Bra forskat
@Skarpskytten . Jag tycker att en viktig sak i såna här genomgångar är lika mycket vad som sägs som vad som inte sägs. Ett tips för framtiden när man ändå håller på med att bygga en sån här post är att man slänger in länkar till de poster man hänvisar till, som jag gjorde i post
#207. Det är ganska lätt att göra när man ändå sitter och forskar, och i mina ögon enbart hjälpsamt. Då är det mycket svårare att föra fram ett konstlat budskap genom att lägga in inkompletta citat.
Sitter och läser i trådarna, ska ta lite mindre plats idag (och jobba mer med mitt jobb mer).
Jag har läst igenom
@Hägerstrand , som jag sa att jag skulle göra.
Runda 1
Jag kan inte befria mig från känslan av att han i första runda är en ulv som letar efter ett offer, och snabbt hugger på
@LegoIvar (post 65) för att denne vill outa sidare.
@LegoIvar svarar (post 75) med att andra också har varit inne på hans linje, så varför rösta på just honom? Ja, som jag var inne på så kan det vara en osäker ulv som vill hitta ett lätt offer.
Det är en rimlig tolkning. Det fanns inte mycket att gå på just då, och jag kände väldigt mycket under runda 1 att "allt är viktigt just nu"
I post 237 driver han sedan tesen att jag "undviker sammankoppling" med Legoivar och Imptetigo. Detta tidigt i ett parti med 17 deltagare. Det är dåligt tänkt.
I post 235 byter han till Impetigo med ett svagt argument.
I post 325 går han med i KK-tåget som tredje person och ligger kvar hela rundan.
Tycker detta är rätt rödande, han plockar lågt hängande frukt, när han inte når det ger han sig på Impetigo, och sedan röstar han ut bybo-kk.
Här händer något konstigt. Du hoppar över post
#308 där jag listar mina röda och säger att jag kommer välja den av dem som det finns störst chans att klippa, och tänker ligga kvar på denna så länge som möjligt. Det inlägget är ju länkat i post
#325. Jag är heller inte tredje person på KK, utan fjärde. Röster på KK ligger då från
@Brynolf @Andersson och
@Anthrox
Jag vet inte om ordningen trea eller fyra säger något om mig, men missen säger något om sammanställningen här. Ska man ändå rota så får man rota ordentligt.
Runda 2
I post 24 går han på Impetigo igen. Motivering "Jag tycker Impe snackade för mycket om vilka vajbs som var dåliga och startade för få drev. Dessutom var han frånvarande när saker hände." Är detta ett starkt argument?
Nä, det är det väl inte. Jag får se mig som skyldig till att ibland slänga fram ganska svaga röster tidigt i rundor för att se vad som fastnar. Å andra sidan tycker jag att
@Impetigo lite för sällan fått stå i svarsposition. Det kan vara en känsla baserat på att jag skummat för mycket, ska se om jag kan hitta belägg för det senare idag. I annat fall är just detta inte menat som ett påhopp på Impe, utan ett svar på Skarp.
I post 130 byter han till Sidd: "Med dagens nya perspektiv och nya information försöker jag vara mindre plastisk i mitt tänkande. Jag känner att ett problem igår var att jag tyckte mig se ett mönster och sen förstärkte varje ny kommentar den känslan. Jag såg något hos
@Impetigo @Skarpskytten och
@LegoIvar och sen blev de bara mer och mer röda vad de än sa.
@Anthrox och
@Sidd blev mer gröna eftersom de förstärkte mina tankebanor och gillade det jag sa."
Jag har svårt att förstå resonemanget. Vilket är hans argument?
Ah, du har svårt för att förstå mitt resonemang eftersom du klippte resonemanget som handlade om
@Sidd i
Jag var orolig för att den varma behandling jag fick motta från
@Anthrox och
@Sidd när jag drev vilda teorier i R1 inte var medhåll (som jag tolkade det som i stunden) utan för att båda eller någon av dem tyckte det var bra att jag stod och skrek ut knasteorier. Jag slängde ut en ny knasteori, och fick lysande beröm av
@Sidd
Sen låg han kvar på Sidd, med mig, resten av rundan. Jag hoppades att Sidd-drevet skulle ligga kvar, för jag tror att Sidd och Hägern är ulvar ihop, och att Hägern här röstade på Sidd för att se grön ut om denne rök. I ett jämt läge skulle han så klart ha bytt bort sig från Sidd sent i partiet.
Så nu säger jag (siad grön!) samma sak som Impetigo (siad grön) sa redan R1:
@Sidd och
@Hägerstrand är ulvar. (Jag vet att siaren förmodligen är naiv).
Nä, det här var ju inte mycket till genomgång. För det första klippte du där det passade för att passa ett narrativ, för det andra lät du bli att länka. Du vill väl hjälpa byn? När du redan tittar i ett citat är det jättelätt att få med länken så det du säger går att vidimera.
En annan spaning, vet inte själv om den är bra eller dålig.
Detta är Hägerns första varulvsspel. I post 207 runda 1 använder han ordet "beröringsskräck". Det har då använts fyra gånger i spelet. I post 11-Basse, post 16-anth-citerar-post 11, post 164 impe, och post 173-häger-citerar-impe. Så man kan ju fundera på om Hägern har plocket upp ordet i de två poster plus två citat det förekommit i, eller om han lärt sig det i ulvchatten. Notera att Sidd i post 145 säger: "De Musketör-ulvarna för tillfället: Basse-Skarpskytten-Impetigo. Motivering: De backar upp varandra utan substans och har en sådär osynlig beröringsdistans som verkar påklistrad." Så bägge två använder samma typ av rätt tunna argument (beröings-skräck/-distans) i samma läget i partiet.
Det här är det mest konstlade jag sett. Kontexten i det här läget har följt från Impes post
164, och att säga att jag "använder ordet beröringsskräck" för att påvisa att jag tagit direktiv från en ulvchatt är direkt skrattretande. Jag skriver "vem var det som sa beröringsskräck" OM Impe, i respons till hans användning av ordet. Du kan på riktigt inte låtsas att du missade det.
Ja, det ska jag också. Tur att kund vill ha med mig på ett möte jag inte alls har något att bidra i så jag kan fakturera för den här tiden.
Om du på riktigt menade det här som en granskning av mig, så grattis, svindåligt jobbat. Dåligt klippt i citaten, dåligt länkat. Du skippade mina ansatser att hjälpa byn med sammanställningar av reaktioner. Du skippade mina frågor om regler som saknas i startinlägget som beroende på utfall hade kunnat gå att utnyttja taktiskt.
Om det här var en medveten ansträngning att framställa mig illvilligt, så grattis, lite bättre jobbat antar jag. Du får två getingar. Intressant att den här posten kom när jag börjat tjafsa med
@Waterhouse men eftersom han är AFK och det är dåligt att dreva mot AFK så...
Röst: @Skarpskytten