Nekromanti Kampanj i StarWars?

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Nu har jag sett analysen av Ep III, nästan lika lång som själva filmen. Men han fick med mycket, och nu förstår jag bättre varför jag inte gillar de nya filmerna.
Ja visst är han genial! Har du inte sett recensionen av Episode I så bör du göra det. Den är hysteriskt rolig! EpII recensionen är lite tristare... men i allt flum träffar han rätt på så många sätt.

Dock... håller med om att systemet är viktigt. Men skulle faktiskt säga att WEG SW ändå går att använda om det skall handla om människor - men tweaka det lite och lägg till lite saker såsom karaktärsdrag och liknande. :gremsmile:

Star Wars D20. Alltså... jag gillar det. Men där går systemet emot en när man försöker rollspela. Det är typ ett system som dödar drama på många sätt... fast jag har haft otroligt roligt med det samtidigt men då måste man ha en spelargrupp som kan släppa regelbitarna ibland.
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
207
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Jag tycker D20 Saga reglerna är dom bästa, egentligen nästan samma som tidigare men med färre färdigheter.
Idén med D6 reglerna verkar också vara bra, iaf konceptet men kanske inte just att man måste slå så många T6.

Vilket fall med viss reservation för D6(då jag inte spelat det) så tycker jag dom aldrig lyckats bra med regler för rymdstrider. Skepp tå alldeles för mkt för att fånga den rätta känslan av fartfyllda rymdstrider där starfighters sprängs av en salva med laser. Istället sitter man och rullar tärning i århundraden innan man ens sprängt en tiefighter.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Det finns bara tre filmer, Ep IV-VI.

Rymdstrider tycker jag allt som oftast är misslyckade men testade att köra Star Wars D20 rymdstrider på ett Star Warriors-bräde och det funkade faktiskt riktigt bra.

Till en början gillade jag också Star Wars saga. Men bara till en början. Vet inte om det är nostalgi men det var vissa saker i Star Wars D20 (revised ed) som vara var så underbara. Exempelvis att man hade wounds och vitality vilket gjorde att det alltid fanns en viss känsla för fara etcetera.

Sedan var Star Wars Saga på många sätt anpassat för att fightas på en golvplan och för mig är inte det Star Wars. Där skall man ju svinga sig över avgrunder samtidigt som man slåss... inte typ röra sig fyra rutor, göra en bantha rush och sedan låta nästa gubbe flytta.

Men som sagt...
Jag tror man skall välja system efter kampanjstil. Hur episkt vill man ha det etc... då vill jag säga att D20 tycker jag hanterar episka strider ytterst tåligt - det är mer att man har massor med HP och nöter ned varandra. Nej vill man ha episkt fight-star wars skulle jag säga att man skall ösa Feng Shui exempelvis.
 
Top