Nekromanti Neogames!!

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Förtydligande: Schamaner + deadlines

Boken kommer att heta "Schamaner & drömvandrare", något annat har aldrig varit aktuellt. Dessutom blir det bara en bok (trots vad som diskuterats på detta forum).

Yay /images/icons/smile.gif

Räkna med 5-7 böcker till Eon nästa år.
Phobia kommer också under 2003.


Är inte Phobia uppdelat i tre böcker?

Hur är det med Neotech? Min gissning är att (om phobia räknas som 3) releaseplanen kommer innehålla ca 4 produkter för det spelet. Då hamnar vi nämligen runt det "litet mer än en produkt per månad" ni brukar satsa på...
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Förtydligande: Schamaner + deadlines

Boken kommer att heta "Schamaner & drömvandrare", något annat har aldrig varit aktuellt. Dessutom blir det bara en bok (trots vad som diskuterats på detta forum).

Jag bara frågade om intresset, så enkelt var det. Ville inte antyda att det på något vis var bestämt att Anden & Drömmen skulle delas upp i två. Men efter den resulterande diskussionen har jag bytt åsikt; det en, och endast en modul. Däremot tycker jag fortfarande inte om namnet "Schamaner & Drömvandrare"!!!
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Gôtt

Och T A C K för att boken ska heta så. Uppdatera hemsidan, förresten. Och, jag håller med, det bör bara vara en bok.

Det sista ordet är INTE sagt i den frågan, det kan du lita på...
 

Cinq Korda

Veteran
Joined
26 Sep 2002
Messages
22
Location
Göteborg
Re: Eon II Deluxe?

"(Deluxe-utgåvan ska trots allt ersätta den vanligare regelboken fram till nästa utgåva av Eon)"

Det kommer väl en ny box också!?
 

Cinq Korda

Veteran
Joined
26 Sep 2002
Messages
22
Location
Göteborg
Re: Förtydligande: Schamaner + deadlines

Jag håller nog med dig. "Schamaner & Drömvandrare" är inget vidare bra namn.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Förtydligande: Schamaner + deadlines

Instämmer också på den punkten.

(men det är ändå bra att det blir en bok)
 

Cinq Korda

Veteran
Joined
26 Sep 2002
Messages
22
Location
Göteborg
Re: Till CJS!

Tack för svaret, mr CJS.

Jag tycker att ni, för alla oss som väntat troget och länge på S&P, kan lägga upp lite "teasers" från S&P. Utdrag ur boken och sånt. Och jag är fullt medveten om att det redan finns en ordlista, men jag vill ha mer!!

.....................................................................

Det verkar som att det går väldigt bra för Neogames när det gäller Eon, med tanke på allt som är slutsålt. Grattis!!

.....................................................................

Finns det möjlighet att besöka erat kontor och köpa era produkter där?

/Cinq Korda "Cirefalisk spion på Jargisk mark"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
releaseprioritering

Som du ser i inlägget ovan så kommer releaserna faktiskt att hållas.

Det beror ju helt på vilken releaseplan man tänker på. De flesta saker på den senaste releaseplanen har väl redan missat en eller annan release? Phobia har t.ex. utlovats för 2001 såväl som för 2002. Även om den skulle komma ut 2003 är det ju inte helt rättvisande att säga att den "höll sin release".

Även om S&P inte kommer i år.

Den intressanta fråga när snarare: kommer den nästa år. Nu kan jag ju komma ihåg fel men ni har väl kvar saker på releaseplanen som skulle kommit ut år 2000 (eller ännu tidigare)? Demoner & Vandöda t.ex...

Vore det inte en bra idé att lägga nya produkter längst ned på releaseplanen snarare än i närmare toppen? Som det är nu så är det ju fullt möjligt att "svansen" på listan ligger kvar under hela Neogames fortsatta existens...
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Eon II Deluxe?

Eon II Deluxe kommer att innehålla ett fyrasidigt rollforumulär, reviderade namnlistor, råd/riktlinjer för hur man skapar rollpersoner, grupprelationer, kalender, stjärnkarta, uppdaterad historia bakom Eon, regler för väder. Det blir bara ett fåtal ex.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Eon II Deluxe?

..."reviderade namnlistor, råd/riktlinjer för hur man skapar rollpersoner, grupprelationer"...

Finns inte det i Spelarens Handbok?

..."kalender, stjärnkarta"..."regler för väder."

Finns inte det i Mundana?

Alltså är nyheterna (det som vi aldrig har sett förut) egentligen: Lite fler namn, mer utvecklad historia (för den är väl inte redigerad /images/icons/wink.gif?) bakom hur Eon skapades samt ett nytt rollformulär.

Det som man har nytta av när man spelar är alltså följande: Några nya namn och ett nytt rollformulär.

Har jag fel?
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: Eon II Deluxe?

Nej, det blir ingen speciell Deluxe-box, utan Deluxe-boken kommer att säljas parallellt med den befintliga Eon II-boxen (som alltså inte är slutsåld och som innehåller den vanliga regelboken).

/Pauli Paananen, aka Baldyr
 

UnConnected

Veteran
Joined
10 Apr 2002
Messages
162
Location
Göteborg
Re: Eon II Deluxe?

Om an bortser från "samlar värde" är det alltså ingen större idé att köpa det om man redan har grundreglerna och de flesta modulerna eller?
 

Jokimmolator

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
116
Location
Skellefteå
Pris och upplagor

Tack för svaren, men det var ingen som sa hur mycket den där skulle kosta! Vårt gäng tänker nämligen införskaffa en till regelbok för skojs skull (vi har gott om pengar), men det kan ju vara roligt att veta om vi ska vänta med att beställa regelboken och beställa den där DeLux istället, är priset överkomligt (vi har inte gott om pengar...) så vore ju den roligare än den vanliga...

Åsså en till fråga som inte har med det att göra: Det nämndes att upplagan för fetingboken skulle vara runt 500 ex, det lät ju inte så mycket. Hur stora upplagor har ni på Neogames egentligen vanligtvis då, på en vanlig modul? 1000? 3000? Ob5000t6? /images/icons/wink.gif
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
387
Location
Oslo
Re: Releaser i år

Jag tycker rent ut sagt att det är bedrövligt. Alla dessa eviga förseningar gör att det känns som om Neogames är ett ganska oseriöst företag, eller i alla fall att man har en planering som helt saknar verklighetsanknytning. Redan i början av året kunde man se hur releaseplanen var överoptimistisk och man förstod att Neogames sin vana trogen aldrig skulle klara av att leva upp till den. Mycket riktigt.

Varför sätter man ut sådana datum som man inte är i närheten av att klara? Varför inte dra till ordentligt med datumen så att det sedan kan vara en trevlig överraskning om modulerna kommer tidigare, och inte för evigt denna besvikelse över förseningar?
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: Pris och upplagor

Upplagans storlek kan jag egentligen inte uttala mig om men jag hade nog räknat med knappt 1000 exemplar, vilket inte är så lite egentligen. (Den vanliga upplagan lär ha varit på några få tusen, om jag får gissa - jag har glömt de faktiska siffrorna.)

Det rekommenderade återförsäljarpriset (det man betalar om man beställer direkt från Neogames) är 299 kr. Vårt eget pris är däremot 295 kr, eftersom vi avrundar alla rekommenderade priser nedåt till närmaste femtal. (Vad andra återförsäljare tar är upp till dem.)

/Baldyr
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Releaser i år

"Varför sätter man ut sådana datum som man inte är i närheten av att klara? Varför inte dra till ordentligt med datumen så att det sedan kan vara en trevlig överraskning om modulerna kommer tidigare, och inte för evigt denna besvikelse över förseningar?"

Ett ord: Murphy.

Detta fascinerande ämne utreds bland annat i följande trådar:

En tråd.
En annan tråd.
En tredje tråd.
En fjärde tråd.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Neogames är seriöst

Så här är det: Folk i allmänhet uppskattar uppskattade releasedatum, i alla fall framför inga datum alls.

Som du kanske märkt har vi detta år angett ungefärliga (och PRELIMINÄRA) datum genom att ange en månad eller årstid. När releasedatumet är spikat så anger vi vecka eller exakt datum. Jag kan bara beklaga om du missat att releasedatumen är preliminära -- men det angavs faktiskt ganska tydligt.

Vi kommer nu släppa fyra (möjligen fem) nya Eon-produkter och två romaner på kort tid. Hoppas du blir nöjd med detta. Att vi skulle vara oseriösa tycker jag är struntprat. Anledningen till att modulerna blir försenade är att vi är noga med kvaliten -- vilket jag personligen anser vara mycket seriöst. Det är vår seriösa attityd som gör att vi fortfarande finns kvar i branschen -- tror mig annars hade vi inte funnits kvar... (som det finns andra exempel på i branschen).

Vidare tror jag inte du inser vidden av att "dra till ordentligt med datumen" eftersom detta bara leder till att man slöar till och inte anstränger sig för att få ut modulerna så fort det bara är möjligt.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
S&P + Besök

Jag beklagar verkligen förseningen med S&P. Den ligger mig mycket varmt om hjärtat och jag kan med glädje säga att jag tycker det är den bästa modul jag skrivit till Eon.

Vi funderar faktiskt på att ha ett öppet hus i början av december. Om det finns något intresse förstås. Synpunkter? Kanske kan det utvecklas på sikt till ett litet Neocon i miniatyrformat...

MVH
CJS
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Re: Eon II Deluxe?

Alltså det är ju i grund och botten Eon II i annan förpackning. Beklagar om det verkade som det var en helt ny produkt. Däremot kanske man kan tänka sig ett visst samlarvärde när upplagan blir max 500 ex. Priset är ju inte helt blodigt heller: 299 kr för 336 sidor, linnetrådsbundet, hårdpärmar med laminatskydd. Vad kostar andra spel på marknaden (speciellt amerikanska sådana)?

MVH
CJS
 
Top