Gurgeh said:
Man måste ha en åsikt i mer än två frågor för att få ett alignment. Piratpartiet blir det som deras partigrupp (vilken det nu blir) bestämmer att de ska vara.
Tja, anser du miljöpartiet vara ett enfrågeparti? Förhoppningsvis inte. Miljön är visserligen "bara en fråga" (liksom "arbetarrätt" var "en fråga" för socialdemokraterna), men precis som "integritet och upphovsrätt" så är det ganska
breda saker.
Läste en intervju med PP's toppkandidat till EU-parlamentet häromdagen, där han dels påpekade att en jädra massa av frågorna faktiskt är skitfrågor (tror han exemplifierade med frågor kring export av porslinsgrodor), och dels att fler av de övriga partiernas representanter gått till val nu med flera frågor som inte ens beslutas av EU...
EDIT: Sedan vad gäller partigrupp... Jag såg en artikel där man intervjuat folk från de olika grupperna. Konkret kan man säga att PP endast vägrade samarbeta med de främlingsfientliga, att högerdelarna (moderater, kristdemokrater och annat pack) inte ville ha med dem, och att det mest var bland det rödgröna de var välkomna.
Så någon gris i någon säck köper jag inte. Jag blir
ytterst förvånad om PP ingår i partigrupp med främlingsfientliga eller konservativa partier, eller för den delen extremt nyliberala.
Så om PP blir som sin partigrupp, fast de kämpar för folks rätt till provatliv och mot dagens idiotiska upphovsrättslagstiftning etc också, så har jag inga problem med det. Det gör bara att jag bir än mer säker på att jag ska rösta på dem istället för Miljöpartiet eller Vänsterpartiet, som annars vore mina andrahandsval.