Nekromanti Jag Hatar rollspelare

ro83rt

Swordsman
Re: Det är jag!

Den intressantaste frågan är dock huruvida rollspelet skapar sociopaten eller om sociopaten söker upp rollspelet. Klura på den.
Det är skitlätt. Sociopaten söker upp rollspel. Jag har aldrig träffat så många socialt avvikande personer som när jag spelat rollspel. Det finns något i rollspelandet som gör att personer, vilka inte kan umgås med andra utan att det känns ansträngt, söker sig dit. Så den intressantaste frågan är inte om hönan eller ägget kom först utan varför sociopaten väljer en hobby som egentligen inte passar hans lynne.

Olle Linge

Snigel

Fast allvarligt talat. Dålig lukt, taskig tröjsmak och sociopatiskt beteende är väl knappast något som är rollspelare förunnat? För ärligt talat hur många rollspelar känner ni som egentligen är på det sättet?
För att stödja din poäng. Ingen.

Rosen

Myrmidon

Det är jag som är den jobbiga killen.
Har någon sett mig i Umeå och Stockholm samtidigt? Nä trodde väl inte det.

Jag ska jobba lite på mina egna färdigheter att befinna mig i Umeå och Stockholm samtidigt, så får jag återkomma i ämnet. (-:
(Fast njä, jag hörde av en forumit som kände till den jobbiga killens förnamn, och det var inte Erik.)

--
Åke

Lindenius

Swashbuckler
Re: Det är jag! [ot]

(Fast njä, jag hörde av en forumit som kände till den jobbiga killens förnamn, och det var inte Erik.)
Fast har du hört hans namn och mitt namn samtidigt någon gång?

//erik. försöker

Svarte Faraonen

ром и смерть

"Fast allvarligt talat. Dålig lukt, taskig tröjsmak och sociopatiskt beteende är väl knappast något som är rollspelare förunnat? För ärligt talat hur många rollspelar känner ni som egentligen är på det sättet?"

Dessvärre fler än en jag kan komma på så här på rak arm.

Nightowl

Champion
Anekdot

Jag var på SF-bokhandeln igår och jag vågade inte prata med någon så att de skulle tro att jag var han! Och jag vågade inte fråga nån i personalen om Warcraft d20 eftersom de också skulle tro jag var han och se ned på mig!
.
.
.
.
.
.
.
Det är i alla fall sant att jag var på SF-bokhandeln igår. Jag såg inte forumets egen Cat Piss Man där.

Erik, jobbintervju i Stockholm

Nightowl

Champion

För ärligt talat hur många rollspelar känner ni som egentligen är på det sättet?
Det är en ganska bra beskrivning på mej (fast kanske lite mindre sociopatisk) under mina tonår, och på minst hälften av min rollspelsgrupp.

Vi mår bättre nu.

Erik

Wictor

Warrior
Vem är rollspelare???

Bara en liten fråga: Skiljer vi nu på rollspelare och folk som bara har rollspel som hobby??? Det finns ju faktiskt vissa som verkar anamma rollspelandet som någon sorts identitet.

Hans bror

Veteran
Re: Jag mötte hans brorsa

Kan bara meddela mot det personliga påhoppet att jag tyvärr inte infann mig på förra årets SydCon eftersom Pansarmuseet i Munster som var ett mycket bättre runjkobjekt.