Nekromanti Gå ned i vikt? Hur?

chrull

Stockholm Kartell
Rymdhamster said:
Arfert said:
tillägg: en av huvudanledningarna att vi är fetare numera: Läsk i stora plastflaskor och självplocksgodis. Fanns inte förr. Undvik. Folk dricker sjukt mycket läsk nuförtiden.
*sitter i ett hörn med händerna för öronen och mumlar:*

Läääääsk, lääääääsk, så farligt, så gott...

*Gnyr lite*
Läsk är bara värdelösa kalorier. Om man ska offra något för viktens skulle så är det garanterat läsken.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
弾幕 said:
Läsk är bara värdelösa kalorier.
Och värdelöst koffein. Ännu en annledning till att den är så svår att offra, även om den borde vara först ner i soptunnan.

Jarl

Hero
Übereil said:
Jarl said:
Tillägg: just bodyweight-träning är också väldigt billigt (gratis nästan) och tar lite tid (ca tre halvtimmar i veckan kör jag).
Tips på sidor med info?

Übereil
Alltså, Chrull/Krumelur nämnde nån gång Convict Conditioning i vrållådan. Av någon anledning så kollade jag upp det programmet, tyckte det verkade bra och har sen kört det. Det fungerar bra för mig! Jag kan verkligen inte uttala mig om det finns bättre grejer (och det är nog individuellt), men vad jag kan se verkar det vara idel vettighet i det.

Enligt min erfarenhet då:

Bra:
* Man blir starkare
* Inte så mycket punktträning utan mer holistiskt
* Programmet börjar mycket mjukt för att bygga från grunden och stärka leder
* Billigt. Man behöver en dörrtrapets efter ett tag (köpte en på claes ohlson för 300kr) och kanske en basketboll. Det är typ allt.

Mindre bra:
* Det är inte supersnabba resultatens grej
* Du blir inte biffig, mer gymnaststark
* Även om det är relativt heltäckande kan man vilja komplettera med fler övningar

Fast meh, vad vet jag...

chrull

Stockholm Kartell
Jarl said:
Mindre bra:
* Det är inte supersnabba resultatens grej
* Även om det är relativt heltäckande kan man vilja komplettera med fler övningar
* kan bli vidrigt enformigt efter ett tag.

Men det är en bra början.

chrull

Stockholm Kartell
Rymdhamster said:
弾幕 said:
Läsk är bara värdelösa kalorier.
Och värdelöst koffein. Ännu en annledning till att den är så svår att offra, även om den borde vara först ner i soptunnan.
Kaffe. Tillskillnad från cola så innehåller kaffe lite positiva saker och inte bara skräp :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
弾幕 said:
Kaffe. Tillskillnad från cola så innehåller kaffe lite positiva saker och inte bara skräp :gremsmile:
Problemet är inte att börja med kaffe utan att sluta med underbar, underbar Coca Cola...

*väser*

My precious....

chrull

Stockholm Kartell
Rymdhamster said:
弾幕 said:
Problemet är inte att börja med kaffe utan att sluta med underbar, underbar Coca Cola...

*väser*

My precious....
Beroende på hur mycket du dricker kan det här vara den enda uppoffringen du behöver göra.

Arfert

Facit
Drick cola när du är ute och äter, så blir det festligt, en belöning. Man aldrig hemma. Cola är ju en av de få läskedrycker som passar till de flesta maträtter.

Jarl

Hero
krank said:
Jarl said:
Är det något negativt, det?
Inte för mig! Men en del kanske är ute efter biffigheten och blir besvikna när de inte sväller upp. Jag är hellre stark än stor.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Rymdhamster said:
Byt till Cola Zero. Typ noll kalorier, men smakar betydligt närmare vanlig cola än vad light gör.

*hytter med näven åt alla som nu kommer att dyka upp med gnäll om gifter i kroppen och sötningsmedel och skit*

Det är dessutom lättare, upplever jag det som, att trappa ner på zero än på vanlig cola. Så Cola->Zero->bubbelvatten =)

Jarl

Hero
弾幕 said:

Ja det är möjligt. Inte upplevt det själv, men jag är en vanemänniska som efter jag vant mig bara kör på liksom...

krank

Jarl said:
Inte för mig! Men en del kanske är ute efter biffigheten och blir besvikna när de inte sväller upp. Jag är hellre stark än stor.
Själv är jag helst mest bara smal. Jag behöver varken vara stark eller stor =) Men måste jag välja så är det helt klart gymnastgrejen som är att föredra.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Arfert said:
Drick cola när du är ute och äter, så blir det festligt, en belöning. Man aldrig hemma. Cola är ju en av de få läskedrycker som passar till de flesta maträtter.
Jag brukade ha som regel att Coca Cola var rollspelsdricka. Sen började jag helt plötsligt spela rollspel rätt ofta så det hela fallerade lite kan man säga =)

krank

Jarl said:
弾幕 said:

Ja det är möjligt. Inte upplevt det själv, men jag är en vanemänniska som efter jag vant mig bara kör på liksom...
Ja, "enformigt" är inte direkt en nackdel för mig heller. Rutin och upprepning är min meditation.

//Krank, som ska kolla upp det där...

krank

弾幕 said:
Å andra sidan smakar kaffe pärk =)

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
Rymdhamster said:
Byt till Cola Zero. Typ noll kalorier, men smakar betydligt närmare vanlig cola än vad light gör.

*hytter med näven åt alla som nu kommer att dyka upp med gnäll om gifter i kroppen och sötningsmedel och skit*

Det är dessutom lättare, upplever jag det som, att trappa ner på zero än på vanlig cola. Så Cola->Zero->bubbelvatten =)
Sötningsmedel gör saker som att öka din hunger och sötsug, så light-drycker är förutom giftiga också ett bra sätt att hindra sin viktminskning.

Drick vatten, vatten är skitgott.

Sodivra

Champion
弾幕 said:
Drick vatten, vatten är skitgott.
Ha i en skvätt äppelcidervinäger är mitt tips. Inte för alla, men jag gillar det, och jag har hört att vinägern utöver smak hjälper till att dämpa hunger.

Jocke

Man med skägg
När jag fick diabetes så gick jag ner typ 10-12 kilo nånting på ett år, men sen så "nomaliserades" min kost en aning och jag gick upp ca 50% av detta på ett år till och sen stannade jag kvar där.

Så att följa den kost diabetiker bör hålla sig till och göra det väldigt strikt kan jag rekommendera.
Eller i alla fall följa någon slags diet över vad du stoppar i dig.

Att däremot få diabetes gör du bäst i att hoppa över, för det kan orsaka så jävla mycket annat skit.