Re: Skrattar bäst som skrattar sist?
Och en röst på Nightowl? Jaja, jag får se var vindarna blåser imorgon och följa dig och eller Herr Nils. Jag röstar mycket hellre på någon av Marcos offer, som sagt, men jag vill ju inte att någon helt irrelevant ska bli lynchad för att vi sprider våra röster heller.
Han kan förstås ha agerat på eget bevåg. Inte alls omöjligt. Hursom är nog hans rollförmåga bränd nu (som thark framlade först), så jag är inte orolig över att ha hängt ut honom.
Sen vill jag ju antyda att Johan K:s temaskurkroll plus temat på det som räddade Nightowl anger Johan K som en ganska verifierad skurk. Om han inte medvetet utgett sig för att vara en skurkroll som passar en hjälterollförmåga, förstås.
Njä. Hade han sagt det hade ni haft många fler att dela upp bland er. Nu kan vi anta att hjältinnan ligger bland de fyra som Marco fick tilldelade istället för de sex han fått tilldelade om ni utgått från att ni bara var två kvinnodetektorer. Hjältarna kan ju inte heller ha vetat att Lindenius inte kan undersöka kön på folk.Björn said:Det var ju dock synd att lindenius inte kunde säga det igår så hade vi kunnat gjort en smartare uppdelning.
Och en röst på Nightowl? Jaja, jag får se var vindarna blåser imorgon och följa dig och eller Herr Nils. Jag röstar mycket hellre på någon av Marcos offer, som sagt, men jag vill ju inte att någon helt irrelevant ska bli lynchad för att vi sprider våra röster heller.
Well, Johoono (Johoo-no. Inte svårt. Miffon.) har redan pekat ut Johan K som trolig räddare av Nightowl. Min teori var att vissa av småpotatisen* (Calendar Man och Clayface, liksom) har kopplingar med varandra, och att Johan K således visste att Nightowl var skurk och valde att rädda honom.thark said:Det får väl också sägas att hellzons fortsatta ovilja att explicitgöra varför han nu vill skydda Nightowl trots att det leder till misstänkliggörandet av honom själv, i detta läge bara stärker antagandet om att han skulle vara hjälte.
Han kan förstås ha agerat på eget bevåg. Inte alls omöjligt. Hursom är nog hans rollförmåga bränd nu (som thark framlade först), så jag är inte orolig över att ha hängt ut honom.
Sen vill jag ju antyda att Johan K:s temaskurkroll plus temat på det som räddade Nightowl anger Johan K som en ganska verifierad skurk. Om han inte medvetet utgett sig för att vara en skurkroll som passar en hjälterollförmåga, förstås.