Så typ det jag sa, fast sakligt och utan att retas med någonRecca said:Jag inser ju att min Snabb och liten är bättre än ducka som den är. Den är ju det. Jag lyfte det till diskussion precis när jag la fram rollformuläret. Då sa folk att den skulle göra andra grejer istället? Eller jag vet inte. Det var förvirring där. Jag försökte förklara att den gjorde +2 mot avståndsstrid också. Men ingen ville liksom höra det. Och när de väl gjorde det så tänkte de; Jaha så nu ska den ha +1t i närstrid, en extra förmåga och sen +2 avstånd. Från början gav alltså snabb och liten +2 avstånd och +1 närstrid (försvar).Laowai said:Näe, men seriöst så var det nog bara ett missförstånd.
Jag sa att förmågan med cleave och bonusar nog var lite för bra, jag tror att Recca uppfattade det som att jag sa att hennes karaktär var op.
Jag tycker att om alla karaktärer är skitfarliga/skitskillade men på olika sätt är det awesome, bara att just förmågan as written blev the förmåga to end all förmågor.
Edit: Och uber och radio ofc.
När Mårten började häckla mig och inte brydde sig om att jag klart och tydligt förklarade att jag inte tyckte det var roligt, så blev jag extra sur.
Det var min version.
Men jo, som sagt, det var nog ett missförstånd från alla håll tbh.
Sen så vill jag återigen säga att jag har verkligen inga problem med att ni andra gör farliga karaktärer, eller att ni får coola förmågor för att väga upp er mot Tagge och Wernner.
Jag håller däremot med i det God säger i att det känns lite trist att med en del jobb göra en farlig karaktär bara för att se det arbetet förlora värde pga förmågeinflation.