Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Andersson

Hero
Re: Tack!

Jag skulle bara vilja poäntera för omgivningen att när nu krank redan var inringad skulle det här vara det bästa sättet för honom att som joker rädda en eventuell andra medlem i "jokerlaget" om en sådan finns--genom till synes gå ut och tömma sitt hjärta, och flika in att han är ensam.
Det stämmer iofs - men är det inte så att Joker-laget bara kan vinna om Jokern själv lever?

Anders Åstrand

Swordsman

Jokerns lag vinner om Jokern själv lever, samt om alla övriga levande spelare antingen är smittade med skrattgasen (oavsett om de börjat fnittra eller ej) eller om de tillhör Jokerns lag.
Det stämmer, därför är krank defenitivt inte Jokern, eftersom han inte kan vinna på något sätt om han blir lynchad.

Anders Åstrand

Swordsman

Inser att jag uttryckte mig lite väl säkert.

Vad jag menar är att om krank är Jokern skulle han inte tjäna något alls på att gå ut med att vara det, eftersom han automatiskt förlorar om han dör.

Om han däremot är hjälte som håller på att bli hängd kan ha mycket väl försöka dra till med en lögn han "vet" att vi kommer gå på (för vilken skurk skull ljuga om att vara Jokern) för att vi ska låta honom vara en extra runda.

Nightowl

Champion
Re: Gotham City: Drag 6 - tar slut Onsdag, 21:00

vi har inget som säger att Johan stod för räddningen mer än han själv.
Plus indicient att räddningen verkar knuten till Calendar Man.

(Jmf indiciet - om jag inte gått ut och erkänt saken - att den som mördade någon var Clayface)

Erik

Anders Åstrand

Swordsman

Måste man ha koll på batman-universat för att fatta vad du menar, eller är jag bara dum?

Om det är Risings beskrivning av kalaset som avbröt lynchningen som ligger till grund så kan det ju bara vara en del av Rising-koefficienten som man alltid måste ta med i alla beräkningar. Han kan bara ha beskrivit det så för att förvilla eventuella batmanfantaster för sitt eget nöjes skull alltså.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Det stämmer, därför är krank defenitivt inte Jokern, eftersom han inte kan vinna på något sätt om han blir lynchad.
Det skulle jag ha blivit ändå, om jag inte på något osannolikt sätt lyckats bluffa Herr Nils om att jag skulle ha någon skum förmåga jag inte gått ut med. Han skuggade mig och såg mig använda en förmåga på Björn, som dog - och blev därmed väldigt övertygad om att jag var Batman. I hopp om att åtminstone skjuta upp min lynchning ett drag kom jag ut som Jokern, min riktiga identitet - men det verkar inte heller ha funkat, eftersom folk inte lyssnar, eller om de lyssnar vill bli säkra, eller om de är säkra gärna lynchar Jokern i vilket fall som helst =)

*drar av sig alla masker tills bara den kritvita hyn, de blodröda läpparna, och det välbekanta gröna håret finns kvar*

Nightowl

Champion

Måste man ha koll på batman-universat för att fatta vad du menar, eller är jag bara dum?
Välj själv! :gremgrin:

Eftersom jag vet att Rising valde att grafiskt beskriva Robins död som stämmer med hur min "rollfigurs" förmågor funkar i serierna, och min rollfigurs förmåga var det som dödade Robin, känns det mycket lämpligt att den som kunde lägga in ett mystiskt veto, och fick den effekten beskrevs grafiskt som något som Calendar Man skulle ha gjort, skulle vara Calendar Man - och Johan K påstod sig vara Calendar Man.

Erik

magoo

Hero
Röst!

Röst: Basenanji

Jag litar inte ett dugg på Riddlers paket och Basenanji känns, precis som Herr Nils säger mest trolig att dölja lurigheter.

Krank kan vänta en omgång till.

/Magoo, kliver ur för ikväll

Lindenius

Swashbuckler
In case of farväl…

I fall det skulle bli så att jag stryker med av några batfånerier så skulle jag vilja ventilera några av konspirationsteorierna jag har.

Batenanji är givetvis oerhört misstänkt enligt tidigare diskussioner. Men jag kan inte låta bli att misstänka Magoo. Jag har en jobbig känsla att hon spelar oss likt hamsterbollar.

Tänk om skuggarförmågan egentligen var Batmagoo som röstade på Herr Nils men blev nedröstad av de andra två hjältefjantarna?

Det här är givetvis ett långskott och jag blir gärna motbevisad, men kände bara att tankarna behövde ventilleras… utifall… ni vet…

Basenanji

Postd20modernist
Kräks och bajs

Jaha. nu är den första omgången vinterkräksjuka hemma hos oss.

Ni som inte vill ha barn och ser er om efter en lämplig anledning- sluta leta. Kom hem till oss och torka spyor istället.

---

Herr Nils- jag vågade inte skydda någon för som jag tolkar the Synaptic Kid så verkar förmågan grymt riskfylld.

Vad du menar är väl att det är dumt att offra sig själv?
Och, tja det är det väl kanske. Samtidigt så är jag bara en bonde i spelet, så den är värd att offra. Nu lever jag och är i full färd med att sätta dit Batman.

Vill du vara med på den planen?

/Basse, kommer och går numera...

Anders Åstrand

Swordsman
Re: In case of farväl…

Men det förutsätter att hjältarna skickar röster till rising för att han skulle kunna meddela herr nils. Jag tror snarare att de kommer överrens och meddelar rising vem de dödar, inte vilken individuell hjälte som vill döda vem.

Lindenius

Swashbuckler
Nej, usch och blä!

Vet hur det är. Har varit med om när tvillingarna fontänspyat samtidigt i var sin säng.

I övrigt så är du fortfarande misstänkt… Brucenanji.

(det intressanta är ju att om det inte är Basenanji så har någon VERKLIGEN lyckats spelat maracas med våra hjärnceller).

Rising

Vila i frid
Rösträkning:

Den här är rätt meningslös - men det måste ju komma en rösträkning varje dag:

krank (6) Nightowl, Herr Nils, Lindenius, thark, Andersson, Anders Åstrand
Basenanji (1) magoo

Basenanji

Postd20modernist
Det är fritt att tänka fel men...(RÖST)

...större att tänka...rätt!

Herr Nils said:
Vi i lag skurk vinner inte genom att överleva
Ja. Så därför tyckte jag att jag kunde offra mig för att ta reda på om min förmåga var skum.

Du menar att det hade varit smartare att jag chansade på tex BDG? Så om Batman ändå inte lyckades döda BDG tex för att BDG blev skyddad av Magoo, så kunde jag prova min högst tveksamma förmåga?

Och du ska vara strateg... :gremsuck:

Nej- det var smart att testa förmågan, för nu vet jag att jag inte ställde till med något knepigt. Det här spelet innehåller lite för mycket av den varan ändå...

---

Förresten så har jag konsekvent röstat på skummisar.
Jag har inte röstat konstigt, kolla själv.

Det här är det alternativ som verkar gälla numera:
Röst: Krank

/Basenanji

Johan K

Gammal & dryg

Det kan även förklara varför det tog sådan tid för Johan K att komma ut med att det var han som räddade, han var tvungen att överlägga med de andra hjältarna först.
Att det tog en sådan tid för min del är att jag inte dirket lidar på nån.. Egentlggien. Så det är därför jag ha varit återhållsam... Dock så har jag vänt lite & kanske kan köra lite mer med öppna kort.
& nej, jag har icke överlaggt med några hjältar ! Är ju skurk juh, så det är ju lite ologiskt at man överlägger med hjältar då..

Johan K

Gammal & dryg
Re: In case of farväl…

Well, synd at man hamnar såpass högt upp på listan.. =/
Har, trotts allt laggt mina kort på bordet.Trotts lite gnöl & försiktighet.

Johan K

Gammal & dryg
Point taken.

Mmaky !
Denna förklaring köper jag, utan att knota det minsta !