Rickard
Urverk speldesign
Jag minns när jag såg Cable Guy för första gången, när Jim Carrey var högaktuell med The Mask och Djurdetektiv-filmerna. Den var inte alls rolig och jag sorterade den till högen av kass film. Någonting låg dock och pockade i mitt bakhuvud och några år senare fick jag lust att se om den med nya ögon. Där jag förut såg Carreys överspelande för att få till skratt hos publiken tolkade jag istället det som desperata försök av en sinnessjuk man att passa in i samhället. Filmen lyfte något enormt och jag skulle säga att det här är en av hans bästa filmer, tillsammans med Eternal Sunshine och The Mask.
The Matrix tyckte jag mest var en Remo - Obeväpnad men farlig och skrattade bort den, men blev antagligen påverkad av den senare hypen och såg om den och fann att filmen hade någonting unikt i sig.
Äsch, hade tre filmer i åtanke när jag tänkte på tråden för en vecka sedan, men har glömt bort en av dem. Får se om den dyker upp i huvudet.
The Matrix tyckte jag mest var en Remo - Obeväpnad men farlig och skrattade bort den, men blev antagligen påverkad av den senare hypen och såg om den och fann att filmen hade någonting unikt i sig.
Äsch, hade tre filmer i åtanke när jag tänkte på tråden för en vecka sedan, men har glömt bort en av dem. Får se om den dyker upp i huvudet.