krank said:
Det blir bara löst, ogrundat tyckande.
Fast hela tråden började på grund av mitt lösa ogrundade tyckande.
I motsats till mitt väl underbyggda, dokumenterade och certifierade bevis (för att wrnu talar om fel saker?!)
...
Du förstår väl att ditt argument är fullständigt irrelevant, Krank? Det finns ju ingen som är intresserad av att räkna trådar och försöka komma fram till en acceptabel kvot det ena ämnet visavi det andra.
Istället handlar ämnet om att jag upplever att det här rollspelsforumet skiljer sig från andra jag frekventerar på vissa specifika vis. Det som då är värt att diskutera är, bland annat:
1) håller du med? (jag kan själv tycka det är intressant om jag är ensam i min åsikt eller om den delas av flera)
2) ser du det som ett problem? (att jag ser det så oavsett om du själv håller med)
3) tycker du wrnu bör göra något åt det?
4) och isåfall vad? (det måste inte vara något jag skulle gillat: ett exempel vore ju "omfamna att wrnu frekventeras av vuxna, teoretiker och nostalgiker, och aktivt uppmuntra de faktiska spelarna och kidsen att diskutera sina äventyr annorstädes")
Ingenstans är det intressant eller relevant att räkna trådar eller genomföra en statistisk analys. Jag säger ju hur jag uppfattar det, räcker inte det för dig? Jag uppfattar det ju inte alls så på andra forum.
Den relevanta frågan blir då inte "har Zapp rätt, eller har han kanske räknat fel så vi kan strunta i hans frågeställning". Den relevanta frågan är ju "vad i wrnu's forumstruktur, eller moderering, eller typ av besökare, eller allmänna utstrålning, kan ha fått Zapp att reagera så starkt att han till och med orkat starta en tråd om saken?"
Dessutom är det närmast trivialt för sådana som du och jag att snacka bort frågan genom att gräva ner sig i siffror och detaljer, så egentligen behöver jag inget annat skäl till att be dig ta räknandet till en annan tråd. Precis som de som börjar babbla om "fler forum nej tack", som heller inte är vad jag ville snacka om.
Tack för att du läste,
Zapp