"Citaten" här är alltså inte citat utan mina sammanfattningar, ifall det inte skulle vara uppenbart, tyckte bara det blev snygg formatering så.
Halo inlägg 1&2 said:
Tycker inte att vi ska outa eller ens diskutera vapen. Röstar utan någon direkt anledning på Vimes
Halo inlägg 3 said:
Tycker att Vimes har en poäng med att det kan finnas en poäng med att outa vapen men tycker fortfarande inte att det är en bra idé
Halo inlägg 4 said:
Röstar på RasmusL för att han inte har skrivit något ännu
Halo inlägg 5 said:
Tycker att Fjodorsenubas första inlägg är lite konstigt, varför gick han nerifrån och upp?
Halo inlägg 6 said:
Röstar på Björn den gode med motivationen att jag borde ha röstat på Vimes om jag nu tyckte mig se att han föreslog massoutning.
Halo inlägg 7 said:
Tycker inte att Fjodorsenuba är ulv och plockar upp att Björn den gode tidigt röstade på Basse och att Basse då svarade med att gröna alla andra men misstänkta Björn
Halo inlägg 8 said:
Motiverar sin röst på mig ytterligare, menar att Vimes är god för att han hade en dålig plan om att outa vapen men sen svarade på frågor om den. Och undrar varför jag röstar på Xyas och inte på Rasmus
Halo inlägg 9 said:
Gör vad jag tolkar en svag markering om att det kanske inte vara så bra av Basse att gå ut men att vi nu får jobba vidare
Halo inlägg 10 said:
Gör en lista där han har Fjodorsenuba som den grönaste efter Basse och mig som den rödaste. Det är här han vänder sig direkt till mig och tycker att "Det vore tråkigt om du skulle vara by och vi ändå röstar ut dig men mycket i ditt spel pingar ändå lite rött"
Halo inlägg 11 said:
Är skeptisk till vapenoutning eftersom i teorin så får ulvarna reda på vapnen på alla som dött samt har en förmåga att leta vapen.
Halo inlägg 12 said:
Fortsätter motivera sin röst på mig. Menar att anledningen till att jag bytte röst från Xyas var för att jag och min ulvkompis ville ligga i olika drev.
Så, från att ha hoppat runt lite i början så har han egentligen bara gjort inlägg där han motiverat sin röst på mig samt argumenterat för att inte outa vapen. Han har inte tagit ställning negativt till någon annan, han verkar tycka att alla andra gör bra förklaringar men jag tycker att det sista inlägget är det mest talande.
Som bybo så vill man ju helst rösta ut en varulv, och man vet inte vem som är varulv, så det rimligaste, och vanligast är att ha en sökande attityd (jmf. till exempel med Vimes som också verkar övertygad om att jag är ulv men som ändå bjuder in till att jag ska försöka göra ett annat drev), det enda undantaget som bybo när man går från att leta till att argumentera för någon är om man själv är på väg att åka ut. Eftersom då vet man ju att om man själv åker ut så har man garanterat tagit en bybo så allt annat är bättre för där finns i vart fall en chans.
Men Halos sista inlägg är ju en ren anklagelse-appell, han har bestämt sig för länge sen om att jag är skyldig och nu gäller det bara att övertyga de övriga om det.
För om vi kollar på teorin, jag skulle alltså vara ulv, redan ha 4 röster på mig och ha en stor chans att åka ut, och i det läget skulle jag välja att hoppa av det största motdrevet för att jag och min ulvkompis vill "sprida rösterna". Det måste väl vara uppenbart att jag aldrig skulle spela så himla kaxigt/självmordsbenäget? Nä den enda rimliga teorin jag skulle kunna se om jag är ulv är väl i så fall att Xyas också är ulv, då hade det ju kunnat vara ett smått desperat move att försöka få igång ett annat drev. Men som röstläget är och var så faller det på sin egen orimlighet att jag är ulv och Xyas bybo.
Så jag tycker det är rätt tydligt att Halo inte försöker hitta vem som är varulv utan bara försöker argumentera för att det är jag, och det är ett typiskt ulvbeteende, alternativt ett beteende av någon som är på väg att åka ut, eller som av någon anledning känner sig väldigt påhoppad, och jag kan inte se att någon av de övriga två alternativen gäller i det här fallet.
Så rösta Halo! (Och PS, ja, jag kommer naturligtvis att byta min röst till Xyas om det kan rädda mig själv, och jag är helt fine med att rösta ut Xyas, men jag tror att det är större chans att vi har en ulv i Halo så röstar hellre där).
Sen har vi ju ett annat problem att Basses röst ligger någon helt annan stans och att det finns risk att den stannar där, hade det inte varit för att Basse är grön så tycker jag att det där beteendet att ligga med en soloröst och indikera att man kanske inte hinner tillbaka innan deadline känns extremt ulvigt. Men skönt då att vi vet att han inte är det, ändå ställer det till lite problem tycker jag.