Minimoni;n142399 said:
För mig är de poltisika diskussionerna ok, men jag orkar inte mer och vet att jag gör en suicide by cop nu, men mitt största problem är att Krank kommer undan med typ allt för att han är en slipad ordsmed OCH har moderatorerna på sin sida samtidigt som tex Harry S blir bannad för skitlite.
Först och främst är det såklart trevligt att bli betraktad som en slipad ordsmed. Tack!
Sedan kan jag egentligen inte säga emot här. Eller ja, jag upplever ju att folk på "den andra sidan" kommer undan med en hel del innan de bannas också, men vid ett par tillfällen då andra bannats men inte jag har jag stått frågande. Jag vet dock inte om det beror på att andra får sina inlägg anmälda oftare? Senast anmälde jag ju mitt eget inlägg efter att andra, som jag tyckte egentligen inte alls gjort värre saker än jag gjort, korttidsbannades. Varpå jag fick en 48-timmars ban.
Tyvärr finns det inget sätt för mig att avgöra hur ofta mina inlägg anmäls, men jag uppmuntrar gärna alla att anmäla de inlägg jag gör och som bidrar mot någon av forumreglerna. Observera att "don't be a dick" är en av reglerna...
Och ja, jag vet att anmälningsfunktionen ger ifrån sig ett felmeddelande. Det är inget att bry sig om, anmälningarna kommer fram ändå.
Minimoni;n142399 said:
Jag ska säga det Krank brukar säga men med ord som tyvärr gör att jag står ut på radarn som ett bombplan från 50-talet. Krank du är ett as med en härskarteknik och en förmåga att få andra att må dåligt som jag inte sett förr. Du MÅSTE alltid ha rätt och du skiter fullständigt i hur mottagaren upplever det som du säger.
Jag kan inte ta ifrån dig din upplevelse, men jag kan meddela att jag inte alls skiter i hur mottagaren upplever det jag skriver. Tvärtom försöker jag vara så tydlig jag kan och försöker vara mån om att det jag skriver inte missförstås. Ofta misslyckas jag, vilket bevisar att jag nog trots allt inte är någon speciellt slipad ordsmed... Och ibland skriver jag i affekt, precis som många andra gör ibland.
Däremot är jag av åsikten att vissa saker behöver sägas även om de riskerar att upplevas som stötande. Ibland behöver en mobbare får höra att hen mobbar. Mottagarens känslor är inte alltid min högsta prioritet.
Minimoni;n142399 said:
Bara för att vi andra inte uppnått din grad och riktning när det gäller känsliga frågor så använder du dina "fina" ord att förminska folk gång på gång. Det är ännu mer tydligt av denna tråd att folk med minsta avikande åsikter men med samma mål som de som härskar forumet inte är särskillt välkomna, det märks ännu mer med Arferts inlägg.
Jag är inte så säker på att vi har samma mål, eller snarare tror jag att vi tolkar målet - som jag antar är jämställdhet i det här fallet - olika.
Mitt mål med att använda "fina ord" är inte att förminska utan att argumentera, att bemöta det som skrivs, att förklara min åsikt. Jag beklagar om det upplevs förminskande; i mina ögon är det snarare så att jag använder just de orden eftersom jag vill utgå från att alla är mina gelikar. Det är ett misstag jag ofta gör, att tro att alla är lika bekväma i samma terminologi som jag är bekväm i.
Minimoni;n142399 said:
Krank, dra åt helvete och hoppas att du en dag inser att dina metoder ofta har motsatt effekt på folk än de du avsåg.
Jag hoppas att du får det bra och att du når alla de mål som är det minsta kompatibla med mina =)