Nekromanti Glöm inte att rösta på söndag

Ja, jag riktigt längtar efter att ge mer legitimitet till en institution vars syfte är att lägga makten över Sverige i händerna på Silvio Berlusconi.

Eller... inte.

Ymir

Liten kantbaron
Jo, alltså, så tänkte jag med, det är mest det att jag har tre principer som styr mitt politiska tänkande:

- Allt Sverigedemokraterna tycker är bra är dåligt.
- Allt den amerikanska högern tycker är bra är dåligt.
- Allt Blogge tycker är bra är dåligt.

Så jag hamnar ju onekligen i en lite prekär sits här. Sverigedemokraterna hatar Piratpartiet, så det måste vara bra...men Blogge gillar det, så det måste vara dåligt.

- Ymir, förklarar

Du får helt enkelt sortera dem i något slags prioritetsordning, alternativt konstatera att det räcker med att endera gillar dem för att du ska avsky dem, och sedan glatt förkasta piratpartiet såsom kassa.

krank

Går ondskans ärenden
Gäst. said:
Med tanke på hur starkt stöd som PP har fått på landets alla liberala bloggar så vore det konstigt om de inte går in i den liberala gruppen.
Fast vad sveriges liberala bloggare tycker skiter alla vuxna människor i, framförallt jag. Det handlar mer om vad de svenska liberala politikerna tycker. Och de svenska liberala politikerna är marknadskramare, och har inget emot giriga företag. Och gillar man att få den i röven av marknadskrafterna kan man inte tycka att upphovsrätten är dålig, egentligen.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Krank, som alltid fascineras av folk som tycker att det finns reella skillnader mellan socialdemokratin och moderaterna i det här läget
Sossarnas partiordförande ger mig lite kallare kårar, annars håller jag med dig. I stort.

terje

xenomorf mystiker
Som jag ser det finns det flera goda skäl att rösta på Vänsterpartiet i detta val.

* De är kritiska till den byråkratiska superstaten EU och motsätter sig svenskt medlemsskap i EMU (inte för att valutasamarbete i sig är dåligt utan för att EMU fastslår en högerinriktad ekonomisk politik).

* De har en liknande inställning till upphovsrätt och integritet som Piratpartiet, men har också bra åsikter i andra frågor.

* De står för en radikal politik i miljö- och klimatfrågor och till skillnad från Miljöpartiet har de också ett socialt rättviseperspektiv där de tar hänsyn till hur olika förslag påverkar löntagare och glesbygdsbor.

* De vill att välfärd och löntagares rättigheter ska förstärkas och sättas före bankers och företags profitintressen.

Vitulv

Som jag ser det så finns det ett gott skäl till att inte rösta på vänsterpartiet i detta val;

* De är kukhuvuden

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jodå, som dina punkter visar så V att uttrycka sig väl i retoriken: de är för allt som är bra och mot allt som är dåligt. Men jag skulle ändå aldrig rösta på dem. Simply too good to be true. :gremelak:

krank

Går ondskans ärenden
Terje said:
Som jag ser det finns det flera goda skäl att rösta på Vänsterpartiet i detta val.
Fast det är som att lyssna på sossarnas babbel kring Ipred, när det i själva verket var de som drog igång Bodströmsamhället.

Hela det gamla såkallade "vänsterblocket" är ju helt komprommetterat. Det finns ingen anledning whatsoever att lita på ett enda ord de lögnhalsarna säger.

Säga vad man vill om de vanvettiga förtryckaridioterna tillika konservativa stollepajaserna Folkpartiet, men de står åtminstone för att de är onda. Till och med Moderaterna har ju försökt tagit av sig Darth Vaderhjälmen de senaste åren (inte för att det som fanns under var så värst mycket snyggare)...

Nåja, egentligen är det viktiga att man inte röstar på KD, FP eller SD. Sedan finns det ju en ganska likartad smet som inte är riktigt lika stolliga som de tre, och sedan ligger MP och PP nånstans halvvägs ute på vettighetssidan.

krank

Går ondskans ärenden
Mekanurg said:
Jodå, som dina punkter visar så V att uttrycka sig väl i retoriken: de är för allt som är bra och mot allt som är dåligt. Men jag skulle ändå aldrig rösta på dem. Simply too good to be true. :gremelak:
Tja... Att jämföra då med till exempel KD, som verkligen står för att de är moralkonservativa helyllepajaser? Eller FP, som verkligen är tydliga med att de överlag vill ha mer förtryck i samhället?

Nä, jag föredrar faktiskt de som åtminstone har vett nog att inte stoltsera med sitt vansinne.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Nä, jag föredrar faktiskt de som åtminstone har vett nog att inte stoltsera med sitt vansinne.
Själv föredrar jag äkta varudeklarationer framför falska. Men smaken är delad, begriper jag. :gremsmirk:

krank

Går ondskans ärenden
Mekanurg said:
Själv föredrar jag äkta varudeklarationer framför falska. Men smaken är delad, begriper jag. :gremsmirk:
Tjaaaa... Om jag får välja mellan Darth Vader och Kejsaren, som ju båda är väldigt uppenbara och tydliga med att de är de Onda Snubbarna, och Jediorden, som ju trots allt är ett gäng fasansfulla hycklande rojalister men som åtminstone, till skillnad från Darth och Kejsaren, försöker vara lite snälla och trevliga på ytan, så väljer jag jedis varje gång.

Ond inuti + ond yta är sämre än ond inuti + god yta, eftersom den goda ytan faktiskt kommer att göra en och annan god sak, om inte annat för att rädda ansiktet och behålla masken.

Liknelsen är inte perfekt, för tack och lov är inte S/V/etc några rojalister, men ändå.

Rising

Vila i frid
"Lögnhalsarna... vanvettiga förtryckaridioterna... konservativa stollepajaserna", och påståenden om att somliga ideologier skulle vara "onda"... Hör det hemma i en politisk diskussion? Hör det ens hemma på forumet? Hur skulle moderatorerna reagera om någon använde liknande ordbruk mot HBT-personer?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Var saklig, tack …

Håll dig till saklig kritik är du snäll.

I motsats till skällsord och öknamn alltså.

Som bekant gäller forumsreglerna även oss – i SYNNERHET oss – med röda namn.

ripperdoc

Myrmidon
Mest roligt är det att krank slog bakut när ordet "ondska" användes om DDR. Det var inte objektivt nog, etc. Det störde. Det funkar tydligen bättre i närheten av de flesta svenska partier...

ripperdoc

Myrmidon
Okej. Mitt råd vore att du bygger upp dina åsikter själv istället för att följa andras :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Jo, men det har jag gjort. Och de åsikterna är att Sverigedemokraterna, den amerikanska högern, och Blogge är världens största idioter :gremsmirk:

- Ymir, förtydligar

Vitulv

Fast ondska som begrepp är ju faktiskt subjektivt och objektiv riktigt när man beskriver kommunism.

Lite svårt att käfta emot, liksom. Man kan ju såklart göra det, men då underkänner man ju sig själv som tänkande varelse.