BiobunkerVII
Kaoskardinal
Hsnbar = hamnar
Jag har för feta fingrar för min telefon tydligen
Jag har för feta fingrar för min telefon tydligen
Bra fråga! Jag får erkänna att jag inte vet riktigt. Grejen är att jag nog vet att du, Fjodor och Sidd skrivit en del inlägg, men jag kan för mitt liv inte riktigt komma på vilka deldiskussioner ni varit inblandade i. Om jag ska följa min erfarenhet av dom här spelen är just det här att jag vet vad ni skrivit men inte riktigt vad ni pratat om något av en varningsflagg.När jag ändå är i farten undrar jag vad @Vimes som ser mig som anonym vill se mer av?
Är det detsamma som Basse och Björn efterfrågat, eget ställningstagande eller är det mer aktivitet?
Ja, det här är faktiskt en lite kul grej. Är Fjodor ulv säger det potentiellt något om Xyas och/eller Basses fraktion.
Vad var det du menade med det?Grönast
/.../
Vimes - Tills någon kontrat honom
JaSom lite ovan spelare har jag en fundering kring startmeddelandet
"Du är normal minion/bybo. Du har inga kända egenskaper."
Vad jag kan se finns ingen lista över vilka roller som finns. I vanligt varulvsspel är det Siare och Väktare som är med va?
Det här låter ju riktigt OP. Vad får dig att tro att det skulle vara så?Tänker mig teoretisk. Ulvarna får veta alla vapnen på dem som dött samt om de har en förmåga att leta vapnen.
Då har de troligen hittat tre vapen imorgon och behöver bara pussla ihop fyra til
Varför skulle ulvarna nattmörda den personen DE vet ju redan att personen som outar är grön?Är det bra för byn att en spelare outar vapen i R1 och därmed blir klargrönad?
Den som klargrönad blir ju förstås ett mål för förrädarna att nattmörda.
Men då kan vi minska antalet troliga förrädare.
Om vi räknar på matten och antal rundor osv
Det vore bra att reda ut innan R1 går för långt.
Äh kom igen nu! Ni verkar spinna något slags narrativ som går ut på att jag gjort en jättekonstig felsägning som bara kan hända om a) Jag är ulv, b) ulvarna får reda på vapnet på alla som blir nattmördade. a) är det ju bara jag som vet att det inte är sant men b) är väl också ganska orimligt? Tror du verkligen designen är så att ulvarna har en reell chans på sitt alternativa vinstvillkor även om ingen bybo outar vapen? Det tror inte jag, det vore ju trasigt. Halo fortsätter ju driva den tesen men det känns nästan som att han gör det bara för att safe kunna hålla kvar sin röst på mig.Den enda jag i nuläget helt säkert hellre röstar på än Xyas är BDG. När jag går igenom rundan lite översiktligt igen är det BDG som sticker ut. Grejen med nattmorden ÄR en märklig miss. Jag tycker visserligen en del av det BDG skrivit efter det känts byboigt, men många av dessa grönvibbar ges med en giftbägare (d.v.s. när jag tänker att X som BDG skriver är byboigt, visste BDG redan att jag skulle tänka det och skrev alltså X av den anledningen). Svår terräng!
Ja den iden om att förrädarna kan sia vapen skrev jag sent nattetid post om att det skulle vara för kraftfullt så den grejjen är konstigt att Halo nu dryftar. Bra fångat BioB. Missade Halo att jag skrivit det eller har jag fel?Det här låter ju riktigt OP. Vad får dig att tro att det skulle vara så?
Jag har gått igenom tråden igen och börjat bli lite fundersam på Halo9000. Tycker inte att han gör så mycket mer än hoppar på andras beefs och drev. Att Basse tidigt grönade honom vägde för mig tungt, jag menar vem kan man lita på förutom den som är tokgrön, men faktum är ju att han inte vet mer än oss andra i R1. Halo har varit inaktiv hela dagen, ligger du kvar med rösten? Hur ser du på diskussionen om att Björn ska outa sitt vapen?
Varför just Björn och varför inte Xyas som ju ser ut att vara på väg till galgen med Björns utslagsröst?