Fast då förlorar du ju. Det finns inget som heter "Byn vinner". Den eller de megakorpar med mest stålar i slutet vinner. Jag tror på delad seger, men om man är död har man förlorat spelet. Jag inser att du försöker att gröna dig själv, men att säga att du hellre röstar ut dig själv än Xyas säger ju egentligen bara att du tror mer på Xyas grönhet än på din egen, vilket är lite underligt.
Nå, jag har ju röstat på dig, så jag tänker inte klaga om du bestämmer dig för att ditt liv inte är värt att rädda, men jag tycker att det är skumt.
Nja då tycker vi nog lite olika helt enkelt. Jag ser det som värre att förlora till scummet än att valfri grön korp vinner, ser det som en halv byseger i alla fall. Tycker det känns rödande att rösta på Xyas i det här läget, men du ser det som att jag tror mer på Xyas grönhet än min egen vilket jag ju givetvis inte gör. Jag håller Xyas som ljusröd.
Som det ser ut kommer jag hänga, jag tycker byn, eller alla individuella korpar om ni föredrar det namnet, ska titta lite närmare på
@RasmusL nästa runda, har skrivit ett eller två inlägg den här rundan och vinglade om pakten i runda 1 som Genesis var inne på. Visst det går nog att förklara med osäkerheten kring delad seger. Men där tycker jag det finns något att rota i.
Om jag inte hänger har jag spenderat mina rymdrubler enligt pakten, alltså inte någon expansion den här rundan.