UPPDATERING 2021-04-06
- Sentinels of the Weave – Grovlayouten är färdig. Jag har dessutom fixat alla sidhänvisningar (see p. XX) och gjort de justeringar som alltid krävs efter en sån grej. Nästa steg blir först och främst en vända finlir, där jag går igenom varje sida på jakt efter
hoensamradingar och konstiga avstavningar och så. Därefter ska jag gå igenom texten igen, denna gång på jakt efter nyckelord att stoppa in i registret. Och hoppas att jag lyckas minst lika bra som jag gjorde med det svenska registret – det finns verkligen ingen garanti för att uppslagsorden kommer att matcha eller så. - Rotsystem: Alla kungens hästar, alla kungens män – Jag har egentligen bara gått igenom en massa gamla isometriska kartor och sparat ner möbler och annat som jag tror att jag kanske kommer att vilja återanvända. Men som vanligt ser allt som har fått ligga mer än några dagar ut som skit, så det mesta kommer jag nog att skapa helt nytt till kartorna jag gör nu. Det känns lite trist och ineffektivt, men hey? Vad vore poängen om jag inte blev bättre på det här för varje gång…?