi kom fram till tidigare i tråden är ett levelsystem som inte använder leveln till något vettigt föga mer än ett erfarenhetssystem i förklädnad."
Vi och vi, hehe, Jag tycker nog den har sin giltighet om det är den som främjar ett gott rollspelande eller om det är den som gör rollspelet roligt.
"M.a.o: levelsystem ÄR bättre lämpade för spel som D&D där man blir en hjälte med tiden."
Så som de är utformade i dagsläget är det så, men jag kan inte se varför det måste vara så framöver oxå
"I så fall skulle ju _alla_ system vara levelsystem och denna fråga vara inaktuell

"
Det stämmer men jag tänkte snarare utfrån hur det är idag, att utvecklingen skulle avstanna på dagens nivå bara för att köparna skall vad de får framöver. Så helt inaktuell var den inte.
"Resonemanget är inte utan sina hål men vissa poänger tycker jag det har

"
Självklart och jag har inget färdigutvecklat spelsystem med levlar som är jordnära och realistiskt men bara för att det inte har konstruerats ännu betyder inte det att det inte går att göra ett sådant system.
Jag tror dock vi kan vara överens om att det viktigaste är att man har kul när man spelar inte vilket system man skall använda samt att det är viktigt att spelkonstruktörer fortsätter att försöka utveckla redan befintliga system samt utveckla nya.
Hasse
So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-14 03:26.</EM></FONT></P>