Nekromanti Gå på stan i mantel

Hjalle

Swashbuckler
Okej, jag är lajvare och så men... Naeh. Lajvkläder har man på lajv eller medeltidsevenemang, Internationella knyttdagen är bara fjantig och att sätta på mig alvöron skulle jag aldrig göra. Det enda coola vore väl att kuta runt i ninjedräkt eller piratkläder och säga Yarr, men medeltidskläder är faktiskt töntiga. Snygga lajvdräkter kan få mig att dregla, men bara på lajv. Faktiskt.

-Hjalle, som dock hade medeltidskläder på sig en gång i Gamla stan för halvtannat år sen. Sånt man ser tillbaka på och skäms över.

Mask_UBBT

Hero
Re: To each his own (nu ganska OT)

Här är hon tillbaks i Indien i väntan på besked om sitt uppehållstillstånd. Fullt så här kul är väl inte det...
Hur har det gått med det där? Fick du tillbaka tösen?

Jag har en bekant vars pojkvän(numera make), som är iranie, åkte ner för att hälsa på släkten i Iran och blev haffad och satt i obligatorisk militärtjänst i ett år. Funky!

Storuggla

Champion
Sötnos [ANT]

Frugan din alltså, inte du.

"Vad folk i gemen inte inser är att om man bara är ute efter en tjej så är det bra mycket lättare att bli ihop med en svenska -- då är det enbart henne själv man behöver charma, utan föräldrar, fastrar, morbröder och gammelfarfar som ska fälla avgöranden, och det kommer inga pappersvändande byråkrater som bestämmer när och om man får träffas."

Word. Min sambo är från Vallentunatrakten och det var banne mig svårt nog, tänka sig då från ett annat land.. :gremooo:

Storuggla, bondkomik

Mask_UBBT

Hero
Re: En intolerant jävels försvarstal

"Problemet är att folk tar illa upp om man skrattar åt dem när man tycker att de ser fåniga ut. Att se fånig ut borde dock inte antasta någon."

Hur vet du det? Jag kanske blir jätteförolämpad och skrämd av att se fåniga människor? Det är ju fortfarande mitt problem. Och det är ju knappast som att folk inte är medvetna om risken om de går ut i alvöron. Eller, som jag, rakar skallen och går i skjortor och finkläder till stranden. Vi har sjävla satt oss i situationen, och vi kan ju knappast klaga på att folk reagerar. Det måste vi ju varit medvetna om att de skulle göra, men vi spejsar till oss i alla fall. Den som sig i leken ger...

Krille

Super Moderator

"Hur vet du det? Jag kanske blir jätteförolämpad och skrämd av att se fåniga människor?"

Poängen är att det är skillnad mellan när någon avsiktligt förolämpa en och när någon oavsiktligt gör det.

För liksom, tar jag på mig en mantel så är det inte i syfte att mobba dig. Om du pekar finger mot mig och vrålar "Bwahahaha! Mantel!" så är det i högsta grad avsiktligt.

Nightowl

Champion
Re: Sötnos [ANT]

Min sambo är från Vallentunatrakten...
Är det inte där dom äter katter och hugger handen av folk när dom spottar offentligt? Fyfan! Ska det kallas religion!?

Erik, stora näsor har dom också! Fast dom blir bra bandyspelare, med svenska tränare förstås

Nightowl

Champion

Poängen är att det är skillnad mellan när någon avsiktligt förolämpa en och när någon oavsiktligt gör det.
Folk som orkar göra mer än att lägga märke till de avvikande har alldeles för mycket tid över! Slöande simulanter får alldeles för mycket bidrag här i landet! Fyfan annat var det när jag var ung! Då hade vi inte tid att lägga märke till alvöronen för vi jobbade hela dagarna!

Erik, stjäl gör dom också

Rosen

Myrmidon
Re: To each his own (nu ganska OT)

Hur har det gått med det där? Fick du tillbaka tösen?

Jo - sidan har några år på nacken, som sagt...
Hon fick sitt uppehållstillstånd efter tretton (13) månader och är bosatt i Sverige sedan hösten 2001.

--
Åke

Mask_UBBT

Hero

Ah, där har du en poäng. Att trycka sina egna åsikter i ansiktet på någon annan är lika dumt som att ta åt sig av dem.

Jag kan dock inte tänka mig att det är något som händer på staden, direkt. På stan är det snarare lite diskretare pekfingrar och skratta-bakom-ryggen-beteende. Iaf här. Och det blir svårare att motivera kritik emot det utan att samtidigt ta med sig en stor kaka av normalt socialt beteende.

Problemet är ju när folk tar illa upp av åsikter som inte är menade som offensiva. Alltså, att någon säger "Ush, vad rakad skalle är fult" bakom ryggen på mig, och jag tar åt mig av det. Och det gör folk, även om man borde förstå att det inte är egentligt illa menat.

Det som du syftar på är skolgårdsmobbingsbeteende, och det är ju fel av en massa anledningar utöver att folk inte vågar klä sig i konstiga kläder pga det.

Mask_UBBT

Hero
w00t! [ant]

Grattis, och så. :gremsmile:

Gjorde ni som ganska många multinationella förhållanden gör, och höll vigseln två gånger, med olika kulturer? Jag har hört en hel del konstiga saker om indiska vigslar, nämligen... :gremtongue:

Rosen

Myrmidon
Forumit-kopplingar, förresten

Här finns lite gamla bröllopsbilder

När man ändå är inne på ämnet... Armbågen som skymtas i tredje sista bilden (den med nödutgångs-skylten) tillhör Nightowl.
Och den söta lillstumpan på näst sista bilden är Mekanurgs äldsta.

--
Åke

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Vigsel

Rosens hustru och min hustru är kusiner så jag kan svara på den frågan. Det handlar om en kristen rajputklan från norra Indien, och då räcker det med ett kyrkbröllop. En hinduisk vigsel godkänns däremot inte av svenska myndigheter, eftersom den inte uppfyller vissa byråkratiska krav om registrering i offentligt arkiv.

Jag var tvungen att resa till Indien 1992 för att träffa min blivande hustrus far innan vi kunde gifta oss. Hans godkännande var ett måste.

Rosen

Myrmidon
Re: En intolerant jävels försvarstal (ANT)

stjäl gör dom också

Näe, det är ju de där kufarna med hobfötter. (-:

Aldrig hört på stan men jag skulle gärna vilja:
(snubbe med alvöron går förbi)
tuggummifjortis: "Öh, kolla tönten som försöker likna Orlando!"

--
Åke

Storuggla

Champion
Re: Vigsel

"Jag var tvungen att resa till Indien 1992 för att träffa min blivande hustrus far innan vi kunde gifta oss. Hans godkännande var ett måste."

Nervös då eller? :gremsmile:

Storuggla, anar svettningar

hraufnir

Swordsman
Re: Nudlig balans

Nu får du ju bestämma dig. Först skriver du att monstret blåser MER ju färre pirater, sedan gör du en helomvänding och blåser mer ju fler pirater. Make up your mind boyo!

Ackerfors

Alas, your rapids!

"För liksom, tar jag på mig en mantel så är det inte i syfte att mobba dig."

Antar att samma sak gäller om man drar på sig särk och vit toppluva?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Vigsel mm (OT)

Nervös då eller?
Ja. Jag bad min kompis Leif att följa med som moraliskt stöd. Det skötte han med den äran. Och svärfar godkände mig efter ca två veckor.

Samma dag som Leif och jag kom till Indien utbröt bråket i Ayodhya. Detta resulterade i landsomfattande utegångsförbud och Leif och jag blev sittande hemma hos mina blivande svärföräldrar under ca tio dagar. Motigt. Vi bodde på en campus och så länge vi höll oss innanför murarna var vi trygga. Den kloke rektorn hade nämligen lejt ett antal fd gurkhasoldater som vakter. Små karlar med kall blick och långa påkar.

hraufnir

Swordsman

Javisst är det väl så. Men däremot de som klär sig i KKK-kläder gör ju ett tydligt ställningstagande som är offensivt och med mening att vara sådant.

hraufnir

Swordsman
Re: Mindre! Mindre![ant]

Javisst... men då hade jag ju inte fått chansen att provocera lite! =)