Lightshy;n272101 said:
Så om man ger sig ner i Indierummet och vill testa nått där, hur gör jag? Vem frågar jag efter? Måste man boka upp nått i förväg eller sätter man sig bara ner nånstans?
Vad finns det för spel? Kan man välja eller tar man det som erbjuds?
Osv...
När du går till Indierummet är ambitionen att någon person (Indierummet-arrangör eller glad Indierummet-entusiast), hugger tag i dig och frågar om du vill spela något. Sedan ser man efter om det går att matcha dina spelpreferenser med andra glada spelvilliga personer och någon tillgänglig "spelledare" (många spel i Indierummet är det som kallas spelledarlösa, här menar jag spelledare i betydelsen en person som kan spelet i fråga och som kan hålla i ett pass), går det så är det bara att sätta igång. Om alla spelledare råkar vara otillgängliga för tillfället eller om det inte finns tillräckligt med spelare för att få ihop en grupp kan man försöka komma överens om en tid senare för att spela något.
Det erbjuds ett gäng med spel i Indierummet men alla spelledare kan inte alla spel och beroende på vilka spelledare som är tillgängliga när du traskar in kan det vara allt mellan ett och tio spel som erbjuds. De flesta spel i Indierummet är spel i samberättargenren, ofta spelledarlösa (aka med roterande spelledarskap) och med fokus på drama.
Arrangörer brukar vara Vicotnik här på forumet och någon till. Förra året var det Genesis, men jag vet inte om han arrar även i år.