Nekromanti Glöm inte att rösta på söndag

Andy

Vila i frid
Rösta på dom onda (moderaterna) eller på dom goda (andra sidan)? Hmm, inget svårt val.

/Andy, som tycker att moderaterna är lawful evil

Poseur

Swashbuckler
Haha vad är vänstern då? Chaotic good?

Nej men rösta lär man. Det gäller alla slöa nördar.

/poseur

krank

Går ondskans ärenden
Andy said:
Rösta på dom onda (moderaterna) eller på dom goda (andra sidan)? Hmm, inget svårt val.
Med "andra sidan" räknar jag med att du menar typ... Piratkpartiet? Eller möjlugen Miljöpartiet? Annars står väl alla sveriges partier med båda fötterna planterade på samma politiska sida...

//Krank, som alltid fascineras av folk som tycker att det finns reella skillnader mellan socialdemokratin och moderaterna i det här läget; och som definitivt ska rösta på söndag. Och dela ut valsedlar...

Andy

Vila i frid
Med "andra sidan" räknar jag med att du menar typ... Piratkpartiet? Eller möjlugen Miljöpartiet?
"Andra sidan" menade jag vänster och miljöpartiet, tror jag.

/Andy som aldrig skulle rösta på piraterna

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Chaos är förnamnet. Sinister är det latinska efternamnet; nog så illustrativt. :gremwink:

Jodå, jag röstar i alla val. Även i detta.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Piratpartiet kan inte gärna vara annat än chaotic neutral. :gremwhistle:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Klart jag ska rösta …

Du kan inte ANA hur mycket jag ska rösta!

Jag ska rösta SKITEN ur valurnan, så mycket ska jag rösta.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Piratpartiet kan inte gärna vara annat än chaotic neutral.
Man måste ha en åsikt i mer än två frågor för att få ett alignment. Piratpartiet blir det som deras partigrupp (vilken det nu blir) bestämmer att de ska vara.

/tobias

Storuggla

Champion
Grisen i säcken [NT]

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/AYJ4ONoqe_k"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/AYJ4ONoqe_k" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

krank

Går ondskans ärenden
Gurgeh said:
Man måste ha en åsikt i mer än två frågor för att få ett alignment. Piratpartiet blir det som deras partigrupp (vilken det nu blir) bestämmer att de ska vara.
Tja, anser du miljöpartiet vara ett enfrågeparti? Förhoppningsvis inte. Miljön är visserligen "bara en fråga" (liksom "arbetarrätt" var "en fråga" för socialdemokraterna), men precis som "integritet och upphovsrätt" så är det ganska breda saker.

Läste en intervju med PP's toppkandidat till EU-parlamentet häromdagen, där han dels påpekade att en jädra massa av frågorna faktiskt är skitfrågor (tror han exemplifierade med frågor kring export av porslinsgrodor), och dels att fler av de övriga partiernas representanter gått till val nu med flera frågor som inte ens beslutas av EU...

EDIT: Sedan vad gäller partigrupp... Jag såg en artikel där man intervjuat folk från de olika grupperna. Konkret kan man säga att PP endast vägrade samarbeta med de främlingsfientliga, att högerdelarna (moderater, kristdemokrater och annat pack) inte ville ha med dem, och att det mest var bland det rödgröna de var välkomna.

Så någon gris i någon säck köper jag inte. Jag blir ytterst förvånad om PP ingår i partigrupp med främlingsfientliga eller konservativa partier, eller för den delen extremt nyliberala.

Så om PP blir som sin partigrupp, fast de kämpar för folks rätt till provatliv och mot dagens idiotiska upphovsrättslagstiftning etc också, så har jag inga problem med det. Det gör bara att jag bir än mer säker på att jag ska rösta på dem istället för Miljöpartiet eller Vänsterpartiet, som annars vore mina andrahandsval.

Storuggla

Champion
Trams, kryssa 41an på Arbetarinitiativets lista. Så blir vi av med honom på vårt jobb :gremlaugh:

Storuggla, han antyder väl

Marukusu

Hero
Och glöm nu inte, barn...

Nuförtiden är båda überpartierna också "arbetarnas parti"... Ivan verkar vinna oavsett vilka man röstar på.

Storuggla

Champion
Re: Och glöm nu inte, barn...

"Ivan verkar vinna oavsett vilka man röstar på."

Ja, han är listig, den där ryssjäveln.

Storuggla, artisten sjunger

DesertRain

Hero
Detta blir det första valet jag får rösta i så det är ju självklart att jag ska göra det.

Gäst.

Veteran
Med tanke på hur starkt stöd som PP har fått på landets alla liberala bloggar så vore det konstigt om de inte går in i den liberala gruppen. Vill de ha ett fortsatt stöd så är det nog bättre att göra sina väljare till viljes än att skapa en svekdebatt. Som ett nytt litet vänsterparti skulle de bara gå Fi och andra småpartiers öde till mötes. PP måste positionera sig inför riksdagsvalet och har då mycket större chans att bli ett alternativ hos besvikna liberaler än som ännu ett missnöjesparti på vänsterkanten.

http://tianmi.info/blogge/posts/09/05/15/Det-manliga-partiet/

Ymir

Liten kantbaron
Jo, att Blogge gillar PP är onekligen det enskilda faktum som starkast får mig att tvivla på om jag verkligen ska rösta på dem.

Vi får se hur det blir med den saken.

- Ymir, osäker

ripperdoc

Myrmidon
Jag röstar pirat, inte för att jag tar dem på allvar utan för att någon behöver röra om i grytan. Dessutom gillar jag "pirate haven" som Sveriges profil i världen.