Bättre kan du.Persson said:Skvadern! Det vidrigaste av dem alla.
JätteapaArfert said:Har ju skrivit ett litet gäng "monster" nu.. har ni några favoriter ni vill ha med?
Tänkte att ett 20-30-tal olika slags varelser/monster kanske vore lagom att ha med i grundboken.
MedhållBobby Magikern said:Inga favoriter; snarare tycker jag att de charmigaste monstren är de där som är unika för spelet och har en egen liten mytologi, typ hur githzerai, githyanki och mindflayers hänger ihop i D&D. Dessutom ger askonstiga monster rätt vibbar till Fiend Folio och liknande, så gör något nytt!
De är givetvis med. Vättarna då.Storuggla said:Svartnisse. Illvätte. Eller vad de nu heter, de där små otäcka typerna som når en riktig äventyrare upp till midjan som man kan boxa dussinet av utan att börja svettas.
Betongsosse.
Storuggla, CR5
Jag tycker Skvadern är häftig.Arfert said:Bättre kan du.Persson said:Skvadern! Det vidrigaste av dem alla.
Låter ju skitbra. Gillar det tänket. Good work, Arfert!Arfert said:jag kan lägga ut den..
...sen är det ju meningen att man lätt ska kunna göra egna monster. Listan är ju bara ett stöd, inte nån "officell det här finns, men inget annat-lista".
Ska inte heller "överbeskriva" dem i boken, eftersom man ska kunna göra en egen tolkning av vad t.ex. ett troll eller en gast är. Inte skriva sidvis om trollens eller ödlemännens kultur. Vad är det för skit, liksom. Gör om dem så det passar din kampanj!
Det är är ju ett spel som SKA uppmana till moddning!
ordet "skvader" har blivit ett språkligt begrepp i svenskan för en mindre lyckad kombination. (källa: wiki)Arfert said:Skvadern... vad ska man ha den till? Låter mest som ett norrländskt studentskämt. ..eller nåt till Trudvang. Och det här är absolut inte Trudvang.
givetvis ska vi ha skelett!!!!rjonas said:Skelett! Skelett är så old school det kan bli. Jag har varit såld på skelett ända sen Harryhausens Clash of The Titans.
De funkar bra i Clone Wars också.