Nekromanti Kampanj i StarWars?

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Åh! Hade glömt hur underbar Troops var. Tack Krille för väckt denna pärla till liv :gremlaugh:
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,559
Location
Slätta
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Krille said:
Där får man bland annat veta hur stormsoldater blir stormsoldater. Och man får ovedersägliga bevis på att även kvinnor kan bli stormsoldater - en av dem har högklackat.
Men hörrudu, din gamle konservatist, det är inte längre bara kvinnor som har högklackat! :gremwink:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Alla ser ju Star Wars på sitt sätt... för vissa är det allvarligare än andra :gremlaugh:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/h_K4mAD8xnc"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/h_K4mAD8xnc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,029
Location
Nordnordost
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Tänkbart att en kort rekryterad stormtrooper har fått förlängningar i stövlarna för att passa i längd med de andra vid uppställningar. :)

Jag såg att kineserna gjorde så med värdinnorna inför OS. Ju kortare tös, desto högre klackar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,012
Location
Rissne
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Krille said:
Där får man bland annat veta hur stormsoldater blir stormsoldater. Och man får ovedersägliga bevis på att även kvinnor kan bli stormsoldater - en av dem har högklackat.
Troops är nog den fanfic som gjort djupast intryck på mig. Jag ser den nog i stort sett som kanon =) Skulle gärna köra en Troopskampanj faktiskt...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,012
Location
Rissne
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Blasphemy said:
Alla ser ju Star Wars på sitt sätt... för vissa är det allvarligare än andra :gremlaugh:
Är det bara jag som tycker att killen som håller i kameran är ett okänsligt as som borde få pungen krossad av en elefant?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

En bekant till mig berättade om en väldigt trevligt SW kampanj som just hade Troops-tema. Alla spelade soldater som värvades till Imperiet. Början av kampanjen började på träningslägret a la Full Metal Jacket innan de fick fara på första rookie-missions, därefter var det på med stormsoldatsrustningarna och börja panga rebeller.

Moraliska dilemman och rasism var underliggande teman för hela kampanjen. En av rollpersonerna var rasist på riktigt som såg alla raser förutom människor som lägre stående, andra var mer öppna eller hade till och med haft intima förhållande med "oreana" individer.

Vet inte om de någonsin kom till något avslut på den då den rann ut i sanden... men kul lät den i alla fall.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Jag vet inte om jag tycker att könsstympning är ett straff som är i nivå med att "filma gråtande fru efter Star Wars".

Kanske finns det med i Koranen 2.0 eller så... måste kolla.

Dock så tycker jag att han är lite jobbigt grabbig ja. Men samtidigt finner jag att det är hysteriskt roligt på sina ställen. Sedan verkar det ju som att han har en hel serie filmer på sin fru som gråter efter olika filmer - så det kanske är fejkat?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,012
Location
Rissne
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Blasphemy said:
Jag vet inte om jag tycker att könsstympning är ett straff som är i nivå med att "filma gråtande fru efter Star Wars".
Visst, jag överdrev. Jag hoppas däremot att bruden tar mod till sig och drar därifrån, gärna med hans pengar, ägodelar och värdighet.



Blasphemy said:
Dock så tycker jag att han är lite jobbigt grabbig ja.
"lite"?

Blasphemy said:
Men samtidigt finner jag att det är hysteriskt roligt på sina ställen.
Själv tycker jag att det bara är roligt att garva skadeglatt uppåt, inte neråt. Sparka på folk som ligger, och allt det där.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,559
Location
Slätta
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Jag tycker att en så hård hållning är skitfånig i detta sammanhang. Det är ett klipp på internet och man får inte veta någonting om huruvida hon har någonting värst emot att det hamnar på internet, hon flinar och gråter omvartannat i klippet och det slutar med "She is fine and adorable :)" eller något liknande.

Att försöka ta ställning för den svage och liknande i all ära, men sheesh... :gremwhistle:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,012
Location
Rissne
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Ram said:
Att försöka ta ställning för den svage och liknande i all ära, men sheesh... :gremwhistle:
Jag tycker mest inte att det är roligt. Alls. Och så blir jag arg på hans vedervärdiga "höhö, höhö, hon skrattar åt allt" i början.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,559
Location
Slätta
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

krank said:
Jag tycker mest inte att det är roligt. Alls. Och så blir jag arg på hans vedervärdiga "höhö, höhö, hon skrattar åt allt" i början.
Men att du inte tycker att det är roligt, är det skäl nog att önska ballesöndertramp av stor växtätare? Det viktiga tycker jag är vad hon tycker.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,012
Location
Rissne
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Ram said:
Det viktiga tycker jag är vad hon tycker.
Jag kan inte säga att jag i sammanhanget tycker att det hon tycker nödvändigtvis är relevant. Det finns ganska många brudar som inbillar sig att de vill vara med killar som misshandlar dem; deras åsikter bryr jag mig inte heller om.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,559
Location
Slätta
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

krank said:
Jag kan inte säga att jag i sammanhanget tycker att det hon tycker nödvändigtvis är relevant. Det finns ganska många brudar som inbillar sig att de vill vara med killar som misshandlar dem; deras åsikter bryr jag mig inte heller om.
Och det finns massor med tjejer och killar som lever tillsammans och har det jättebra och som kan skoja med varandra och det finns folk som har såpass bra självkänsla att de inte ser skämt som det här som ett jätteproblem även om det sker på deras bekostnad.

Misshandels-paralleller... Jösses.

Men fine, vi tycker lite olika och har lite olika nivåer. Jag har stor respekt för din åsikt om än inte dina ordval. :gremlaugh:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,925
Location
Stockholm
Otroligt Off Topic

Den här deltråden är så väldigt mycket Off Topic att jag ber alla inblandade att avstå från att hålla liv i den. <div>
</div> <div>Vill ni nödvändigtvis fortsätta får ni återuppta diskussionen på Off Topic-forumet. </div>
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,029
Location
Nordnordost
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Nu har jag sett analysen av Ep III, nästan lika lång som själva filmen. Men han fick med mycket, och nu förstår jag bättre varför jag inte gillar de nya filmerna.

Med det i bagaget, min kampanj skall handla om människor, inte om specialeffekter. :) Då skall jag nog ha med mig det till valet av system. WEG SW är bra för specialeffekter. Kanske hacka Solar System, det har jag haft bra resultat med för spel som handlar om människor. Kanske Smallville?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,559
Location
Slätta
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Smallville skulle vara asballt att se ett SW-hack till! Hur skulle man lägga upp det bäst månntro?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,559
Location
Slätta
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Hm, det där såg riktigt trevligt ut... Det såg inte riktigt ut som jag tänkt mig, men å andra sidan vet jag inte direkt vad jag hade tänkt mig... :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,029
Location
Nordnordost
Re: Musik till Star Wars.

Directive IV passade mig rätt bra. End Credits hade med det klassiska RoboCop temat i variation, vilket sabbar det fullständigt för mig.

Jag tror att spelarna hade klarat sig dock, ingen färdig spelgrupp, men jag gissar att det blir sena 80-talister och tidiga 90-talister som dominerar. De kan väl inte möjligen ha sett sådan finkultur som RoboCop?
 
Top