entomophobiac
Low Prep High Play
Min reaktion blir snarare att folk inte läser så mycket.Har vi rollspelsnördar mer sofistikerad smak än andra, eller vad är grejen?
Min reaktion blir snarare att folk inte läser så mycket.Har vi rollspelsnördar mer sofistikerad smak än andra, eller vad är grejen?
Det var det jag var inne på lite i ett tidigare inlägg. Jag tror inte heller folk läser så mycket... böcker längre.Min reaktion blir snarare att folk inte läser så mycket.
Jag läste den första gången när jag var 7 år gammal. Morfar högläste första boken för mig och sa sedan till mig att fortsätta med De två tornen själv. Det gjorde jag.Och när läste ni den för första gången?
4 gånger i Ohlmarks version, mellan 7 och 14 års ålder. Sedan en gång på originalspråk i vuxen ålder.Vilka översättningar har ni läst eller har ni läst orginalversionen?
Det är rimligt att jag ger mig på att läsa trilogin fler gången. Kanske Ringarnas herre-utgåvan? Jag har läst Hobbiten 2-3 gånger och Sagor från Midgård läste jag precis igenom för en andra gång. Nästa projekt är Silmarillion, som jag faktiskt aldrig läst.Hur många gånger är rimligt att läsa trilogin och hur vilka och många gånger har ni läst dem andra Tolkien böckerna?