Re: Saga i Fenix
"Så du menar på allvar att Fenix inte ska publicera Saga-matrial (eller till andra rollspel) om det inte är tillräckligt 'avancerat'?"
Nu tycker jag du är larvig.
Eksem nämnde inte ens detta, så hur du tolkat ut det hela ur hans inlägg är för mig ett mysterium. Det är inte heller någon som säger att det inte borde vara med några Saga-artiklar i Fenix. Vad folk väljer att kommentera, på ett i mina ögon sakligt och konkret sätt, är innehållet i Sagas artiklar.
Jag vet inte vad du menar med "avancerat" (ett ord du själv verkar infört i diskussionen), men jag ska försöka delge vad jag tycker är det viktigaste en artikel till en rollspelsprodukt ska göra - oavsett grad av "avancering". Det viktiga är att den ska entusiasmera läsaren, få den att känna lust att använda sig av det skrivna, få den att få lust att dyka ner i världen och försöka fånga stämningen, kort sagt vad som gör rollspelet unikt (vad går det ut på? Vad kan det erbjuda som andra inte kan? Sådant. Är det ett redan etablerat rollspel så ska fokus ligga på nyansering av värld och liknande). Har man läst en artikel utan att få den känslan så ser jag det själv som om läsningen varit mer eller mindre meningslös.
Lyckas inte dina artiklar med detta spelar det inte roll om de vänder sig mot nybörjare eller veteraner - konkurrensen är hård, det finns många andra rollspel som kan dra uppmärksamheten från just ditt.
Varför vänder du dig emot de läsare här som yttrar sig om ditt rollspel? Varför far du fram med ord som "snobbism"? Varför läser du in både det ena och det andra i vad som skrivits? Jag tycker du ska tänka efter lite först. Det ställer varken dig eller din produkt i det bästa av ljus. Det är synd, för du har världens chans att både här och i Fenix att sälja din produkt. Du borde göra ditt bästa att främja diskussioner runt ditt rollspel snarare än att strypa den bara för den rör sig kring något som passar dig mindre. Hittills har du inte spritt det bästa diskussionsklimatet direkt.
Missta inte varför jag skriver detta nu, jag tycker Saga verkar tufft (även fast jag inte riktigt fått grepp om spelet än, men det kan du säkert göra någonting åt
) och önskar dig och spelet största framgång. Det jag skriver gör jag alltså inte för att klämma åt dig, utan försöker visa på hur jag tycker du uppfattas här på forumet samt vad som kanske fattas i dina artiklar (och får läsare att yttra sig över huvud taget, istället för att säga "Saga - skrutton vilket hett rollspel! När kommer det ut!?" (sådant hittar du istället på
Saga-forumet där jag tror flera skulle uppskatta om du var mer aktiv
)). Konstruktiv kritik allså, som det mesta andra som yttrats här - kompis.