Frågan kan även ses från synvinkeln att om en skribent skulle ha någon aktivt intresse för Folkpartiet. Och i varje recension bedöma ett spel efter hur det passar in och fostrar folk i en folkpartistisk världsbild. Gör den inte det är spelet defekt. Och alla som inte håller med skribenten om att spelet är defekt,eller grunderna på varför det är defekt, är onda människor som bidrar till den globala terrorismen och diktaturer genom att inte ta skribenten på tillräckligt stort allvar. Och använder en speltidning för att driva sin agenda. Därför jag recensionerna när Åsa börjar skriva om genus med en stor näve salt.w176 said:Om alla illustrationer skulle varit så as-rasitiska och gjort recencenten illa till mods, tex skildrat alla som inte var långa blonda och ariska som svartmuskiga, äckliga, mindre intelligenta och bestaliska, skulle du då tyckt att recenenten skulle hoppa över det i nämna det i recentionen?
Jag personligen tycker det är ett dålig exempel då det är en klar skillnad mellan en personlig värdering och en partipolitisk ståndpunkt. Det första handlar om en personlig åsikt som inte backas av något parti eller organisation för vilket man sprider reklam/propaganda, medan det andra just är en partipoltiskt ståndpunkt och handlar om propaganda - eftersom man blandar in organisationen och använder åsikten för dess syfte och inte uppgiftens syfte. Det vill säga att en personlig åsikt är ickekommersiell medan det senare är på ett kommersiellt plan - eller vad man nu ska säga.Frågan kan även ses från synvinkeln att om en skribent skulle ha någon aktivt intresse för Folkpartiet. Och i varje recension bedöma ett spel efter hur det passar in och fostrar folk i en folkpartistisk världsbild. Gör den inte det är spelet defekt. Och alla som inte håller med skribenten om att spelet är defekt,eller grunderna på varför det är defekt, är onda människor som bidrar till den globala terrorismen och diktaturer genom att inte ta skribenten på tillräckligt stort allvar. Och använder en speltidning för att driva sin agenda. Därför jag recensionerna när Åsa börjar skriva om genus med en stor näve salt.
Klart du ska! =)Mr.Walker said:Jag lär nästan börja prenumerera på fenix
Fan, och jag som bara hunnit öppna och skummat min Fenix lite sporadiskt, samt läst de kortare prylarna. När den här helgen är över och en tenta är förbi ska jag bannemej försöka glufsa ned mig och ta en riktig lässtund. Måste ju kika på det där Malmö-scenariot som folk verkar gilla så mycket.Nässe said:ja ett asgrymt nummer, och en asbra artikelBörnmo said:Jag håller med.
Sitter just och läser SuperMalmö, ... , så är det en mycket trevlig artikel/äventyr.
Problemet är väl att du verkar tro att ett ointresse för genusfrågor eller antifeminism skulle vara opolitiska. Att inte reagera på sexism/rasism/etc i spel man recenserar är ett precis lika politiskt ställningstagande som att reagera.Wulfrik said:Frågan kan även ses från synvinkeln att om en skribent skulle ha någon aktivt intresse för Folkpartiet. Och i varje recension bedöma ett spel efter hur det passar in och fostrar folk i en folkpartistisk världsbild.
Nu hittar du i och för sig bara på... Åsa har vad jag vet inte skrivit ett endaste dugg i sina recensioner eller på annat håll i Fenix om de personer som inte håller med henne. Associationerna till "onda människor" etc är med andra ord rena fabrikationer.Wulfrik said:Och alla som inte håller med skribenten om att spelet är defekt,eller grunderna på varför det är defekt, är onda människor som bidrar till den globala terrorismen och diktaturer genom att inte ta skribenten på tillräckligt stort allvar.
Jag hoppas för all del att du tar dem med en stor äve salt. Och at du gör det med ALLA recensioner, inte bara de Åsa skriver. Det går så att säga inte att skriva en recension helt fri från de egna värderingarna. "Neutral" är bara ett annat ord för "håller med mig"...Wulfrik said:Och använder en speltidning för att driva sin agenda. Därför jag recensionerna när Åsa börjar skriva om genus med en stor näve salt.
Däremot de feminister som får se sig kraftigt demonisterade ber du inte om ursäkt? Trots att det är de du tillskriver en massa stolliga åsikter om "onda människor" och terrorism och allt vad det är?Wulfrik said:P.S: Ursäkta ni folkpartister som kan ta åt er men det var endast som ett retoriskt exempel.
Haha, jag läser nog ut den på högt två dagar, slukar den rakt av... Men det blir en evig väntan på nästa nummer...solvebring said:Fan, och jag som bara hunnit öppna och skummat min Fenix lite sporadiskt, samt läst de kortare prylarna. När den här helgen är över och en tenta är förbi ska jag bannemej försöka glufsa ned mig och ta en riktig lässtund. Måste ju kika på det där Malmö-scenariot som folk verkar gilla så mycket.Nässe said:ja ett asgrymt nummer, och en asbra artikelBörnmo said:Jag håller med.
Sitter just och läser SuperMalmö, ... , så är det en mycket trevlig artikel/äventyr.
... tids brist är my shepard. Fast samtidigt är det mysigt att ha sin Fenix så länge.
Dessutom mycket för HBTQ-personers rättigheter, vilket borde falla i god jord bland genusvetarna, eller har jag missförstått något?Arfert said:men suck, folkpartiet är borgerlig mitt, om man ska utgå från åsiktspektra, och är dessutom ett klassiskt feministparti, i synnerhet om man ser det historiskt.
Tja, mycket kan jag - och tänker jag - beskylla Fp för, men just vad gäller hbtq-frågor kan jag inte direkt smälla dem på fingrarna, så där får ni rätt.Mekanurg said:Dessutom mycket för HBTQ-personers rättigheter, vilket borde falla i god jord bland genusvetarna, eller har jag missförstått något?Arfert said:men suck, folkpartiet är borgerlig mitt, om man ska utgå från åsiktspektra, och är dessutom ett klassiskt feministparti, i synnerhet om man ser det historiskt.
Den frågan diskuterar jag gärna över en öl eller nåt, nån gång. Efter senaste veckornas genusdiskussioner är jag alldeles urlakad vad gäller feminism och relaterade frågor, känner jag.Arfert said:Varför inte? ...om man nu ska ge sig djupare in i OT-land.
Det är med andra ord okej att ha en åsikt, så länge jag inte luftar den. Trevligt. Nu råkar mitt "jobb" i det här fallet vara att ge uttryck för vad jag tycker och analysera spelet utifrån det.remmus said:hon är fri att ha sådana åsikter, men det finna faktiskt en tydlig gräns mellan att ha en åsikt och att uttrycka den.
Jag har inga som helst problem att lämna mina privata åsikter utanför mitt arbete, när det är relevant. Det är det inte i det här fallet, av ovan nämnda skäl.remmus said:Åsa är helt klart en seriös och flitig skrivare, men hon har lite problem att lämna hennes privata åsikter vid ytterdörren till jobbet ibland.
Självklart sker alla recensioner utifrån både objektiva fakta och subjektiv upplevelse. Det senare är det intressantaste, eftersom kvalitet aldrig kan bedömas som objektiva fakta.Tsianphiel said:Nu råkar mitt "jobb" i det här fallet vara att ge uttryck för vad jag tycker och analysera spelet utifrån det.
QFT.Hakanlo said:Jag, och säkert många med mig, tycker att den anstrykning av genus som betraktningssätt som du anlägger i många av dina recensioner är både relevant och intressant. Keep it up!