Christoffer
It's all pig.
Det jag syftar på var filmerna och hur det är ett väldigt tydligt vanligt folk i utsatta situationer-stämning i dem, något som jag tycker känns som rätt straight up Classic Traveller, vi spelar lite avdankade militärer ute för att tjäna pengar och kunna bränna dem i första bästa rymdhamn, förhandlar med uppdragsgivare och helt plötsligt hamnar i en pressad eländig situation. Jag tycker nog att ett rollspel bör ta det vanliga slitiga livet som avstamp, som fånge, som trucker i rymden, som marinsoldat uppumpad på lögner om sin egen fantastiska duktighet, osv. Och det är ju lätt att se ex. Traveller göra. Så menar mer, Alien berättelserna ÄR helt klart något som ryms inom ramen för Traveller. Inte att Alienrollspelet av fria ligan är det eller att något behöver vara det.Vi pratar om hur rollspelet Alien bör spegla filmerna (och annat kanon-material). Men jag tycker inte riktigt heller att det befintliga rollspelet, sina brister till trots, är ett light-Traveller.
För mig hade nog mer av alien varit intressant utan faktiska aliens från filmerna, att vad vi istället skulle få var ett rollspel om skräck och utsatthet i rymden, med regler för att skapa hoten och och sen få bli överraskade från gång till gång över vad det var som skedde egentligen... konspirationer är bra skit för filmerna, men det håller inte att fördjupa i någon vidare grad tycker jag och börjar redan falla samman efter två filmer. Men, jag är ju också personen som tycker vi borde hålla oss borta från lore, filmer och böcker som inte besvarar alla frågor gör saker rätt och vi borde respektera det och inte djupdyka mer för att få lära oss allt om världen de utspelar sig i. Så, jag är ju egentligen helt fel person att tycka till om produkt kopplade till någon stort varumärke.