Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Laowai

Hero
Recca said:
Laowai said:
Näe, men seriöst så var det nog bara ett missförstånd.
Jag sa att förmågan med cleave och bonusar nog var lite för bra, jag tror att Recca uppfattade det som att jag sa att hennes karaktär var op.

Jag tycker att om alla karaktärer är skitfarliga/skitskillade men på olika sätt är det awesome, bara att just förmågan as written blev the förmåga to end all förmågor.

Edit: Och uber och radio ofc.
Jag inser ju att min Snabb och liten är bättre än ducka som den är. Den är ju det. Jag lyfte det till diskussion precis när jag la fram rollformuläret. Då sa folk att den skulle göra andra grejer istället? Eller jag vet inte. Det var förvirring där. Jag försökte förklara att den gjorde +2 mot avståndsstrid också. Men ingen ville liksom höra det. Och när de väl gjorde det så tänkte de; Jaha så nu ska den ha +1t i närstrid, en extra förmåga och sen +2 avstånd. Från början gav alltså snabb och liten +2 avstånd och +1 närstrid (försvar).
När Mårten började häckla mig och inte brydde sig om att jag klart och tydligt förklarade att jag inte tyckte det var roligt, så blev jag extra sur.

Det var min version.
Så typ det jag sa, fast sakligt och utan att retas med någon :gremsmile:

Men jo, som sagt, det var nog ett missförstånd från alla håll tbh.

Sen så vill jag återigen säga att jag har verkligen inga problem med att ni andra gör farliga karaktärer, eller att ni får coola förmågor för att väga upp er mot Tagge och Wernner.

Jag håller däremot med i det God säger i att det känns lite trist att med en del jobb göra en farlig karaktär bara för att se det arbetet förlora värde pga förmågeinflation.

Recca

Femme Fatale
Bassejr said:
Haha, that conversation altså, gjorde min dag x3

Recca: För enkelhetens skulle, säg att du håller dig till ducka och stridsvana istället för liten och snabb, skulle du vara bekväm med det?
Hur blev det till sist Liten och Snabb fungerade, och vad var skillnaden mellan den, stridsvana, och ducka?

Jag kan förövrigt avslöja att jag nog är yngst här, om nu inte yngst på hela forumet. Käns som hela palatset är fullt av gamla rävar i jämförelse. Jag har lyx som får så bra träning redan från start.
Okay. Liten och snabb ger +1t på försvar mot närstridsattacker, +2t mot avståndsattacker.

Stridsvana ger +1t på anfall eller försvar samt +1tkp (vad nu det är).

Ducka ger +1 på försvar mot närstridsattacker och avståndsattacker.

Bågskytt ger +1t på bågar. Dvs sämre än stridsvana på alla sätt och vis.

Detsamma gäller precis alla vapenförmågor, de är sämre på alla sätt och vis än Stridsvana.

Liten och snabb är bättre än ducka. Stridsvana är bättre än vapenfärdigheterna. Vad är skillnaden i relationen mellan Bågskytt/Stridsvana och relationen mellan Liten och snabb/ducka? Enligt min åsikt, ingen. Varför bråkar folk? Min gissning; för att vi har två killar som minmaxat sina karaktärer så de har sammanlagt 12 tärningar på att anfalla och de tycker det är fuskigt att någon annan än dem har +2t på att försvara sig mot avståndsstrider, trots att de skulle göra slarvsylta av min rollperson i ett hugg. Deras huvudargument är: "Vi har offrat alla våra förmågor på att minmaxa oss till monsterkaraktärer, därför är det fusk att du har en förmåga som är bättre än ducka (ducka är en förmåga som de för övrigt inte skull röra vid med en tång ens)".

Bassejr said:
I egenskap av SL dikterar jag härmed att färdigheten "Snabb och liten"är accepterad i sin originella betydelse: +1 försvar mot närstrid, +2 försvar mot avståndsstrid.

Några frågor?
Tack. :gremsmile:

Laowai

Hero
Recca said:
Bassejr said:
Haha, that conversation altså, gjorde min dag x3

Recca: För enkelhetens skulle, säg att du håller dig till ducka och stridsvana istället för liten och snabb, skulle du vara bekväm med det?
Hur blev det till sist Liten och Snabb fungerade, och vad var skillnaden mellan den, stridsvana, och ducka?

Jag kan förövrigt avslöja att jag nog är yngst här, om nu inte yngst på hela forumet. Käns som hela palatset är fullt av gamla rävar i jämförelse. Jag har lyx som får så bra träning redan från start.
Okay. Liten och snabb ger +1t på försvar mot närstridsattacker, +2t mot avståndsattacker.

Stridsvana ger +1t på anfall eller försvar samt +1tkp (vad nu det är).

Ducka ger +1 på försvar mot närstridsattacker och avståndsattacker.

Bågskytt ger +1t på bågar. Dvs sämre än stridsvana på alla sätt och vis.

Detsamma gäller precis alla vapenförmågor, de är sämre på alla sätt och vis än Stridsvana.

Liten och snabb är bättre än ducka. Stridsvana är bättre än vapenfärdigheterna. Vad är skillnaden i relationen mellan Bågskytt/Stridsvana och relationen mellan Liten och snabb/ducka? Enligt min åsikt, ingen. Varför bråkar folk? Min gissning; för att vi har två killar som minmaxat sina karaktärer så de har sammanlagt 12 tärningar på att anfalla och de tycker det är fuskigt att någon annan än dem har +2t på att försvara sig mot avståndsstrider, trots att de skulle göra slarvsylta av min rollperson i ett hugg. Deras huvudargument är: "Vi har offrat alla våra förmågor på att minmaxa oss till monsterkaraktärer, därför är det fusk att du har en förmåga som är bättre än ducka (ducka är en förmåga som de för övrigt inte skull röra vid med en tång ens)".

/Recca, tjurig på den här jävla skitdiskussionen nu och att alla försöker skoja bort den. Jag tänker ha snabb liten, den får ha andra stats än det den har men den ska inte vara identisk med ducka, utan isåfall göra nåt annat. Annars tar jag mitt pick och pack och drar så kan ni spela utan mig.
Fast jag har ifs ducka.

Edit: Och jag sa inte att den var för bra med +2 mot avståndsattacker och +1 mot vanliga.

Jag sa att den var för bra med +2 mot avståndsattacker och +1 mot vanliga OCH att du får anfalla igen om du sänker en motståndare.

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Fast jag har ifs ducka.

Edit: Och jag sa inte att den var för bra med +2 mot avståndsattacker och +1 mot vanliga.

Jag sa att den var för bra med +2 mot avståndsattacker och +1 mot vanliga OCH att du får anfalla igen om du sänker en motståndare.
Men då var det väl bara God45 som det gällde då.

Laowai

Hero
Edit: Jag är nöjd med förmågan som den ser ut, och tycker att vi kan släppa det hela faktiskt.

Det var aldrig min mening att det skulle bli konflikt, och jag vill bara att vi ska kunna spela tillsammans som grupp, utan att någon känner sig dålig/utanför/hackad på.

Aight?

Jag kan till och med gå med på att nerfa thagrim om God går med på att göra detsamma så att de fortfarande ligger på typ samma nivå om det gör alla mer nöjda med gruppen. (även om det är lite synd att våra två titaner skulle behöva nerfas :gremfrown: )

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Fast det känns som att du inte har läst något av det jag har sagt.

Jag har inte gnällt över att du får en bra förmåga, jag har påpekat att den med cleave blir helt sjuk.

Jag blev liksom inte sur och tyckte "Då ska jag OCKSÅ ha en helt galen förmåga!"

Jag tyckte bara att det kanske var lite väl att en enda förmåga var lika bra/bättre än tre av mina.
Mm. Och du editerade ditt inlägg så därför skrev jag ett nytt som var ett svar på ditt och nu skrev du ett svar här helt i onödan. <.<

God45

#PrayersForBahakan
Jag har inte hackat på någon tycker jag.

Jag kom med mekanisk feedback på att cleave förmågan antagligen inte fungerade bra i fantasy!.

Sedan sade jag, när GM:en frågade, att jag inte ville att folk skulle få hemma gjorda förmågor som var bättre än de i boken eftersom jag då känner att jag blir lurad när mina förmågor är samma fast sämre. Jag sade sedan att det var upp till GM:en att avgöra om hemmagjorda förmågor var balanserade eller inte.

Så jag har inga problem. Men jag har inte hackat på någon.

Så jag är helt nöjd med att sluta prata om det här tramset nu om alla är ok med det. Kan vi inte planera coola saker för kampanjen istället för att vara drama-lamor? :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Bassejr said:
Oj vilket smicker att du frågade om min ålder innan. :gremsmile:

Bassejr

Hero
Recca said:
Bassejr said:
Oj vilket smicker att du frågade om min ålder innan. :gremsmile:
Jag ber så mycket om ursäket att jag uttryckte mig utan att tänka mig för. Det var inte min avsikt att vara respektlös.

Gomenasai, Recca-san! >.<

Bassejr

Hero
Jag funderar på en sak här: Fins det risk att det blir med själva Speltråden som det har blivit med OT tråden här, att de som kommit in skrivit super mycket, och nästan springer iväg från andra spelare?

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Jag funderar på en sak här: Fins det risk att det blir med själva Speltråden som det har blivit med OT tråden här, att de som kommit in skrivit super mycket, och nästan springer iväg från andra spelare?
Ja, den risken finns nog... Hur har de löst det i zombie-spelet ni som är med i det?

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Bassejr said:
Ja, den risken finns nog... Hur har de löst det i zombie-spelet ni som är med i det?
Respekt. Det går ju inte springa iväg för långt från folk. Okay, i lägen där två pers snackar med varandra och inte kräver deltagande av övriga så kan det dra iväg. Men om man äventyrar samtidigt så måste man ju pausa när man inväntar att SL uppdaterar tråden, och då är det inte fullt rimligt att prata iväg timme efter timme om det kanske rör sig om en fem-sekundersperiod.

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:
Bassejr said:
Respekt. Det går ju inte springa iväg för långt från folk. Okay, i lägen där två pers snackar med varandra och inte kräver deltagande av övriga så kan det dra iväg. Men om man äventyrar samtidigt så måste man ju pausa när man inväntar att SL uppdaterar tråden, och då är det inte fullt rimligt att prata iväg timme efter timme om det kanske rör sig om en fem-sekundersperiod.
Låter som en bra metod :gremsmile: Gm, skicka mig ett PM om jag blir lite långdragen. Jag har en tendens att producera enorma mändger text om ingen stoppar mig :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Goddan, tänkte du att det skulle vara typ

och

Eller typ
så gnollsen skulle se ut?
Jag tänkte mer på de övre 2 som var mest monsteraktiga. Men det är helt upp till dig, jag kan jobba med vilken version av coola hyena folk som helst :gremsmile:

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:

och

Eller typ
Jag tänkte mer på de övre 2 som var mest monsteraktiga. Men det är helt upp till dig, jag kan jobba med vilken version av coola hyena folk som helst :gremsmile:
Gött, tänkte samma (fast trean med. Den ser ut att så jävla gärna vilja bita. Den har inga läppar liksom.)

Edit:
Typ en sån! Så ser den ut i tänderna.

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
God45 said:
Laowai said:

och

Eller typ
Gött, tänkte samma (fast trean med. Den ser ut att så jävla gärna vilja bita. Den har inga läppar liksom.)

Edit:
Typ en sån! Så ser den ut i tänderna.
Den 4:e ser för männsklig ut. För feminin också. De bitigare övre varianterna är bättre :gremlaugh:

Laowai

Hero
Ofc. Tror du att jag har valt bilderna med röven eller :gremwink:

Jag ville ju bara få dig att hålla med mig och välja det jag redan hade bestämt :gremsmile: