UPPDATERING 2022-07-18
Jag har också lagt in en ny rubrik om ledtrådsletande, samt stoppat in fler underrubriker som gör det lite lättare att hitta grejer.
Nästa steg där blir helt enkelt att börja producera de där bilderna. Och steg 1 där blir att fixa de symboler som behövs, i en stil som funkar med spelet. Jag kommer att behöva vita och svarta t20:or som enkelt kan förses med olika sifferresultat, jag kommer att behöva bockar och kryss och dödskallar… Jag ska inventera lite och börja pyssla.
Jag försöker också undvika att fundera alltför mycket på nya projekt som envist kommer och tränger sig på. Som Motherlode-kampanjen, till exempel. Jag har inte tid! Jag vill bli klar med projekt också, inte bara starta nya. Och jag ska fantamig bli klar med Kutulukampanjboken i sommar, så det så. Kutulu-spelledarboken känns som ett bra sekundärmål, och Ödesväktarna-regelkapitlet som tertiärt.
(Det Hemliga Projektet borde inte riskera att börja ta ordentligt med tid igen förrän efter semestern är slut. Det kommer nog att perkolera lite i bakgrunden ändå, och ifall det faktiskt blir av blir det all hands on deck och alla andra projekt sätts i baksätet…)
- Hemligt Projekt: Jag har gjort allt jag skulle göra. Det är tillfälligt out of my hands.
- Rotsystem – Alla Kungens Hästar…: Jag har fipplat med de där renderingarna så att de funkar någorlunda, och jag har lagt in etiketter och grejer i själva kartan. Den börjar kännas… "färdig". Jag har fortfarande ett par relaterade kartor att göra dock. Men det är alltid en skön känsla när något blir klart. Imorgon fixar jag nog outline för varje våning för lite mer visuell "pop", sen går jag vidare till sidogrejerna.
- Kutulu: Det verkar nu klart att Åsa Roos spelleder två Kutuluscenarier på Lund 1922: Mardrömsmosaiken och Norrskenets välsignelse. Riktigt, riktigt roligt! Jag har hittills mest tillhandahållit texten till Norrskenets välsignelse och en kort beskrivning, och ska under kommande veckan (har jag tänkt) också sno ihop en lite mer scenariospecifik bild.
- Ödesväktarna: Efter att vi fått en ganska skarp recension av den engelska utgåvan, och efter att några av oss i det gamla gänget spelade lite av rymd-versionen av Ödesväktarna IRL, så har vi bestämt oss för att vi (jag) ska skriva om regelkapitlet. I första hand tror jag att det blir en separat PDF; på lite längre sikt kanske vi kan fundera på att släppa en "andra utgåva" av spelet. Vi får se; det är ju inte direkt mitt mest säljande spel.
Jag har också lagt in en ny rubrik om ledtrådsletande, samt stoppat in fler underrubriker som gör det lite lättare att hitta grejer.
Nästa steg där blir helt enkelt att börja producera de där bilderna. Och steg 1 där blir att fixa de symboler som behövs, i en stil som funkar med spelet. Jag kommer att behöva vita och svarta t20:or som enkelt kan förses med olika sifferresultat, jag kommer att behöva bockar och kryss och dödskallar… Jag ska inventera lite och börja pyssla.
Jag försöker också undvika att fundera alltför mycket på nya projekt som envist kommer och tränger sig på. Som Motherlode-kampanjen, till exempel. Jag har inte tid! Jag vill bli klar med projekt också, inte bara starta nya. Och jag ska fantamig bli klar med Kutulukampanjboken i sommar, så det så. Kutulu-spelledarboken känns som ett bra sekundärmål, och Ödesväktarna-regelkapitlet som tertiärt.
(Det Hemliga Projektet borde inte riskera att börja ta ordentligt med tid igen förrän efter semestern är slut. Det kommer nog att perkolera lite i bakgrunden ändå, och ifall det faktiskt blir av blir det all hands on deck och alla andra projekt sätts i baksätet…)