Det förslaget sög.
Mitt förslag:
Känsligt/stötande matrial.
Om du inom ska posta eller länka till material du tror andra kan finna stötande eller känsligt, bör detta vara relevant för diskussionen eller forumet.
Länka eller använd spoilertagg för att dölja innehållet och skriv ut att materialet kan vara stötande eller känsligt Så att endast de som vill kan ta till sig innehållet.
Redaktionen har rätt att modifiera inlägg om de uppfattar något som stötande.
Brott mot svensk lag är förbjudet. (Duh.)
Detta tvingar användarna att tänka, och göra avvägningar, oavsett -hur- saker kam vara stötande. Och gör redaktionen en bedömning kan de ändra posten.
Inget är förbjudet, mer än de som bryter mot svensk lag. Men det tvingar användarna att försöka respektera vad de tror kan vara lite väl stötande.
Edit: Tiilägg.
Man kan -aldrig- ringa in vad som inte är okej, eller vad som är fel.
Vi försökte göra det på lajv. Men gav upp och körde på safewords istället.
Folk irl har varit med om tortyrupplevelser, våldtäkt, misshandel, mobbing, våld inom familjen, incest, har ätstörningar som kan bli triggade, har skälvskadebeteenden som kan bli triggade, kan ha släktingar som dött i kommunistiska eller nazistiska koncentrationsläger, har genomlevt krig...
Det är så mycket som kan vara alldeles för stötande för en individ. Det enda sättet att hantera det är att lägga att ensvar på alla att vara uppmärksam så långt de går på andras behov och vara beredd att rätta till det när det blev fel.
Ta till exempel min feedback på Evas bild t.ex. där gick jag omedvetet över hennes gräns, och sårade henne av misstag. Där gick redaktionen in och tog bort det vilket var de bästa sätt sidan kunde kunde laga situationen då.