Basenanji
Postd20modernist
Har vi fler som gillar Starcraft hÀr?zergling rush
Hursommhelst tungt med credd för matig och bra post!!
Har vi fler som gillar Starcraft hÀr?zergling rush
NÄn siarkamp/duell tror jag inte det kommer bli. Ulvarna kommer bara claima sÄna siare som de vet inte finns i spel.Siarkamp
Nja, det Àr vÀl inte scum att vilja ha stÀllningstaganden, det Àr vÀl vÀldigt bra för byn.Jag skrev en rÀtt lÄng fundering i dessa banor tidigare idag.
En tanke som slog mig Àr att varulvarna nog inte direkt kommer börja nattmörda just dessa outade Siare dÄ vi andra inte vet fÀrg pÄ dem ÀndÄ.
Och har en varulv nÀstlat sig in i skaran (lÄssasclaimat) sÄ vill de hÄlla denne dold i Siargruppen sÄ lÀnge som möjligt.
Visst de outade Siarna som Àr bybor kommer nattmördas efter nÄn runda men de kommer nog vÀnta 1-2 rundor Ä jaga
Ska jobba nu (spelning 19-23).
Ă terkommer i natt om jag orkar.
Jag lyfter pÄ stenar, frÄgar och prövar.
Som jag tror Àven Octa var inne pÄ sÄ Àr just den rintiga Siaren skitjobbig för ulvalaget.
DĂ€rav mina funderingar om Siare.
Jag har verkligen inte tyckt att MU vettigast troligt vÀljer bort nattmord.
Sen att jag öppet funderar pÄ Siar-möjligheter och vÀnder pÄ för/nackdelar Àr ju bra för byn.
Jag frÄgar er alla om vad som kan vara vettigast.
Lyfter problemet med Siar-trovÀrdighet och nÀr om möjligt en Siarkamp kan vara vettigt för byn: tidigt eller senare i spel.
Jag har verkligen inte tagit stÀllning om att Siarna SKA outa nu: det Àr dÀrför jag frÄgar.
Sen nĂ€r âfeberâ-Anthrox lyfter typ samma funderingar som jag sĂ„ Ă€r alltsĂ„ Anth vettig men jag sĂ„ scum i dina ögon att du hivar en röst?
Motivera bÀttre tack
Har du inget bÀttre grÀv pÄ mig sÄ Àr ju om inte annat just det hÀr scum!
Jag har ju givetvis lÀst fler inlÀgg Àn bara dina, och det var en tanke som dök upp medan jag lÀste igenom. Jag fattar ju kruxet med att det Àr svÄrt att veta vilka siare som Àr vilka, speciellt med ulvclaim emellan. Men det blir mindre yta för ulvar att gömma sig pÄ om siare outar. Men det Àr vÀl en frÄga vi inte behöver dra lÀngre, vi kan gott lÄta siarna göra sin grej pÄ egen kammare och se om det trillar fram nÄgot matnyttigt eventuellt senare.AssÄ, om du nu gÄtt tillbaka och kollat upp mina inlÀgg sÄ borde du sett att jag redan rabblat upp de flesta av motargumenten till det hÀr (alltsÄ de som jag nyss lade fram lite mer strukturerat). Jag fattar iden du lÀgger fram men jag hajar inte hur du genom att lÀsa just mina inlÀgg skulle kunna komma fram till den.
Röst: @Anthrox
BÀsta 40k-ripoffen ever!Har vi fler som gillar Starcraft hÀr?
Jag börjar nog piggna till nu, ska göra en genomlÀsning av trÄden igen nu och se om jag förstÄr vad som hÀnder.Anthrox Àr för övrigt sjukt svÄrlÀst nÀr han Àr sÄ tyst, det liknar verkligen inte tvÄ senaste omgÄngarna nÀr han var bÄde ulv och bybo. Hoppas du mÄr bÀttre imorgon Anthrox, bÄde för din egen skull och för att det ska bli lÀttare att lÀsa dig
Bror Duktig
HÄller ett smeknamn frÄn ulvchatten pÄ att lÀcka?bror duktig
Det Àr inte ett stÀngt spel. OsÀkerheten i spelet handlar om vad MU valt, inte hur valen eller rollerna ska fungera. Vimes har svarat pÄ den typen av frÄgor tidigare, sÄ det var konstigt att @Brynolf bara antog att det inte var nÄgon idé att frÄga om vÀktaren.Det dumma Àr att det nog bara Àr vÀktaren sjÀlv som vet det. SÄ blir svÄrt att planera nÄt som baseras pÄ vÀktande.
NÀ Brynolf skrev det i trÄden och jag tyckte det var lite roligt.HÄller ett smeknamn frÄn ulvchatten pÄ att lÀcka?
NÀ, men pÄ riktigt tyckte jag att det hÀr var lite anmÀrkningsvÀrt:
Det Àr inte ett stÀngt spel. OsÀkerheten i spelet handlar om vad MU valt, inte hur valen eller rollerna ska fungera. Vimes har svarat pÄ den typen av frÄgor tidigare, sÄ det var konstigt att @Brynolf bara antog att det inte var nÄgon idé att frÄga om vÀktaren.
Jag gjorde ingen större grej av det eftersom jag inte ser varför det skulle vara ett ulvmove, men om ulvarna Àr oroliga för att outningsplanen ska sÀttas i verket sÄ kan det vÀl vara det. Jag tycker sjÀlv inte att siaroutning BORDE vara nÄgot dÄligt för ulvarna, men kanske har MU valt en sÄn kombination att outning vore dÄligt.
Tack, jag vet, jag citerade det i inlÀgget du svarade pÄ. Jag la ocksÄ till en skÀmtsam liten smiley som visade att det inte var sÄ allvarligt menat.NÀ Brynolf skrev det i trÄden och jag tyckte det var lite roligt.
Att anta att man inte kunde frÄga kÀnns ju lite konstigt speciellt med tanke pÄ att Vimes (vÀl?) Àven tidigare i rundan svarat pÄ regelfrÄgor.Tack, jag vet, jag citerade det i inlÀgget du svarade pÄ. Jag la ocksÄ till en skÀmtsam liten smiley som visade att det inte var sÄ allvarligt menat.
Sen skrev jag lite annat efter, om att jag tyckte att det var konstigt att @Brynolf bara antog att det inte gick att fÄ reda pÄ hur vÀktanden fungerar. Du tycker inte att det var sÄ konstigt dÄ, antar jag?
Visst har han det, jag trodde det var det som âprenumererar pĂ„ vimsans nyhetsbrevâ hĂ€nvisade till?Att anta att man inte kunde frĂ„ga kĂ€nns ju lite konstigt speciellt med tanke pĂ„ att Vimes (vĂ€l?) Ă€ven tidigare i rundan svarat pĂ„ regelfrĂ„gor.
Jag inser ocksÄ NU att jag misstolkade ditt inlÀgg. Jag tolkade det som att meningen om att det var anmÀrkningsvÀrt hörde ihop med kommentaren om Bror Duktig, vilket JAG tyckte var anmÀrkningsvÀrt dÀrav mitt svar, hade jag haft högre FV i LÀsa & Skriva hade jag ju kunnat strunta i att kommentera.Tack, jag vet, jag citerade det i inlÀgget du svarade pÄ. Jag la ocksÄ till en skÀmtsam liten smiley som visade att det inte var sÄ allvarligt menat.
Sen skrev jag lite annat efter, om att jag tyckte att det var konstigt att @Brynolf bara antog att det inte gick att fÄ reda pÄ hur vÀktanden fungerar. Du tycker inte att det var sÄ konstigt dÄ, antar jag?
Paus; Ä kan inte hÄlla mig ifrÄn att kika i trÄden.Glömde BDG - har skrivit vÀldigt lite vilket jag tycker gör det svÄrt att bedöma. Kopierar Anthrox menyval, slött val.
Tycker ÀndÄ förklaringen av rösten pÄ mig Àr rimlig, om det inte vore för uttrycket Uppenbar.
Kan nog tÀnka mig att lÀgga en röst hÀr
Men dÄ tyckte du alltsÄ att det var konstigt gjort av @Brynolf , hade lÀst utbytet tillrÀckligt bra för att ha det i huvudet nÀr du skrev din sammanstÀllning, och din takeaway var:Att anta att man inte kunde frÄga kÀnns ju lite konstigt speciellt med tanke pÄ att Vimes (vÀl?) Àven tidigare i rundan svarat pÄ regelfrÄgor.
Brynolf verkar sÄdÀr stadig, snacket om Siare tycker jag Àr rÀtt grönande faktiskt, tolkar det som en byno som vrider och vÀnder pÄ det.
Röst: @BiobunkerVIIHÀgern - Bror Duktig, prenumererar pÄ Vimsans nyhetsbrev. Gött som ulv att köra lite Empiricus-spel, ordningsman som nÀrvarar med för en ulv ofarliga grejer - och i det hÀr fallet fÄr vÀrdefull info om ex vÀktaren. (ja alla fick den)
Ja hÀr verkar det ha skett nÄgot missförstÄnd, men du Àr inte ensam om det sÄ jag fÄr vÀl erkÀnna att jag inte uttryckte mig sÀrskilt tydligt. SÄ vi tar det igen:Björn, sitter och lÀser igenom folks poster för att bli sÀkrare i min röd-grön-lista och det hÀr fÄr du förtydliga för tidslinjen Àr ju helt wack.
View attachment 20340
Du har alltsÄ bara gjort fyra poster, i kronologisk ordning (omvÀnt frÄn screenshotet ovan because WRNU):
1) Du har lÀst Anthrox post med felaktig tolkning av reglerna och tycker att den planen (6WA med dubbla nattmord) Àr optimal pÄ grÀnsen till övermÀktig, alltsÄ fÄr vi utgÄ frÄn att MU Àr en "rollspelare" som vill spela för stilpoÀng eller utmaning snarare Àn en "spike" som vill opta spelet om vi ska ha en chans.
2) Du har nu lÀst övriga poster som pÄpekar att det inte kan vara sex ulvar i spel och kommer till vettig slutsats om att det kan vara 4 ulvar och VJVS som gÀller eftersom det inte finns en "vinna pÄ ett par rundor"-taktik i spel.
3) Röstar pÄ BiobunkerVII för att han Àr en typisk rollspelare och tycker att det Àr uppenbart enligt post 1.
4) Förklarar ditt resonemang.
I övrigt Àr det vettiga poÀnger runt siandet men det hÀr Àr sÄ himla rörigt redan pÄ fyra poster nÀr du fÄr nÄn sorts hjÀrnslÀpp i post 3 och glömmer att du skrev post 2.
Har inte spelat med dig tidigare men vet inte vad jag ska tro. Slarvig ulv eller oförsiktig bybo?
SÄ har det vÀl varit i alla IRL-maffiapartier i sverige iaf, sen vi införde det under andra SM? Men det Àr klart wrnu brukar ju alltid ha lite twister pÄ saker och ting.Intressant twist att vÀktarn kan vÀkta samma snubbe igen OM han lyckas med ett vÀktande. Ser inget direkt sÀtt att göra taktik av det, men det Àr ett elegant sÀtt att sÀtta vÀktarens "power level" nÄgonstans mellan de tvÄ sedvanliga varianterna (att alltid kunna vÀkta samma spelare flera ggr i rad, eller att aldrig kunna göra det).