Elmrig said:Om du kan komma med citat som skulle visa på att Story Now definieras av att deltagarna vid bordet bestämmer saker gemensamt oberoende av vad "spelet" säger så är jag absolut beredd att omvärdera min åsikt.Save said:Ok jag ville bara göra dig uppmärksam på det.
Allt jag skriver som kan på ytan uppfattas som att någons idéer eller tankar minskar, är endast min tillämpning av forumregeln som säger att det är ok att "angripa idéer och argument". Det skulle inte bli en diskussion annars, vilket är för väl eftersom detta är ett diskussionsforum. Det är alltså min mening att föra en god diskussion.
Smileys ska tolkas i enlighet med de beskrivningar som finns, med undantag av blinkningen ("wink") som ska tolkas som att jag har glimten i ögat och förstärker att jag inte har för avsikt att såra.
Smileys ska tolkas i enlighet med de beskrivningar som finns, med undantag av blinkningen ("wink") som ska tolkas som att jag har glimten i ögat och förstärker att jag inte har för avsikt att såra.
Genom att anta att jag har en kategorisk åsikt, om du nu har gjort det, har du begått ett allvarligt fel i mina ögon. Ingenstans har jag skrivit att du måste tycka som jag. Ingenstans har jag skrivit att min tolkning är den enda tolkningen. Tvärtom har jag uppmuntrat läsarna till att komma med egna tolkningar för att se vad vi kan bidra till diskussionen med.
Därför tycker jag att jag inte behöver "komma med citat".
Jag har i tidigare diskussion framfört åsikten att om vi efterliknar något, vilket vi gör om vi agerar som spelet säger, då handlar det mer om Simulationism än Story Now, såvida det inte är spelarna som har skapat spelet.