DoD Marius Storfots sista plundring

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Tack så jättemycket!! 😊

Jag vet att den här typen av akvarellmålningar kanske inte är jättetypiskt för DoD, men jag tycker att det ger en härlig sagokänsla. Sen har väl @Gurgeh gjort en omslagsbild i ungefär samma stil till äventyret Dimkungen, och då jag tyckte väldigt mycket om det omslaget så jag anser mig i gott sällskap 😊

Kan för övrigt avslöja att både bäckfiskarmen i vattnet och den drakliknande varelsen i horisonten är varelser man kommer kunna stöta på 🙂

Gnovald

Warrior
Tack så jättemycket!! 😊

Jag vet att den här typen av akvarellmålningar kanske inte är jättetypiskt för DoD, men jag tycker att det ger en härlig sagokänsla. Sen har väl @Gurgeh gjort en omslagsbild i ungefär samma stil till äventyret Dimkungen, och då jag tyckte väldigt mycket om det omslaget så jag anser mig i gott sällskap 😊

Kan för övrigt avslöja att både bäckfiskarmen i vattnet och den drakliknande varelsen i horisonten är varelser man kommer kunna stöta på 🙂
Bilden är riktigt inspirerande och lockar till äventyr. Får lite vibbar av Marsklandet :)

Ser fram emot att spela det :)

Franz

Bilden är riktigt inspirerande och lockar till äventyr. Får lite vibbar av Marsklandet :)

Ser fram emot att spela det :)
Tack så jättemycket!! Marsklandet är en väldigt stor inspiration så jag är glad att de vibbarna ges 🙂

Franz

En betydande del av äventyret utspelar sig i fiskebyn Klippsunde. Där kommer det finnas en del del viktiga SLP’s med rejäla bakgrundshistorier, stats o.s.v. Utöver dessa tänkte jag skapa ett gäng bybor som beskrivs väldigt kort och skulle kunna fungera som äventyrskrokar för den SL som vill. Här kommer några av de jag hittills beskrivit:

Almed Skum
Ung drömmande idealist. Blev för någon månad sedan överfallen och rånad av en stråtrövare. Har nu förälskat sig i denne, vill hitta hen och hjälpa hen börja om ett bättre liv.

Torre Felix
Var tidigare byns fyllbult men är nu fullständigt nykter. Har som livsmål att stänga ner byns värdshus då han anser att etablissemanget driver folk ner i fördärvet.

Dara Sillström
En av byns mest framgångsrika fiskare vars munläder är lika stort som hennes fiskelycka. Hennes största mål i livet är att fånga det sägenomspunna havsmonstret Nidhugg.

Alberto Lagerhorn
Före detta högst uppsatt greve i en närliggande region. Han tröttnade på det tråkiga hovlivet och rymde för att bli äventyrare. Detta har hittills inte gått så bra och han skulle betala en rejäl summa för den som introducerade honom för ett spännande äventyr.

Sia Sikfjäll
Har förälskat sig i en arbetare i byggarlägret som hon ständigt brevväxlar med. Denna arbetare är en av orcherna som hyrts in som arbetskraft (en av få orcher som kan skriva). Sia vet dock inte vilket folkslag hennes hjärtevän tillhör.

Franz

Nu går det fort! Äventyret är nu på 70 sidor! Har följande saker kvar att skriva:

Tips till spelledaren
Fler texter att hitta i byns bibliotek
Åtta viktiga föremål
Fem sidouppdrag
Sju viktiga platser
Sju viktiga möten
Fyra nya varelser

Tanken från början var ju att äventyret skulle bli ca. 30 sidor så man kan ju lugnt säga att detta projekt växt rätt mycket 😂