Typ. [OT]
Jag har inget emot folk som inte kan motivera sina åsikter.. Iallafall inte några av dom.
Min vän Robin t. ex, han irriterar sig både på Matrix och eXistenZ, men han kan inte riktigt motivera det. Det är okej tycker jag, för då irriterar han sig på något, utan att riktigt veta vad. (Heh, han kommer säkert säga något annorlunda, men han har bytt motivation när jag påpekat bristerna i hans resonemang) Det har jag inget emot, för han har rätt att irritera sig, även om han inte "förstår" sin irritation själv, än. Så att säga. Heck, alla tvångsbeteenden och försvarsmekanismer fungerar ju så, och.. nä, nu gled jag av ämnet.
Men t. ex en nazist som hatar invandrare utan att kunna motivera det.. Hmm. Dom är ju "irrationella" också, men då stör jag mig också på det.. Det handlar väl om att åsikter som går emot ens egna är en form av kritik, och kritik som inte är konstruktiv (=motiverad) blir man inte glad av, men att någon inte gillar samma film som en själv är ju lättare att acceptera än att någon har en annan människosyn.