Nekromanti MYTHS: Diskussionstråd

God45

#PrayersForBahakan
Necross said:
Rymdhamster said:
Necross said:
Men det går inte att säga emot fysiken: Ju mer kraft du kan överföra till pilen, desstå hårdare träffar den. Och kraften står du för, det är därför det inte är licenskrav på pilbågar.
Vafan, det borde det vara.
You can take my longbow out of my cold dead hand! National Bow Association represent!
The only way to defend yourself from bad guys with longbows are by giving good guys longbows!
Longbows don`t kill people! Arrows with razor sharp and barbed arrowheads kill people!

:gremlaugh:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag nämnde tidigare att jag antagligen skulle husregla något så att man kunde bli bättre i specifika färdigheter, men efter att ha grunnat lite och läst lite mer i Myths känner jag att det är rätt skönt att det inte är ett jäkla hets att pumpa upp sina färdigheter, så jag köper nog konceptet rakt av numera.

Tänkte bara att jag ville säga det =)

Jag är mycket nyfiken på hur det går!

Anarchclown

Swashbuckler
Ok. Jag har börjat skriva lite igen. Vi gjorde just om karaktärer ifrån en gammal kampanj i ett annat system till detta system. Det fungerade ganska bra. Jag noterade också att det går ganska bra att grotta ner sig rejält i att bli bra på något utan att man får högre värden. Särskilt när man betänker möjligheten att hitta på sina egna trick för att göra grejer.

Jag ska lägga till tre saker till nästa version av reglerna. Detta är.

*10 Monster: Dessa kommer att agera exempel på hur monster och hur deras förmågor funkar i spelet.

*Fler trick upp till och med level 5

*10 Rituals: tio stycken fler ritualer kommer att finnas med. Bland annat kommer någon slags condition-besvärjelse att finnas.

Saker som redan ändrats i senaste varianten av spelet.
* Critical har funnits när jag speltestat det, men nu har systemet lagts in i reglerna och ändrats en aning.

* Nästan samtliga förmågor kostar numera fasta summor istället för att man slår en tärning för dem. Jag insåg att 1D6 kostnad var snyggt mekaniskt men för dumt och random i spelet.

* Attacking the Unaware har fått aningen ändrat system.

* Active Defense har bytt namn till Save och förklarats ytterligare. Det är nu inkorporerat i systemet. Oftast som ett Defense-10+D20 mot difficulty 10.

Anarchclown

Swashbuckler
Recca said:
Varför drar inte armor av skada delvis?
För att den vore för bra då och idén är att om det är en tillräckligt bra träff så går den i glipan eller träffar så hårt att det rungar i hela Mattisborgen.

Anarchclown

Swashbuckler
Om det ska heta Secret Lore så blir det lika bra med Occult eftersom det betyder väl dold om jag inte minns fel. Skulle kunna använda metaphysics. Men det låter modernt, även om jag tror att det kommer från Plato eller någon.

Edit: Mysteries är bra dock.

Anarchclown

Swashbuckler
Hmmm... Mysticism annars? Låter bra, är ungefär det fenomen jag beskriver... Det låter nog så bra att det kan vara taget.