ehm, först och främst låter det väldigt mycket som du har fel mentalitet för att spela missla, misslor (så vitt jag har förståt) är glada, naiva och allmänt som små barn, håller med om det om lekare men även något ytterst gott som helare av någon typ. min blivande fru spelar jämnt misslor och personligen måste jag säga att hon är jäkligt bra på det att ta fram det självklara blandat med en viss dumhet i ords betydelse.
för att gå till det om vapen, MISSLOR HAR INTE VAPEN varför skulle någon missla (utom en psykist störd missla) ha ett vapen? dom tror att alla är väldigt trevliga och snälla (utom tiraker och troll- I wounder why) se det så här, hur skulle en 3 åring bära sig åt? där har du väll igentligen styrka och storlek även (jag vet jag tog i) skulle en 3-7 åring springa runt med en slunga- nej och en dolk skulle likna ett svärd så varför skulle den snällaste av alla raser bära ett svärd?
Slutligen skulle jag vilja säga detta, spela inte något ni skulle tycka är häftigt, spela något som ni skulle passa som JAG avskyr när folk av någon dum anledning spelar en hyper intelektuell magiker när dom har IQ på samma våg längd som rumstempraturen!