Nekromanti mellanöstern och danmark

Arfert

Facit
Re: A propos källor...

som jag så tidigare, det är inte klokt vad de där Israelerna måste ligga i för att göra livet till ett helvete för alla dom hundratals miljonerna muslimer... tar dom ALDRIG ledigt? *OBS IRONI*

populärt är ju också den där om att det var judarna som låg bakom USAs inträde i andra världskriget för att stoppa Hitler... som i sin roll som kolonialmakterna Englands och Frankrikes fiende sågs som (och fortfarande ses som av vissa) arabernas vän.

Man Mountainman

Storsvagåret

JP-redax är alltså inte bara rasistiska högerextremister, de är rasistiska högerextremister som går judarnas ärenden...

Tja, it makes sense. Kolla bara på deras logga.

Cohen

Swordsman
Lina och skräckpropaganda

Faktiskt tycker jag att liberala medier, iaf mindre sensationslystna sådana, brukar presentera en relativt ljus bild av det framväxande Lina . Möjligen alltför ljus ibland. God tillväxt kan ibland göra folk blinda för kvardröjande demokratiunderskott.

Det låter intressant, men taget ur sitt sammanhang verkar det inte ha mycket med politik att göra, egentligen. God tillväxt, jojomensan. :gremwink:

Löjligt inlägg, jag vet.

Bastardo

Swordsman
Re: Religion endast för religiösa

Sen är det inte avståndstagande som jag vill ha från muslimer gentemot de här extremisterna, utan helt enkelt vanligt jävla passivt avsaknad av stöd. De behöver inte ta avstånd från Al-Qaida. Det enda de behöver göra är att inte ge Al-Qaida stöd.
Problemet här är att du knappast får mindre stöd till extremisterna efter en sådan genomkränkning. Istället är det ju extremerna på bägge sidor som alltid tjänar när vi pekar ut att det står ett kollektiv mot det andra.

Genom att peka ut ett tänkt kollektiv och ifrågasätta hur de agerar med stöd från sin religion, får du en motsatt effekt, du skapar det kollektiv och den föreställningsgemenskap som kanske inte funnits där tidigare =)

Och nej Krille, jag vill fortfarande inte döda dej :gremshocked:

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re: Kina och skräckpropaganda [Edit]

hmm tack för ett bra inlägg ska genast sätta mig och kolla upp dem... du har en poäng här. västerländka organisationer har en tendens att snedvrida fakta även om det är oavsiktligt. På samma sätt som österländska har det om sådant som inte berör dem... olikheterna i länderna ger problem och snedvridningar...

Och japp vilket land har mest avrättningar / capita tror nu?

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg

Jag skulle önska att du slutade använda argument som jag är bundis med och mina grannar... dom tillför inte så mycket... jag har också grannar. Och man kan anta att mina grannar har flyttat in här av olika anledningar på samma sätt som att dina grannar har flyttat in där av olika anledningar, och att dess anledningar våra grannar har haft om det så var för att det här området är bra för barn eller för att det är mindre krig här, att dess anledningar färgat dess seende på hemlandet.

Och hursomhelst jag har haft grannar som anser att alla araber judar ja finnar är världen avskum ja dom var inte rasister utan medelsvenson... kanske inte så upplyst kanske inte så smart, men så är det iaf.

Saxifrage

Hero
Re: Lina och skräckpropaganda [ANT]

Löjligt inlägg, jag vet.

Ja, men rätt kul... trevligt med kl 3-humor till frukost :gremwink:

/Sax, läser också Blandaren

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: OT!!

"nja, med tanke på att Al Qaida redan har satt det här i system så tror jag inte det är egentligen några problem, man betalar redan ut pengar för varje dödad amerikansk soldat till exempel (oftast till familjer till självmordsbombare)... snacket om GULD var symboliskt, det är ju snarare så att pengarna betalas ut på annat sätt. Via saudiska banker osv. Nu har man även utvidgat det att gälla danska och tyska soldater + några länder till (minns inte vilka just nu).."

Är det här något som dina grannar har sagt?

Mitt intryck är att det muslimska motståndet mot USA och västvärlden i övrigt är oerhört splittrat. Det består av en massa gäng med olika agendor, supportrar, åsikter och metoder. Att Al Qaida ensamma skulle ha så mycket inflytande och resurser att de kan dela ut pengasummor till självmordsbombare och betala för varenda dödad soldat ställer jag mig frågande till. Jag tror att jänkarna hade varit väldigt glada om det vore så enkelt att de var deras enda fiende att räkna med.

Sedan är självmordsbombare i sig ett spännande ämne eftersom det faktum att någon är villig att offra sitt eget liv för att döda andra på det viset säger en del om den desperation som många människor i arabvärlden måste känna. Att säga att de gör det för pengarnas skull känns som en väldig förenkling av en komplicerad situation. Det är just sådana förenklingar som förhindrar en konstruktiv lösning. Judarna ligger bakom allting, muslimerna hatar vår frihet, USA vill göra våra kvinnor till horor, muslimerna är religiösa fanatiker som inte kan skilja religion ifrån politik, och så vidare. De lögner som vi matas med är inte annorlunda en deras utan anpassade till våra förhållanden. Skillnaden ligger i att vi antagligen har det något lättare att få tillgång till motbilder och mindre partisk information än de muslimer som bor i de mest eftersatta delarna av världen (Vilket långt ifrån alla gör dessutom).

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Kina och skräckpropaganda

"Dessutom är det vår förbannade plikt att klaga på diktaturer."

Är det inte vår förbannade plikt att klaga på alla som missköter sig? Det är ju inte bara i muslimska länder som regeringar agerar utan medborgerligt mandat.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Judarna ligger bakom 7/11!

"jag vet det av egen erfarenhet (och för att jag läser tidningar.)... massor av mina grannar är från mellanöstern, jag är polare med killarna som har kebaben, libanesresturangen osv, osv... och de har ALLTID en ny fräsch konspirationsteori på G. Tror jag har berättat om några i äldre trådar. Som den att Saddam sålde ut oljan till USA och det är en dubbelgångare som vi ser på TV i rättsalen (Saddam själv bor i högsta välmåga i USA).. eller klassikerna att det var judarna som låg bakom 7/11, alternativt Bush... och att USAMA ljög om att han låg bakom det för nåt dolt syfte... osv... do I need to go on?"

Det hade varit spännande att höra era samtal.

Arfert: En kebab tack.
Konspiratorisk Kebabkock: 50 kronor, 40 om du låter mig dra några absurda konspirationsteorier också.
Arfert: Hmm, okejdå. Vi kör på 40 kronor.
Konspiratorisk Kebabkock: Ariel Sharon och Saddam Hussein är samma person och den israeliska regeringen låg bakom vikingarnas plundringståg. Stark eller mild sås?
Arfert: Stark.
Konspiratorisk Kebabkock: Dessutom är Iraks olja utvunnen ur palestinskt blod som israeliska regeringen går in och stjäl när de ligger och sover.
Arfert: Spännande. Har du någon om Sverige också?
Konspiratorisk Kebabkock: Orkanen Gudrun du vet? Det var israelerna som testade ett nytt hemligt vapen som de tänker använda mot Iran.
Arfert: Coolt! Det är verkligen synd att du inte har fler kunder. Vad tror du att det beror på?
Konspiratorisk Kebabkock: Det är den israeliska regeringens fel, helt klart. De vill hindra mig ifrån att berätta sanningen. Bli inte förvånad om jag en dag skulle försvinna spårlöst.

Jag kanske skulle prata mer med invandrarkillarna som driver den lokala pizzerian. De skulle säkert kunna berätta alla möjliga intressanta saker som jag hade kunnat använda mig av i framtida diskussioner... :gremsmile:

Eksem

Champion
Re: Omformulerat

Som du ser i dina egna argument är den frihet och den demokrati som folk så envist slåss för egentligen inte frihet och demokrati alls. Det är bara ett system där de som följer strömmen automatiskt vinner via hot om eller verkställande av våld.

Och jag undrar, om majoritetsprincipen kan upprätthållas med våld, kan inte dialogprincipen upprätthållas med våld?

Arfert

Facit
Re: Judarna ligger bakom 7/11!

fan va kul... eller inte. Var det där ett seriöst inlägg eller menat som ett personligt påhopp? Jag känner mig osäker.

Arfert

Facit
Re: Kina och skräckpropaganda

ja, det med.. men i SYNNERHET på diktaturer...

men visst ska man klaga på sånt man tycker är fel.. kallas yttrandefrihet... ;-)

Arfert

Facit
Re: Kina och skräckpropaganda [Edit]

Singapore.. sen Iran antagligen (där de hänger tonårstjejer som eventuellt haft sex utan att vara gifta).. Nordkorea.. sen Kina faktiskt... Har lite dålig koll på de gamla sovjetrepublikerna, där kan det finnas en uppstickare. Eller länder som Sudan.. fast där är statistiken inte så lätt att kolla.

Sen ligger USA oroväckande högt. (allt över NOLL är högt). Dödstraffet där är verkligen nåt de borde ta itu med.