Det här gav mig idéer. Barda tycker jag har gjort ett ypperligt jobb för att främja lajvande, om än för en rätt ung publik. Jag vet inte om 300 mille skulle vara tillräckligt (men jag tror det =), men något liknande för bordsrollspel. Något istill med de actual play-podcasts som finns, men filmat, med lite animerade mellanspel för att illustrera händelserna, men framförallt med fokus på sagoberättande.
Det fanns ju i alla fall förr i tiden en del olika barnprogram som gick ut på att nån satt och berättade en saga. Ibland med ritade bilder, ibland filmade de bara berättaren som satt där och gjorde minner eller illusterade med kottar och pinnar. Det är något sådant jag har i åtanke, fast med flera spelare och en spelledare i nån slags samberättande.
Något i den stilen tror jag skulle kunna bli rätt bra. Det skulle vara rätt regiserat (kanske till och med repterat, och med förskrivna manus och faktiska skådespelare) för att få ner flummet lite, och antagligen vara helt friformat utan tärningsslag och sånt. Även om det inte skulle vara uteslutande för småbarn så skulle det ligga stor vikt vid att hålla det någorlunda barnvänligt, med fokus på kreativa påhitt snarare än att slå ner monster.
Tanken skulle vara att visa upp konceptet (och berätta sagor) snarare än att återge faktiskt rollspelande.