Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Lindenius

Swashbuckler
Jokerpejling

Bra lista Andersson. Som jag ser det är Krankman bara en liten formsak. Efter han är borta så måste vi knacka Jokern.

Följande personer är inte på min jokerlista.

Anders Åstrand. Har skickat för många paket till olika personer.
Andersson. Jokersmittad. Alltså inte jokern.
Lindenius. Jag är visserligen Harley Quinn, men jag är kvinna. Den enda kvinna som är kvar. *snyft*
Herr Nils. Jokersmittad.
Thark. Inga speciella förmågor. Men har inte gett något utslag av skuggning.

Följande personer är på min Jokerlista
Basenanji. Inga speciella förmågor. Vilket i min bok ökar misstänkligheten.
Johan K. Inte så högt upp på misstänktalistan, men inte helt avskriven. Skyddade Nightowl. Är dessa två i maskopi med varandra?
Magoo. Svårt att bekräfta att hon har en väktarförmåga. Hon var också hjälte enligt Hellzons paket och hans sieri. Jokern kan mycket väl ge det utslaget på sieriet.
Nightowl. Gav konstigt utslag på sieri från Hellzon. Dräpte dock clayface och gav Skurk på Anderssons sieri. Bara halvt misstänkt. Men kan vara misstänkt som team tillsammans med Johan K.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Tack!

Hehe.

Du har tokfel, kan jag säga. Någonstans har någonting brustit. Om jag är den ende misstänkte så lär ni få en intressant överraskning någonstans kring onsdag kväll.

krank

Jag antar förresten att ingen därmed faktiskt testat att sia mig? Jag föreslog det själv tidigare, just för att jag ville rentvås.

Fast - just nu vettefan om något jag säger egentligen spelar någon roll.

Jag vill däremot gärna höra hela resonemanget bakom idén att jag skulle vara Batman.

thark

Hero
Re: O happy days

Men litar ni på mig så skulle det kunna gå fortare om jag använder min skuggning till att hitta Jokern.

Eftersom han/de troligen inte blippar på sieri och det då förmodligen är enda kvarvarande förmågan som ger konkret information att stödja sig på i jakten så—nej, det känns inte värt att offra.

Jag antar att de som utsatts för tidigare skuggning och ännu lever kan bekräfta att Nils korrekt angivit dessas beteendemönster? Att jag inte gjorde något stämmer givetvis, och magoos väkterimönster har vi väl också bekräftat redan?

krank

Berätta då vad du gjorde mot Björn förra draget, han är nämligen utslagen. Visst du kan vara Jokern också, men det är ju inte så att du kommer undan bara därför, eller hur. Så sluta slingra dig och förklara vad du gjorde mot Björn.
Aha, du skuggade mig. Misstänkte nästan det... I min plan ingick att någon annan helst skulle sia mig (såklart), men tärningen är kastad. I det här läget finns det, känner jag, inte mycket att säga - jag kommer nu att göra mig själv till spelets senare måltavla, om jag inte blir utröstad direkt - men jag är mycket riktigt inte alls Mr. Polka-Dot. Jag är en skurk, men inte på skurksidan. Tydligt nog för dig? Eller måste jag säga rätt ut vem jag är?

*petar tillbaks en lock grönt hår bakom masken*

Det här kan vara spelets dummaste drag från min sida, att komma ut med min roll - men som vi konstaterat har jag intresse av att fortsätta spelet åtminstone ett par rundor till med mig själv i livet, och om detta innebär att jag bara vinner en endaste runda på att demaskera mig, så får det väl vara så, då.

Dessutom vore det lite för svårt att fejka en annan förmåga än den jag faktiskt har i det här läget.

//Krank, tom i huvudet på bra idéer, så då är det lika bra att genomföra en dålig...

krank

Du är skarp nog att inse när det är kört.
Japp. Och nu ska huvudet rulla. Sorgligt, på nåt sätt. Om det bara inte var för de där eländiga ungarna, så skulle jag kommit undan med det också!

Nåja, jag är ensam i team joker, och om du verkligen vill ha konfirmation så kan jag ge dig namnet på den som kommer att börja skratta nästa drag. Fast du är antagligen för otålig för att vänta ett drag till nu, du luktar blod...

Lindenius

Swashbuckler
Jokern denna rundan!

Vi tjänar på att smocka jokern denna runda. Vi vet inte riktigt hur många han hunnit smitta denna innan. Om vi plockar honom har vi fortfarande "bara" en hjälte kvar, men många skurks kvar att spela med.

Ännu värre blir det ju om vi "missar" Batman. Då plockar Batman och jokern ytterligare två av oss.

Jag röstar på att vi låter Jokern smaka på förräderiets (hur kunde du?)metall: Bly!

krank

Om min lista inte gått och sprungit ifrån mig (vilket är möjligt, och har hänt), så har vi följande lista vid livet:

Basenaji (The Synaptic Kid)
Herr Nils (Pingvinen)
Johan K (Calendar Man)
Krank (Jokern)
Lindenius (Harley Quinn)
Magoo (Mr. Freeze)
Nightowl (Clayface)
Thark (Egghead)

Herr Nils skuggar folk. Det gör Batman också, men jag tror inte att han hade varit så öppen med sina skuggningar (om han inte spelar ett högre spel än mig).

Johan K vill jag minnas har mer eller mindre bekräftats som skurk.

Magoo har visat sin skurkiga sida genom att skydda folk.

Nightowl har dödat en hjälte.

Kvar på min lista blir: Basenaji, jag själv, Lindenius, och thark. Jag vet att jag inte är Batman. Thark har inte sagt något om sin kraft (eller?).

Min lista - Thark, Basenaji, Lindenius.

Jag har säkert glömt bort något som någon gjort (fasen vilket förvirrat parti), så jag är villig att revidera min lista.

Basenanji

Postd20modernist
Special Unit Reporting In...

...hey- jag hade en väktarförmåga! Den anvnde ag på mig själv, för att se om det var något skumt.

Inget resultat.

Däremot fick jag ett paket i samma veva från Anders att Herr Nils var skurk.

/Basenanji, inte alls tråkig!

magoo

Hero
Jippiiiiii!!!!!!!

Tråkigt att jag missade att skydda Björn den Gode, jag valde mellan honom och... en annan men det blev tyvärr fel igen. Äntligen strök en hjälte med i alla fall, jag hade börjat misströsta totalt!

Ska vi lita på att krank är Jokern och försökte smitta Björn den Gode samtidigt som han blev lynchad av Batman? eller är krank Batman? Och vem är i såna fall Jokern?

krank

Re: Jippiiiiii!!!!!!!

Nu vet jag ju iofs att ni troligen kommer att lyncha mig nästa drag oavsett om ni hittar en hjälte eller ej idag - men som nåtslags bevis kan jag väl säga att Anders Åstrand kommer att börja skratta på onsdag. Ingen kommer att börja skratta draget efter det, för då misslyckades jag (i och med Björns tragiska bortgång). Marco smittades innan sin död (ännu ett kapitalmisslyckande för min del).

Jag har rört mig med ganska små marginaler här, och jag visste redan från början att jag var tvungen att mer eller mindre lyckas varje gång för att det inte skulle rasa samman för mig.

magoo

Hero
Re: Jokerpejling

Var lugn för att jag inte är Jokern, jag skyddade mig själv drag 4 (eftersom jag trodde att Herr Nils skulle kniva mig om han var hjälte) och en hemlig person drag 5.

Jag har möjligtvis lyckats skydda en person en gång men jag är osäker. Jag vet inte om min väktarförmåga skyddar från Jokerns skrattgas heller, men det borde den kanske kunna göra... Men om krank är Jokern attackerade han Björn denna runda och hans attack blev bortkastad.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Gotham City: Drag 6 - tar slut Onsdag, 21:00

Mycket trevligt att vi brottslingar tog denne illvillige hjälte !!
Det glädjer en brottslings hjärta när man ser det.
Synd bara att vår gode Björn strök med.
Nu fåvi hoppas att vi tar rätt person nästa gång åxå. Eller hur !!

Andersson

Hero
Jokermatematik

Rätta mig om jag tänker fel men:

Vi är tio stycken kvar
Två är definiivt smittade (moi och Herr Nils)
Två till är förmodligen smittade men inte börjat skratta (om de inte strukit med)
Det talas om Jokerns lag, alltså borde de vara minst två

Alltså kan det vara så att det är fyra stycken som behöver gå åt för att Jokerns lag skall vinna. Så vi klarar oss en runda till innan det är kris (de vinner väl inte den här rundan väl?). Dock kan man möjligen anta att vi har en uppenbar Joker-spelare i Harley Quinn som man kan plocka vid behov.

Andersson

Hero
Bra jobbat!

Som ni ser har alla någon sorts spådom eller blivit kollade på något sätt. Ändå vet vi att det gömmer sig en hjälte. Antingen syns inte hjälten(på grund av egen special förmåga) eller så är någon av våra förmågor defekt. Har paketen eller siarens förmåga gett utslag på någon annan än Hellzon?
Applåd åt den grafiska presentationen!

Ingen hjälte har avslöjats genom sieriet. Men iofs har heller inte någon av de fångade hjältarna siats som skurk.

Andersson

Hero
Re: Bra jobbat!

Jag håller med om att Basenanji ligger pyrt till för kommande drag. Först skall dock krank få pisk det här draget.

Fast det förotsätter att Anders Å:s paket alltid visar skurk (utom för hellzon) - vilket verkar en aning underligt.

Anders Åstrand

Swordsman

Vad är det som friar Johan K egentligen? Att ingen annan tagit på sig äran för att ha räddat Nightowl?

Snälla, säg till om jag missat något i alla turer. Jag är som sagt helt bortkollrad i det här spelet (om jag spelar igen kommer jag ha råkoll på all data).

Kan det inte lika gärna ha varit Marco Behrmann som räddade Nightowl? Han blev ju ihjälslagen av hjältarna samma runda, men som Rising sagt hela tiden så händer lynchningen före hjältarnas bonkning.

Det kan även förklara varför det tog sådan tid för Johan K att komma ut med att det var han som räddade, han var tvungen att överlägga med de andra hjältarna först.

Jag lägger ingen röst nu, eftersom jag kan ha missat något i allt snack runt Johan K.

thark

Hero

Jag hade tänkt komma med ungefär samma förslag--vi har inget som säger att Johan stod för räddningen mer än han själv.

Känns som ett vettigt mål för siare att spana in.

thark

Hero

Jag skulle bara vilja poäntera för omgivningen att när nu krank redan var inringad skulle det här vara det bästa sättet för honom att som joker rädda en eventuell andra medlem i "jokerlaget" om en sådan finns--genom till synes gå ut och tömma sitt hjärta, och flika in att han är ensam.

Säger inte att det nödvändigtvis är så, men....