Nekromanti Inbjudan till nytt parti Civilization

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Recca said:
LJSLarsson said:
Nästa vecka är jag på lajv, men efter det skulle jag gärna hoppa in i något spel. Till exempel skulle jag gärna fortsätta det partiet som jag, Recca och Emp startade (fast det var jäkligt segt att köra hybrid).

En variant är att man startar ett spel med fyra spelare, vilket kanske är lite lättare att ha igång än åtta (eller hur många ni nu är i megapartiet). Vilka skulle vara intresserade av att spela en gång i veckan i ett 4-parti?
Meeeee. :gremsmile:

Jag och Empiricus kan säkert spela hyfsat ofta, iaf har jag knackat på hos honom massor av gånger och tiggt spel på kvällen sådär. :gremsmile:
Jopp, skitjobbigt. Aldrig har man tid att spela spel, för man måste spela spel :gremlaugh:

Srsly, det går rätt enkelt att plocka några timmars spel per vecka med mig iallafall. Vi måste ju fortsätta det spelet vi tre körde, hursomhelst. Och andra omgångar om fler vill vara med :gremsmile:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Om vi inte lyckas ragga upp en spelare till så fortsätter vi på vårt tidigare parti, annars skapar vi ett nytt i nästa vecka.

Kom dock på att jag reser till Karlskrona i nästa vecka. Då har jag gott om tid på kvällarna att sitta och spela, men jag vet inte hur min internetuppkoppling kommer vara.

Mitt förslag är dock att vi påbörjar partiet på måndag den 4:e. Jag har för mig att Recca spelar rollspel då, men att börja sent funkar för mig. Då kan vi i alla fall kicka igång partiet.

Jag har sedan gott om tid på onsdag och torsdag kväll (alltså 6:e - 7:e). Då tycker jag vi testar, men jag varnar för att jag kan ha dåligt internet.

Låter det som ett bra förslag, Emp och Recca? Skall vi försöka hitta en till spelare till detta?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Coolt, men jag fattar inte. När spelar vi? Ikväll? en annan gång?
Vi startar måndag nästa vecka. Måndag 4e nov.


Och om mitt internet tillåter så spelar vi en gång till under den veckan.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
LJSLarsson said:
Recca said:
Coolt, men jag fattar inte. När spelar vi? Ikväll? en annan gång?
Vi startar måndag nästa vecka. Måndag 4e nov.


Och om mitt internet tillåter så spelar vi en gång till under den veckan.
Topp, funkar för mich. Med förbehållet att efter nästa vecka så är jag också rollspelstagen på måndagar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Spelade ett parti mot datorn igår. Polynesia på Archipelago. Jag vet, fusk. Men det var så roligt för jag lyckades för en gångs skull slippa krig hela partiet, inte förrän på slutet så krigade jag tillsammans med min polare Erico Dandolo mot Pedro och snodde hans huvudstad som hade typ 15 wonders eller dylikt. Det bisarra var att jag lyckades få ihop något så sjukt som 110 happiness. Autocracy och Commerce + pagodas. Culture låg på 1000/turn, gold 450turn, Faith 250/turn. Jag ångrar ett par val jag gjorde i spelet. Bland annat så ville jag prova en Reformation-tro från Piety när man maxat Piety-trädet ni vet. Jag valde en som hette något i stil med Religious cults: Spies exert religious pressure on the cities they occupy. Det gav inte ett skit kan jag säga.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag har tyvärr fått irl-bekymmer idag och kommer inte kunna delta i något spel i kväll. Civ-gudarna är verkligen emot mig. :-(

Och angående att spela som Polynesia på archipelago... du är inte den enda... :gremblush:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag kan dock börja köra nu eller när som helst för det blev inget rollspel. Jag får spöa Larsson en annan gång, vem är på att spela?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Recca said:
Jag kan dock börja köra nu eller när som helst för det blev inget rollspel. Jag får spöa Larsson en annan gång, vem är på att spela?
Jag är klar för spel om 1-2 timmar. Så ca 19.30/20.00 Civ för alla som vill!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,340
Location
Malmö
Empiricus said:
Recca said:
Jag kan dock börja köra nu eller när som helst för det blev inget rollspel. Jag får spöa Larsson en annan gång, vem är på att spela?
Jag är klar för spel om 1-2 timmar. Så ca 19.30/20.00 Civ för alla som vill!
Om jag kan ta en (om vi börjar 20:00) eller två (om vi börjar 19:30) ungefär 10-minuters pauser så är jag gärna på. Tvättar. Snart klar. :gremsmile:

Edit: Om inte så är det ok med. Har att sysselsätta mig. :gremsmile:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Max Raven said:
Empiricus said:
Recca said:
Jag kan dock börja köra nu eller när som helst för det blev inget rollspel. Jag får spöa Larsson en annan gång, vem är på att spela?
Jag är klar för spel om 1-2 timmar. Så ca 19.30/20.00 Civ för alla som vill!
Om jag kan ta en (om vi börjar 20:00) eller två (om vi börjar 19:30) ungefär 10-minuters pauser så är jag gärna på. Tvättar. Snart klar. :gremsmile:
Topp! Då föreslår jag start 20.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,340
Location
Malmö
Vi skulle ta upp när fyrmanna-civ:et Recca, Emp, Mig och (redacted) skulle återupptas här.

Skulle bara säga att jag är på Afterwork imorgon, så jag kan inte delta tidigt den dagen. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Men på kvällen kanske? Nu börjar det ju funka igen, nu när vi saboterat för Empiricus i World Congress. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag kan spela sent ikväll och imorron kväll (typ efter tio imorron kväll och när som helst ikväll).
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,340
Location
Malmö
AW var klockan sju, och kompisen ska i säng tidigt, så vi får nog stryka det ikväll.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Har nyligen skaffat mig Civ5 med första expansionen och en hög med dlcer, jag är fortfarande en nubb på spelet, men jag gillar att lära mig strategispel med folk, spelas det fortfarande?

/Luna Lovegood
 

marsa_87

Veteran
Joined
20 Jun 2005
Messages
45
Location
Stockholm
Lite random, men jag försöker köra med en polare via steam, men vi kan aldrig ladda våra mp spel, tänkte bara kolla om det fanns någon vis här på forumet som råkat ut för samma sak.
 
Top