ceruleanfive
Bläckfisk
Jag siktar på att åka på mitt första Gothcon i år. Planen är nog mest att kolla läget, driva runt, se om någon vill prata, hänga i indierummet och eventuellt hoppa in i något lag som saknar folk.
Jag lär ju däremot strunta i allt vad nyskapande heter och bosätta mig i Indierummet som vanligt.Lukas;n271406 said:för att inte bara hänga i indierummet såsom jag gjort tidigare år.
Ajdå. Då är du illa ute. GothCon sjabblade med texten och blandade ihop saker, men jag har nu redigerat texten så den är aktuell. Det är alltså Bortom 2.0 som kommer att spelledas - och det använder sig av samma regelmotor som Leviathan. Hoppas du inte blir helt opepp.Cissi;n271368 said:GothConpeppen är igång! Jag ska dit! Vilka ska dit? vad ska ni spela?
Jag vill spela men vet inte riktigt vad än, det enda jag med säkerhet vet är att jag är sugen på Leviathan.
Och att du inte heller blir opepp.krank;n271461 said:Men jag ska traditionsenligt spela Leviathan, förhoppningsvis även i år med Robert som SL (hur många år har vi gjort detta nu? Känns som många).
Nässe;n271719 said:Skulle inte ha något emot att köra Bortom; nyfiken på att spela mer av Roberts grejer.
Aight, så då blir det 10-årsjubileum för mig på Gothcon nästa år, och sedan 10-årsjubileum för oss året efter. Makes sense. Frågan är då vad i hela friden jag spelade 2009, som var mitt första år? Kanske ingenting? Jaja...Robert Jonsson;n271799 said:Det första året vi spelade tillsammans var Anakronismer vilket arrangerades år 2011, så det här blir åttonde året vi spelar tillsammans (för det ser ut som ni får mig i år med).
Pappersexemplar eller tryckta exemplar? (Pappersexemplar känns som "utskrivna pappersblad")wilper;n271800 said:Annars hoppas jag ha med mig några pappersexemplar av Cyber M/77
Robert Jonsson;n271802 said:Pappersexemplar eller tryckta exemplar? (Pappersexemplar känns som "utskrivna pappersblad")
Det där var typ precis noll hjälpsamt, wilper.wilper;n271803 said:Offsettryck är inte att tänka på, mina spel har marknad i Sverige på tiotals exemplar i bästa fall . POD görs i förväxta skrivare, så du är spot on i din analys.
Ahh, missförstod frågan. Jo, det blir POD, Jag kikar på Publit, nu, men de klarar inte av att göra det formatet som bilderna är beställda för att passa i. Vilket Lulu klarar. Jag skall kolla in Vulkan och se vad de har för doningar, tack för tipset!Robert Jonsson;n271805 said:Det där var typ precis noll hjälpsamt, wilper.
Förtydligande då: Ja, jag förstår att det är POD, men är det utskrivet och fixat via typ Lulu, Publit, Vulkan eller är det något som jag lika gärna kan skriva ut här hemma?
Coolt. Jag har ju inte anmält mig till något, men det här kan jag tänka mig att hoppa på.wilper;n271800 said:NNO har skärskådat arrengemangslistan. Det ser ut som vi kommer att söka oss till Fornsaga, men än har ingen tagit steget att faktiskt skicka in en anmälan, så vid det här laget lär väl stå så långt ner i turordningen att det blir pengarna tillbaka. .
Coolt! Beroende på när jag springer på dig (läs: hur mycket pengar jag hunnit spendera) så kommer jag vilja norpa ett exemplar!wilper;n271820 said:Ahh, missförstod frågan. Jo, det blir POD, Jag kikar på Publit, nu, men de klarar inte av att göra det formatet som bilderna är beställda för att passa i. Vilket Lulu klarar. Jag skall kolla in Vulkan och se vad de har för doningar, tack för tipset!
Det stämmer. Min känsla då var att det blev lite av en krock mellan olika spelares spelstil; vilket tog lite för mycket fokus. Hade varit roligt att köra igen.Robert Jonsson;n271799 said:Fråga: var inte du med i kranks grupp och spelade Leviathan-scenariot Bathofobi - eller har jag inbillat mig det?