Re: Vem hoppas ni inte blir republikanernas kandidat?
När det handlar om narkotika så tror jag inte alls på illegalisering. Det leder enbart till organiserad brottslighet, utan några positiva effekter (missbruket minskar inte). Vill man minska narkotikabruk så är enda sättet att övertyga folk att narkotikabruk inte är bra för dom (läs detta snällt, tack).
Übereil
Grejen är att det inte finns något egentligt belägg för att en illegalisering av narkotika drar ner narkotikabruk. USA testade att illegalisera alkohol - folk drack inte mindre för det. Portugal avkriminaliserade all narkotika för 10 år sen - det verkar inte ha haft någon egentlig påverkan på hur många som brukar narkotika (visst, fler brukar nu än då, men det är samma trend som i övriga sydeuropa).Smrtihara said:Vissa saker är för farliga för ALLA att ha tillgång till. Som skjutvapen, vätecyanid, en schimpans och cannabis. Jag tror du förstår min poäng.
Så då släpper vi inte lös dom här sakerna helt enkelt.
När det handlar om narkotika så tror jag inte alls på illegalisering. Det leder enbart till organiserad brottslighet, utan några positiva effekter (missbruket minskar inte). Vill man minska narkotikabruk så är enda sättet att övertyga folk att narkotikabruk inte är bra för dom (läs detta snällt, tack).
Übereil