Ett förhoppningsvis ganska kort inlägg, eftersom risken är stor att jag säger ungefär samma saker som andra. Jag tror dock det är viktigt att fler administratörer svarar, då vi egentligen är de som skall ta åt oss av kritik som denna.
För det första är det olyckligt att tonläget ditt inlägg är så aggressivt. Jag förstår att det blev så om du var arg, men jag tror att det solkade ned ditt budskap rätt rejält, som jag annars tycker verkar tänkvärt (som alla gånger tidigare denna typ av kritik framförts).
Det är inte många personer som klagar på stämningen på forumen, det kan bara konstateras. Men den frågan du tar upp gäller oavsett, och det är egentligen hur mycket OT som tillåts, eller snarare, hur liberalt forumen modereras.
Jag, som de flesta andra administratörer och moderatorer (om inte alla?) vill verkligen inte se att vanliga användare varnar och klagar. Det kan inte göra annat än att sänka stämningen på forumen. Jag uppmanar alla att använda knappen "Meddela moderator". Jag kommer inte tveka att vidta åtgärder mot användare som konsekvent varnar folk i forumen snarare än via PM eller moderator.
Gällande OT. Jag tycker definitivt att OT ska tillåtas, men det finns en gräns, även om den inte är särskilt klar. Mängden OT som tillåts beror på olika orsaker och jag kan bredvilligt erkänna att det inte finns någon standard, alltså kan man inte garantera att alla dras över samma kam. I forum med lägre inläggstryck kommer toleransen mot OT vara större. Toleransen är även större i forum med "erkänd OT-karaktär" (exempelvis Rollspelsforumet). Detta bör vi IMHO inte ändra på, det skulle inte tjäna något till. Men användarna måste veta att det som funkar på Rollspelsforumet inte alls behöver funka i Eon-forumet.
Sedan lite allmänna förmanande ord. Att ha flera användare är vi som administratörer mot, och vi rekommenderar alla att hålla sig till endast en användare. Det är förvirrande och det kan ge misstankar om "orent mjöl i påsen"
Nu säger du att Funkus är nedlagd och Renisis tagit över. Låt det bara förbli så, så är jag nöjd. Vi kan ta bort gamla användare om man helt vill slippa tidigare registreringar.
Att skriva den typen av OT-inlägg som du som både Farbor Funkus och Lord Renisis gjort, ex.
här, är inte heller något vi välkomnar. Det kan gå an en gång, men det tillför aldrig något till rollspelshobbyn, som väl både du och jag vill främja? Ser jag samma typ av lösryckta OT-inlägg på de forum jag modererar aktivt kommer jag att ge samma varning. Även om jag känner inläggsförfattaren
/RipperDoc