Hur ska man (eller ska man inte) inleda ett äventyr

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,394
@Tarsus och @God45 har väldigt bra svar!

”CHTUNK! Er vägvisare får en armborstskäkta i ansiktet och faller som en fura. Framför er hör ni ropen från orcherna: ’ VERKAR SOM ATT KÖTT Ä TEBAKS PÅ MENYN GOSSAR!!!’

Vad gör ni?
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,302
Location
Örebro
Fast här saknas det något...

Det knackar plötsligt på dörren och Elvira skyndar sig att linda in svärdet i tyget samtidigt som någon öppnar. I dörren står ytterligare en ung kvinna. Hon är genomblöt av regnet, och lerig som om hon legat på marken. Hon håller sin lätt blodiga högerhand tryckt mot bröstet och andas hest. "Jag är Elvira, den nya grannen. Ni är i fara...", väser hon, men tystnar då hon får syn på den andra kvinnan.
Innan tillägget kände jag mig pepp att utforska händelsen, efter tillägget tvärdog mitt intresse.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,302
Location
Örebro
Det var taget från introt till Oraklets fyra ögon i posten precis ovanför. Jag skojade bara.
Jo jag förstod det, samtidigt handlar tråden om bra och mindre bra inledningar. Så ditt tillägg på Genesis tillägg gav ett bra exempel på hur tillägg kan göra en kort och kärnfull start förstörd. Var för sig bra inledningar, tillsammans blev det ingen höjdare för mig. 🙂
 
Top